آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

عراقچی: ایران جزیره ثبات در منطقه است/پرتاب و آزمایش موشک نقض برجام نیست



اخبار,اخبار سیاسی,عباس عراقچی

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، ایران را جزیره ثبات در منطقه نامید و گفت: ایران می تواند در برقراری امنیت همه کشورهای منطقه کمک کند.

 عباس عراقچی معاون امور بین المللی وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفتادمین سال تاسیس ملل متحد با اشاره به اینکه در ۷۰ سال گذشته سازمان جهانی شاهد مسائل بی شماری به خصوص در ابعاد گوناگون بحرانی در کشورهای مختلف بوده است گفت: در هر یک از این بحران ها می توان گفت جامعه ملل توانست به چالش های آن پرداخته و وارد برهه ای شود که امروز در آن هستیم.

وی افزود: سازمان ملل متحد تاسیس شد تا بستری برای تغییر نگاه از مناقشه به درک مشترک باشد تا ملل مختلف بتوانند تفاوت های خود را عنوان کنند.

عراقچی ادامه داد: در هفته های گذشته خانواده سازمان ملل تلاش کرد تا حضور خود را در مناطق آسیب دیده جهان نشان دهد اما این تلاش ها باید ادامه داشته باشد. کارهای زیادی انجام شده اما هنوز بسیار کم است.

معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره شریک فعال سازمان ملل متحد بوده و همیشه به صورت مثبت کمک کرده است. به ویژه در برنامه توسعه پایدار همواره کمک کرده تا برای رسیدن به اهداف و اولویت ها نقش آفرینی کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به سمت حرکت رو به جلو دوران گذاری را داشته و الگویی در منطقه است علاوه بر اینکه موانع و مشکلات بسیاری پیرامون آن وجود دارد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران به طور گسترده با سازمان ملل متحد تعامل داشته و بر روی مشارکت های توسعه پایدار تمرکز کرده است تا همکاری متقابلی برای همکاری های مشترک سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ داشته باشد.

عراقچی تاکید کرد: چهار محور بهداشت، محیط زیست، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مواد مخدر اولویت توسعه پایدار است که دولت جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت کرده و فعالیت های خود را در این زمینه انجام می دهد.

معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه الگو در جهان بوده و این همکاری باعث روابط دراز مدت بین ایران و سازمان ملل خواهد شد.

وی تصریح کرد: توانستیم گام هایی برای اینکه بتوانیم رویکرد خود را در جهت توسعه پایدار در دنیا داشته باشیم آغاز کنیم، برداشته ایم، هیچکس نباید در این فضا عقب بماند زیرا این فرصت خوبی است تا مطمئن شویم هیچکس بی تفاوت در برابر آلام بقیه انسان ها نیست.

عراقچی گفت: باید برای دفاع از شرایط ملی و منطقه ای از طریق تهیه ابزار در تمام سطوح ملی منطقه ای و بین المللی برنامه جدیدی تنظیم شود که این وظیفه مشترک ماست.

معاون امور بین المللی وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با اولویت های بین المللی چندین دستاورد مشترک با سازمان ملل متحد داشته است و متعهد است که به طور سازنده در تمام سطوح ملی و بین المللی برای گسترش برنامه توسعه پایدار ۵ ساله گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به یک ملت قابل اطمینان تبدیل شده است خاطرنشان کرد: ایران جزیره ثبات در منطقه است و می تواند در برقراری امنیت همه کشورهای منطقه کمک کند.

عراقچی ادامه داد: ایده رئیس جمهور ایران آقای روحانی برخورد با افراطی گری بود، توافق ما با ۱+۵ یا ۳+۳ با کیفیت بسیار خوبی از سوی ایران صورت گرفت.

معاون امور بین المللی وزیر امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که مهمانان این همایش پیام صلح و گفتمان جمهوری اسلامی ایران را به دنیا منتقل کرده و آمادگی ایران برای همکاری با تمام دنیا را اعلام کنند.

 در آغاز این مراسم عباس عراقچی خطاب به «یان‌الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: شما سال گذشته به ایران سفر کرده بودید اما ما آن زمان هنوز توافق هسته‌ای را امضا نکرده بودیم اما امسال در حالی به ایران سفر کردید که ما توافق هسته‌ای را امضا کرده‌ایم. این در حالی بود که حاضرین در جلسه به تشویق عراقچی پرداختند.

 

                                ....................................................


عراقچی: پرتاب و آزمایش موشک نقض برجام نیست

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به آزمایش موشک زمین به زمین عماد، گفت: پرتاب و آزمایش موشکی نقض برجام به حساب نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس عراقچی در حاشیه مراسم هفتادمین بزرگداشت روز سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ادامه داد: همچنین در رابطه با قطعنامه 2231 قبلاً اعلام کرده‌ایم که توانایی دفاعی ما نمی‌تواند موجب خدشه قرار گیرد و بر سر امنیت ملی و دفاعی خود مصالحه نخواهیم کرد و این موضع شناخته شده ماست. این مسأله را در بیانیه‌ای که بعد از قطعنامه 2231 صادر شد و در شورای امنیت به ثبت رساندیم، اعلام کردیم.

عراقچی همچنین درباره رابطه جدید ایران و شورای امنیت که تحت تأثیر قطعنامه 2231 ایجاد خواهد شد، گفت: قطعنامه 2231 که به لغو شش قطعنامه هسته‌ای منجر شد عبارتی روشن دارد که می‌گوید با اجرای برجام تغییری بنیادین در رابطه ایران و شورای امنیت صورت می‌گیرد. در این مرحله باید برجام اجرایی شود و قطعنامه‌ها و تحریم‌ها علیه ایران لغو شود تا در مراحل بعدی درباره رابطه جدید ایران و شورای امنیت در مسائل دیگر کار را دنبال کنیم.

معاون ظریف همچنین در خصوص پیگیری وضعیت حجاج ایرانی و مفقودان، گفت: از نظر ایران شفافیت و مسئولیت پذیری دولت عربستان مهمترین مسأله است و در ستادی که در وزارت امور خارجه با مسئولیت آقایان امیرعبداللهیان و قشقاوی تشکیل شده است این موضوعات پیگیری می‌شود.

 

 اخبار سیاسی  -  مهر, ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------