آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

امیری با اشاره به جلسات وزارت کشور با نمایندگان استان فارس:انتخاب استاندار حق ماست نه کس دیگر



اخبار,اخبارسیاسی,سخنگوی وزارت کشور

 

روزنامه اعتماد در گفت و گویی با حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور نوشت:

 طبق قانون استاندارها با پيشنهاد وزير كشور و با راي هيات دولت انتصاب مي‌شوند. بنابراين در هيات دولت هم شخص وزير تنها يك راي دارد و رايش هم در پيشنهادي كه به دولت مي‌دهد تبلور پيدا مي‌كند. در واقع اين دولت است كه بايد گزينه پيشنهادي را بررسي كند و اگر آن شخص را واجد شرايط ديد به او راي مي‌دهد، در غير اين صورت به او راي نخواهد داد. الان هم وزير گزينه‌اش را به دولت معرفي كرده و در حال حاضر اين دولت است كه تصميم مي‌گيرد. طبق قانون معرفي استاندارها و به طور كلي انتصاب‌هاي اين حوزه جزو اختيارات وزير است نه هيچ نهاد ديگري.


    من نام گزينه وزير را نمي‌گويم. اما تاييد مي‌كنم كه ايشان فردي با تجربه و با سابقه‌اي بسيار خوب هستند و به هيچ عنوان هيچ سابقه افراطي‌گري سياسي در پرونده ايشان وجود ندارد و در مورد ايشان گزارش نشده است حتي در حد اظهارنظر.


    در اين مدت از زماني كه بحث استانداري فارس مطرح بوده است با تعدادي از نمايندگان استان فارس ديدار و گفت‌وگو داشتم. با رييس مجمع نمايندگان استان فارس هم تلفني و هم حضوري گفت‌وگوهايي را داشتم. خود آقاي وزير هم ديروز با رييس مجمع نمايندگان استان فارس ديداري داشتند. در تمامي اين ديدارها درمورد پيشنهادهاي‌شان صحبت‌هايي با آنها داشتيم و حتي گزينه‌هايي مطرح شد كه مورد تعامل نبود. بنابراين اين پيشنهاد آقاي وزير يك پيشنهاد آني و في البداهه نبوده است. با نمايندگان محترم در اين زمينه گفت‌وگوهايي انجام شد و در نهايت آقاي وزير به اين گزينه رسيدند.


 اخبار سیاسی -  اعتماد 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------