آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

محمدرضا عارف: اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس اجماع کنند



اخبار,اخبارسیاسی, انتخابات مجلس

 رئیس بنیاد امید ایرانیان بر لزوم اجماع اصلاح طلبان برای ورود به صحنه رقابت های انتخاباتی مجلس تاکید کرد و گفت: اصلاح طلبان باید پیروز انتخابات پیش روی مجلس باشند.

اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس اجماع کنند
محمدرضا عارف شامگاه چهارشنبه در جمع اصلاح طلبان زنجان افزود: اجماع بهترین راهبرد تحقق دستیابی پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات است و باید در یک فرایند حساب شده نسبت به ورود به صحنه انتخابات برنامه ریزی کنند. وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اجماع اصلاح طلبان نتیجه داد افزود: انتخابات سال ۹۲ نشان داد که می توان با اتحاد و یکپارچگی، آرا و مشارکت مردم را جلب کرد و به پیروزی دست یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اجماع در جبهه اصلاحات ادامه دارد ادامه داد: اتفاق ۹۲ تصادفی نبود و نتیجه عمل یک نفر نبود، این الگوی رفتاری گفتمان اصلاحات است و باید بنا به گفتمان اصلاحی اگر تکلیف از گردنمان برداشته یا نهاده شود، تنها افتخار کنیم. هرکس در خود توانایی می‌بیند به میدان بیاید.

عارف با بیان اینکه پیروزی متعلق به مردم است، ادامه داد: جوانان اصلاحات، انگیزه‌ای برای بزرگان اصلاحات در سال ۹۲ شدند؛ چراکه وقتی بی‌انگیزگی در جبهه اصلاحات بیداد می‌کرد. رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت:جوانان در صحنه حضور پیدا کردند و باهم شدیم و اتفاقی افتاد که نتیجه‌اش حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات بود.

مطالبات مردمی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت می‌شود
عارف با بیان اینکه ما ظرفیت مردم را می‌دانیم، افزود: باید در وهله اول تقویت حضور مردم حفظ شود و حضور ۷۳ درصدی به حضور ۷۵ درصدی برسد. وی تاکید کرد: باید در فضای صمیمی و قانون‌مدار رقابت جدی داشته باشیم. رئیس بنیاد امید ایرانیان خاطرنشان کرد:۵۰درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زن هستند اما آمار حضورشان در مجلس تک‌رقمی است. عارف افزود: معجزه‌ای قرار نیست اتفاق بیفتند بلکه باید با ساز و کار و یک مجلس مقتدر و همدل با مردم پیش رفت تا ظرفیت نظام و مردم به رخ کشیده شود. رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مطالبات مردمی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت می‌شود، تاکید کرد: این تشکل‌ها برای رسیدن به هدف نیاز به حمایت از سوی حاکمیت، دولت و مردم دارد.

عارف در ادامه با تجلیل از شهدای گرانقدر انقلاب، شهیدان غواص و شهدای مرصاد، اظهار کرد: استان زنجان مهد فرهنگ، شجاعت، صبر و شکیبایی است و همواره در صحنه‌ها پیشتاز بوده است. وی افزود: از خدا می‌خواهیم که ما را در درک قیام شهدا یاری کند. عارف، همچنین با اشاره به سالروز تولدسهروردی و تجلیل از این فیلسوف والامقام، ادامه داد: تلاش داریم راه این اندیشمند را ادامه دهیم، جوانان می‌توانند این فیلسوف را الگوی رفتاری، کرداری و منشی خود قرار دهند. عارف با تاکید بر اینکه باید فعالیت بنیاد، منشاء خیر و برکت و امید باشد، گفت: این بنیاد یک نهاد مردمی و اتاق فکر است که اهدافی از جمله تدوین برنامه‌های توسعه، بررسی چالش‌ها در سطح استان، تشویق به همگرایی و همدلی بین فعالان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و توجه به اولویت‌ها و مزیت‌های نسبی استان را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: این ماموریت و نگاه به ذات انقلاب برمی‌گردد. وی با اشاره به اینکه امروزه نگاه‌ها به تشکل‌های مردم‌سالاری است، خاطرنشان کرد: امروزه ضرورت حضور سازمان‌یافته مردم را در امور جامعه و کشور پذیرفته‌ایم که یکی از اشکال آن، حضور مردم در سازمان‌های مردم‌نهاد است. عارف تاکید کرد: دولت باید نگاه خود را به تشکل‌های مردم‌نهاد اصلاح کند. گاهی نگاه‌ها منفی می‌شود که دردسرهایی به‌دنبال دارد، همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد نیز باید رفیق دولت باشند.

وی با اشاره به اینکه این تشکل‌های سازمان‌یافته و شناسنامه‌دار حضور خود را دنبال می‌کنند، افزود: سال ۸۴ در پاسداری از ارزش‌های قانون اساسی و سوالاتی که جوانان باانگیزه مطرح می‌کردند، بحث‌های جدی با محوریت جوان‌ها داشتیم. عارف در ادامه با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از دانش نخبگان و خبرگان در همه عرصه‌های کشوری، اشاره کرد: در ۱۵ خرداد ۸۸ هیئت مؤسس بنیاد ایرانیان اساسنامه را به تصویب رساند، ولی اخذ مجوز بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای چهار سال طول کشید. وی ادامه داد: خوشبختانه اسفندماه سال گذشته پروانه فعالیت را اخذ کردیم و شعب استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته چهار شعبه در سطح کشور و یک شعبه هم در استان زنجان تاسیس شد. عارف، در ادامه با اشاره به آمدن غربی‌ها به پای میز مذاکره با ایران، اظهار کرد: اتفاق دیگر، تغییر مواضع مشخص بود، به‌طوری که کشوری که پشت داعش بود، رو در روی داعش قرار گرفت و این تازه شروع راه است. وی تاکید کرد: هیچ نیازی نیست به هر انتقادی پاسخ داده شود، ما اصلاح‌طلبان که از آزادی می‌گوییم، باید اول خودمان آزادی بیان را برای مخالفان حق بدانیم، اما خواهشا دلواپسان انصاف داشته باشند و دولت نیز به جای اینکه هم و غم خود را در پاسخ به انتقادات بگذارد، از فضای جدید استفاده کند تا بهتر بتواند با استفاده از دستاوردها به وعده‌هایی که در انتخابات داده شده و همچنین وضع معیشت مردم رسیدگی کند.


  اخبارسیاسی  -    مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------