آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

کدام «مال مردم خوری» آقای احمدی نژاد؟!



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی نژاد

«دوره مال مردم‌خوری به‌سرخواهد آمد...»


زبان و خط این جمله آشناست، از جنس همان حرف های قدیمی هشت ساله، از همان شعارهای عدالت محوری و مهرورزی، از همان لبخندهای همیشگی و دست‌تکان‌دادن‌های گاه و بیگاه و اینکه قرار است همه مشکلات حل شود واگر او باشد حتما چنین خواهد شد، با وجود او، مهر پرورده و عدالت گسترده و راستی بر سرزمین ایران نقش می بندد وبه واسطه او ترنم پیشرفت را ملت بر زبان جاری می کنند و سرمستی اشان از موفقیت برسپهر بیکران ایران حکاکی خواهد شد.


آری این جنس از همان جنس حرف های احمدی‌نژاد است. آرمانی و امید بخش.

او دوباره با همان سبک و سیاق قبل سخنرانی می کند و آرزوی بهبودی و شادکامی برای ملت کشورش دارد. او هنوز هم حرف های قشنگ زیادی در آستین دارد، ازهمان حرف های پوپولیستی و مردم پسند، از همان حرف هایی که اگر مردم باآن آشنا نباشند، به آن دل خوش می کنند و می گویند فلانی که کاندیدا شده لابد راست می گوید حتما می تواند، پس بگذار با انتخاب او برایمان معجزه کند و نوید روزهای خوش را محقق سازد، بگذار تا حالا که به کسی امیدی نیست امیدهایمان را روی او سرمایه گذاری کنیم و... همین طوری هم بود که یک نفر مثل احمدی نژاد می شود رییس جمهور ایران.


شعارهای همیشه قشنگ
محمود احمدی نژاد رگ خواب این ملت را هشت سالی بود که با همین حرف ها در دست گرفته و با آن عرض اندام می کرد و تکیه بر مدیریت کشورزده بود، البته در همان سالها داعیه اداره جهان را هم داشت.


به خاطر همین هم مطمئنا این روزها ساده انگارانه است که بپنداریم محمود احمدی نژادبی صدا در خانه نشسته است وکاری به سیاست ندارد و سودای بازگشت در سر نمی پروراند... اتفاقا احمدی نژاد بعد از پایان دوره سردمداری اش از هر بهانه ای برای در اختیار گرفتن تریبون کشور استفاده می کند، گاه به بهانه جشنی و میلادی، گاه به بهانه عزاداری و سوگی، گاه در مسجدی و تکیه ای و گاه در سالنی و صحن خاصی، او با همان کت و یا کاپشن معروفش از زنده نگاه داشتن راه امام سخن می گوید و مردم را به روزهای بهاری نوید می دهد.


جدیدترین حرکت او هم همین دوسه روز پیش بود. جایی که رییس دولت سابق در مسجد محمدیه منطقه 12 تهران جولان تبلغاتی احمدی نژادی ها رابه راه انداخت. او در این سخنرانی با گفتن جمله "روزی دوره مال مردم خواری به سر می آید" و با بیان اینکه فطرت و ذات ملت ایران توانایی اداره و مدیریت جهانی را دارد گفت: ملت ایران ملتی متمایز با سایر مردم‌ها هستند و ذات آن‌ها شایستگی مدیریت جهانی و تکیه دادن بر مناصب تاثیر گذار دنیا را دارد و همواره این شایستگی را به جهان نشان داده‌اند و هر اتفاقی که در ایران می افتد موجی را در دنیا ایجاد می‌کند.


وی افزود :" انقلاب اسلامی بعد از بعثت پیامبر (ص) بزرگترین اتفاق تاریخ است و بعد از آن نیز جنگ تحمیلی و دفاع مظلومانه ملت همین ویژگی را دارد و وقتی مستکبران عالم دیدند مردم ایران با عدالت‌طلبی و خروج از زیر سایه شرق و غرب قیام کرده‌اند، آن دیوانه قدرت‌طلب را برای حمله به ایران تحریک کردند."


احمدی نژاد تصریح کرد: "جنگ ایران تنها جنگی بود که شرق و غرب به نفع یک دیکتاتور قدرت‌طلب علیه یک کشور همراه بودند و همه سلاح‌ها و توان خود را صرف این موضوع کردند."
وی گفت:" تلاش همه و غایت آمال همه آزادگان دنیا استقرار نظام مهدوی است و باید همه برای آن تلاش کنیم و بی شک این موضوع محقق می شود و خیلی زودتر از آنچه ستمکاران فکر می‌کنند پایه‌های ظلم سقوط خواهد کرد".


معجزه آمد
این سخنرانی با عنوان "دفاع مقدس در برابر نفوذ شیطان" بود و البته کم هم حاشیه نداشت، از حضور طرفداران او بگیرید تا شعارهایی که این هواداران در این دوساله اخیر در هر جایی که توانسته اند و فرصت، یاریشان می‌داد، از آن استفاده می کردند شعارهای معروفی مثل " به جون هر چی مرده احمدی برمی گرده "شعارها و گفتمان رییس دولت سابق بی تردید خبر ازاین می دهد، که او چندان هم چشم از انتخابات های آینده کشور از مجلسش بگیرید تا ریاست جمهوری برنداشته است، در کنار همه این شوهای تبلیغاتی و نمایشی می توانید، پخش نشریه‌ای را هم بگذارید که با عنوان " معجزه هزاره سوم "در مسجد محمدیه پخش می شد، لقبی که به جد یا به طنز به احمدی نژاد و دولتش باز می گردد.


خلاصه اینکه این مسجد در روز سخنرانی احمدی نژاد تبدیل شده بود به یک میتینگ تمام عیار سیاسی دیگر، از همان میتینگ های سیاسی که در پشت عنوانی موجه مثل مذهب و یا مقدسات خود را مخفی می کنند و بعد عیان می شوند. این را می شود از همان نوع خوش‌آمدگویی به رییس دولت سابق هم فهمید آنجایی که حجت‌الاسلام محمدی" امام جماعت مسجد محمدیه، مجری برنامه پشت تریبون رفت و خطاب به احمدی‌نژاد گفت: "ما می‌گوییم دکتر احمدی‌نژاد اما شما برای ما همان "حاج محمود" جبهه‌ها هستی."


اینکه حاج محمود جبهه ها به راستی تا چه میزان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس نقش کلیدی داشته است که اینگونه مورد خطاب قرار می گیرد، و یا اینکه برخی سخنان اخیر رییس دولت سابق تا چه حد به دفاع مقدس مربوط می شد مورد سخن ما نیست، همان طور که حضور نزدیکان همیشگی محمود احمدی نژاد چون ثمره هاشمی، علی اکبر جوانفکر و غلامحسین الهام در این نشست هم اهمیتی ندارد. و البته حتی هیچ شک و شبهه‌‌ای هم از این موضوع نباید به ذهن راه داد که این روزها احمدی نژاد با برگزاری اینچنین مانورهای تبلیغاتی و سخنرانی به دنبال رضای خدا و خودش و یارانش است و شاید هم برای آینده مجلس و ریاست جمهوری خواب‌هایی دیده باشد.


با وجودش می شود ؟
اما روی حرف های ما حرف های زیبای رییس دولت نهم و دهم است، کسی که در مسجد محمدیه، سخن از ریشه کنی مال مردم خوری و نبود دروغ می گوید. آرزوی رییس سابق دولت آرزوی همه ماست، اینکه به‌زودی این معضل برطرف شود اما آیا می شود به آن امیدی داشت؟ آن هم در زمانی که گوینده مطلب کسی باشد که خود نیک می داند در دوره زمامداری اش چه اتفاقاتی افتاد و این روزها هر بار خبری از فسادی در گوشه و کنار می آید که مربوط به زمان دولت سابق است؟


از اختلاس و رشوه گرفته تا دستگیری و بازداشت مسئولین بلندپایه دولت گذشته همه و همه نشان از آن دارد که مطمئنا اگر قرار است آن طورکه احمدی نژاد می گوید این فساد از چهره ایران رخت ببندد، نباید امیدی به او داشت و اینکه حرف ها و دعایش مستجاب خواهد شد.


احمدی نژاد از " نابودی مال مردم خواران " گفت، اتفاقی که می دانیم در دوره او نه تنها نیفتاد بلکه شدت دوچندان گرفت آن هم در بین بالاترین مقامات و مسئولین وقت،اوکه از مدیریت جهانی سخن می گفت نتوانست در مدیریت نزدیک ترین یاران مسئول دوروبرش موفق عمل کند اما بازهم دعا می کند که به زودی " مال مردم خوری" به پایان می رسد !


آمدن دوباره
این روزها محمود احمدی نژاد به مثال سال 84 در پشت تریبون ها که ظاهر می شود بازهم همان حرف های 10 سال پیش را می زند، اما با یک تفاوت عمده، آن وقت ها مردم سعی می کردند تا حرف های او را باور کنند ولی حالا با آن عملکرد هشت ساله آیا بازهم می‌توانند که بپذیرند، قرار است شعارهای " حاج محمود " به تحقق بپیوندد.


شعارها و دعاهای احمدی نژاد در مسجد محمدیه، بیش از آنکه طعم و بوی تحقق داشته باشد، نشانه ای بود از آمدن دوباره، آمدنی که هرگز از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد و حتی خودش رد نشده است.

 

این روزها، از کاروان یاران احمدی نژاد، بازهم خبر از این می آید که اگر رییس دولت سابق احساس تکلیف کند ممکن است دوباره سر و کله اش پیدا شود، احساس تکلیفی که مد دمده شده ! همه سیاستمداران قدرت پیشه برای ورود به عرصه انتخاباتی است، این احساس تکلیف را اگر در کنار تحرکات شخص او در سخنرانی ها و محافلش قرار دهید و اینکه قرار است به زودی رسانه های بیشتری هم به جرگه همفکران احمدی نژاد بپیوندند همه و همه می‌گویند که مرد عدالت پرور قصه ما ! دوباره می خواهد به یک شکلی پای به عرصه بگذارد مستقیم یا غیر مستقیم. دوباره او را خواهیم دید.


اینکه او تا چه میزان در این زمینه موفق خواهد بود بستگی به آن دارد که تا چه حد مردم ایران باور خواهند داشت که ریشه مال مردم خواری که مطمئنا در هردولتی تا به امروز وجود داشته است قرار است در آینده کشور با محمود احمدی نژاد از میان برود. هرچند که پیش‌از تصمیم گیری در این باره باید رجوعی داشت به پرونده‌های متعدد مسئولین سابق و البته سری هم زد به زندان های کنونی کشور تا ردپای آنها و یا شایدهم خود آنها را درآن دید.

 

 اخبار  سیاسی  -  آفتاب  یزد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------