آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

وزیر کشور: تاکنون 4 هزار نفر برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند



اخبار,اخبارسیاسی,انتخابات مجلس

وزیر کشور با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در سال جاری، گفت: تاکنون حدود 4 هزار نفر خود را در معرض نامزدی انتخابات قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم وزن‌کشی درست و حسابی میان جناح‌های سیاسی در انتخابات صورت گیرد، اظهار کرد: امیدواریم هم دستگاه نظارت و هم دستگاه‌های اجرایی زمینه رقابت قانونی، ‌سالم و باشکوه را در انتخابات فراهم کنند.

وی همچنین گفت: وزارت کشور باید در جهت آماده کردن فضایی آرام، منطقی و سالم تلاش کرده و زمینه مشارکت مردم را فراهم کند و همچنین امنیت انتخابات را تأمین کند. ما در این راستا و برای رسیدن به این اهداف به رسانه‌ها نیازمندیم زیرا آنها می‌توانند فضای انتخابات را سالم، امن و آرام کنند. ما انتظار داریم رسانه‌ها در این حوزه فعال شوند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که دولت یازدهم در شرایط سختی مدیریت کشور را به عهده گرفت،‌ اظهار کرد: در ‌آن دوره اختلاف ستیزه‌جویانه در حوزه سیاسی کشور وجود داشت به گونه‌ای که دشمن به آن امید بسته بود. شرایط اقتصادی کشور هم نامساعد بود و به لحاظ امنیتی اتفاقات زیادی در اطراف کشور افتاده بود. با این وجود با تدبیر دولت، حمایت‌های خوب مردم و هدایت‌های رهبری دولت توانست موفقیت‌های نسبتاً خوبی به دست آورد.

وی با اشاره به موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی، تصریح کرد: ما از رسانه‌ها انتظار داریم که حقیقت را بیان کنند. البته دولت از نقد منصفانه و کارشناسانه نیز حمایت می‌کند. به هر حال اساس این کشور بر دوش مردم است و باید برای مردم امید ایجاد شود تا در جامعه پویایی شکل بگیرد. رسانه‌ها در آستانه هفته دولت با نگاه امیدبخشی فعالیت کرده و البته انتقادات خود را هم بیان کنند.

وزیر کشور همچنین درباره سفرهای استانی خود نیز گفت: ما سعی می‌کنیم هر ماه به دو استان سفر کرده و در جریان مشکلات و همچنین پروژه‌های استان قرار بگیریم.

به گفته وی نشست‌های خبری معاونان وزیر نیز به زودی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیرگذاری اخبار در جامعه و تأثیر هر خبر در تغییر گرایش دستگاه‌های دولتی و جامعه، اظهار کرد: من زمانی که در صداوسیما بودم باشگاه خبرنگاران را راه‌اندازی کردیم و این باشگاه تا کنون بیش از 5 هزار نفر را آموزش داده است. وزارت ارشاد و سایر خبرگزاری‌ها نیز خبرنگاران زیادی را آموزش داده‌اند.

وی در ادامه افزود: اکنون کشور به لحاظ کمّی کمبود خبرنگار ندارد اما آموزش‌های خبرنگاران کم است. من مشاهده می‌کنم گاهی خبرنگاران سوالاتی می‌پرسند که موضوع مهم جامعه نبوده و حتی خبرنگار بر جنبه‌های سوالی که می‌پرسد اشراف ندارد.

وزیر کشور در ادامه با بیان این‌که کار خبرنگار حقیقت یابی و انتقال این حقیقت با رعایت امانت، انصاف و عدالت به جامعه است، اظهار کرد: گاهی حقیقت، قلب می‌شود و انصاف و عدالت هم در آن رعایت نمی‌شود. گاهی اتهامی زده می‌شود در حالی که امکان دفاع فراهم نمی‌شود. این عوامل اعتماد جامعه به رسانه را از بین می‌برد در حالی که باید هدف رسانه ایجاد اعتماد عمومی باشد.

وی تأکید کرد: امنیت ملی، منافع ملی، قانون و کارآمدی از موضوعاتی است که همه موظف به رعایت آن هستیم. در حوزه خبر این اهداف کلی نظام باید مدنظر قرار بگیرد و در روش‌ها انصاف رعایت شود. البته ارتباط وزارت کشور با رسانه‌ها خوب بوده و من از کار رسانه‌ها ناراضی نیستم و فقط انتقادات خود را بیان کردم. رسانه‌ها همواره در حوزه‌های مربوط به وزارت کشور حضور به موقع داشته‌اند.

رحمانی فضلی در پاسخ به انتقاد برخی خبرنگاران درباره ارتباط بیشتر وزارت کشور با رسانه‌های اصلاح‌طلب گفت: من این موضوع را قبول ندرام زیرا ما با همه رسانه‌ها ارتباط داریم. من تاکنون فقط از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بازدید داشته‌ام. اینگونه نیست که وزارت کشور فقط با رسانه‌های یک جریان در ارتباط باشد.

وزیر کشور در پایان درباره اظهارنظر خبرنگاران در خصوص ضرورت پاسخگویی وزارت کشور در مواقع بحرانی، اظهار کرد: در مسائل مخصوص به بحران 14 کمیته وجود دارد که یکی از آن کمیته‌ها کمیته اطلاع‌رسانی است که مسئولیت آن هم با صداوسیما است. البته در کنار آن نیز مسئولان وزارت کشور باید پاسخگو باشند. اما رسانه‌ها هم در لحظه وقوع بحران نباید به دنبال پیدا کردن مقصر باشند. بلکه این آسیب شناسی باید مثلا یک هفته بعد انجام شود. رسانه‌ها باید به عملیات امدادرسانی کمک کنند.
 
 اخبارسیاسی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------