آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

واکنش متفاوت یادگار امام به سخنان مصباح



اخبار,اخبارسیاسی,سیدحسن خمینی

سعه‌صدر از ویژگی‌ شخصیت‌های بزرگ است که می‌توان آنها را با این صفت از دیگران متمایز کرد. گذشت، ایثار و بی‌توجهی به اهانت‌ها و تهمت‌ها را شاید نتوان در ظرف گنجایش یک فرد عادی تعریف کرد و تنها آنهایی می‌توانند از این قاعده بهره‌مند شوند که در زندگی خود تجربه مشاهده و درک این واقعیات ارزشمند را داشته باشند.

امام خمینی(ره) شخصیتی بود که هیچگاه در برابر اتهامات ناروا و درشت‌سخن گفتن‌های مخالفان طاقت از کف نداد و برازنده خود ندانست که به آنها پاسخی دهد بلکه با رفتار خود به خلاف‌گویان آموخت که بزرگی با دو حرف نادرست به زیر سوال نخواهد رفت که البته امام هم این مشی را بی‌گمان از بزرگان دین خود آموخته بود. اميرمؤمنان در دوران كوتاه حكومت خويش با سه نبرد ويرانگر داخلى روبه‏رو شد و در برخورد با جنگ‏افروزان، آداب اخلاقى را فرو نگذاشت و به همه احكام فقهى مربوط به جنگ با اهل قبله پايبند بود.

 

امام على(ع) در برخورد با مخالفان خويش سه راهبرد اساسى داشت: گفت‏وگو، مدارا و برخورد قاطع. تلاش اوليه اميرمؤمنان، پاسخگويى به شبهات مخالفان بود و مى‏كوشيد راهى براى پايان‏بخشيدن مسالمت‏آميز به نزاع و دشمنى بيابد.

 

اگر از اين راه نتيجه دلخواه به دست نمى‏آمد، با مخالفان خود، تا جايى كه به امنيت و وحدت جامعه اسلامى آسيبى نمى‏رسيد، مدارا و از شدت و خشونت پرهيز مى‏كرد. سرانجام اگر مخالفان دست به قيام مسلحانه مى‏زدند و امنيت شهرها و راه‏ها را به خطر مى‏انداختند، نوبت به برخورد قاطعانه مى‏رسيد. البته امام‏(ع) در اين مرحله نيز هيچ گاه از ارشاد و راهنمايى دشمنان غفلت نمى‏كرد و در عمل نيز نشان مى‏داد كه همواره اين سخن پيامبر اكرم ‏(ص) را پيش چشمان خود دارد كه در غزوه خيبر، خطاب به ايشان فرمود: «اگر خداوند يك تن را به دست تو هدايت كند، بهتر از هر چيزى است كه خورشيد بر آن مى‏تابد.»

 

رفتار امام خمینی(ره) در مواجهه با منتقدان و مخالفان بر اهل بیت او نیز تاثیرگذار بوده است چنانکه آیت‌ا... سیدحسن خمینی بارها در مواجهه با منتقدان تنها سکوت پیشه و برای آنها آرزوی اصلاح کرده است. یکی از دلایل این سکوت و بی‌پاسخ گذاشتن هجمه‌ها به این موضوع برمی‌گردد که خانواده حضرت امام همواره به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح و شناخته شده هستند. این رسالت عظیم و سنگینی که بر دوش این خانواده است آنها را از اقداماتی مانند مقابله به‌مثل و حتی پاسخگویی به اتهامات و بی‌اخلاقی‌ها بازمی‌دارد چراکه از امام خمینی به‌خوبی آموخته‌اند که صبوری و آرامش برای جامعه مایه عزت و پیشرفت است.

 

همین اواخر بود که به گزارش فارس، آیت‌ا... مصباح‌یزدی گفت: «در سال‌های ابتدای بعثت، ازجمله ماجرای وفات رسول خدا، بسیاری از بستگان و اصحاب پیامبر رفوزه شدند. آن امتحان برای 1400 سال پیش بود و از آن زمان جامعه رشد بیشتری کرده است. آن زمان برخی بستگان پیامبر عامل انحراف بودند و رفوزه شدند و اکنون برخی بستگان امام خمینی(ره). برخی حق را می‌شناسند، اما مانند ابوجهل تا پای جان آن را انکار می‌کنند. روح برتری‌طلبی، قانع نشدن به حق خود و تسلیم نشدن در برابر حق از عوامل روانی است که برخی آگاهانه و عامدانه حق را انکار می‌کنند و حتی در مقابل حق سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما منطق، ارزش‌ها، سیره پیامبر و اهل بیت را داریم، اما آسیبی که همه اینها را مخدوش می‌کند، تحریف است.»

 

این سخن به‌طور قطع به مذاق اطرافیان امام خمینی(ره) خوش نیامد اما واکنشی که آنها داشتند سکوت بود و این موضوع یعنی سکوت به اندازه‌ای مهم و ارزشی قلمداد شده است که دیروز یکی از سایت‌ها نوشت: «در پی سخنان اخیر آیت‌ا... محمدتقی مصباح‌یزدی درمورد «رفوزه شدن بستگان امام خمینی»، سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی که رهبری معنوی بیت امام راحل و جریان متبوع آن را نیز برعهده دارد، واکنشی متفاوت از خود نشان داد. سیدحسن خمینی به چهره‌های بیت امام خمینی و رسانه‌های منتسب به این جریان اعلام کرده است که به هیچ وجه، هیچ واکنش و پاسخی به سخنان اخیر مصباح‌یزدی نشان ندهند.» 

 

 اخبار سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------