آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

منتظر بتون ریزی برخی وکلای ملت باشید!!!



اخبار,اخبار


 جایگاه مجلس شورای اسلامی در کلام مسئولین عالی نظام بسیار خطیر و حساس منعکس شده و در نظام ایران اسلامی از وکلای ملت توقع حفظ شان این جایگاه از بدیهی ترین اصول است اما ...

مي گويند در نظام ايران اسلامي، مجلس ( شوراي اسلامي و خبرگان رهبري ) نماد مردم سالاري ديني است.

بيان شده است كه همين مجلس در راس امور است و البته عصاره ي فضايل ملت.

با اين تعاريف و همچنين باب "تعقل" كه از ابوات چهارگانه نظام فقهي اماميه است، مي توان حساسيت و شانيت والاي اين نهاد را كه البته تماما توسط نمايندگانش بايد حفظ و حراست شود، دريافت.

در مسيري كه هر يك از كانديداهاي اين مجالس بايد طي كنند تا در صورت اقبال مردم به آنها ، بتوانند به عنوان وكلاي ملت وارد آن شوند ، دستگاهي نظارتي موجود است به نام "شوراي نگهبان قانون اساسي" كه يكي از وظايفش طبق قانون اساسي بررسي و احراز صلاحيت همان كانديداها است.

اخيرا در خبرها آمده بود كه در جلسات واكاوي برجام و خير و شر فرجام آن، يكي از اين نمايندگان كه قبلا صلاحيتش تاييد شده و به عنوان وكيل برخي از مردم در جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي نگران راي آوري اين برنامه بود، به يكي از با سابقه ترين مديران دولتي كه اتفاقا هم در دولت قبل و قبلي تر و هم در كوران مذاكرات 2 سال اخير دولت فعلي با قدرتهاي جهاني حضوري فعال و فني و تخصصي داشت، نقل به مضمون در مورد "سيمان ريزي" بر ايشان درصورت تصويب برنامه جامع اقدام مشترك بياناتي داشته اند، خب اين را هر چند غير قابل پذيرش است اما مي گذاريم به حساب حساسيت فوق العاده بالاي موضوع و از كوره در رفتن برخي عصاره هاي فضايل ملت!!! اما به هرحال همه مي دانيم در نظام ما براي كنترل همين مجلس، شوراي نگهبان و اتفاقا مجمع تشخيص مصلحت نظام وظايفي دارند كه مثلا چنانچه مصوبه اي خلاف شرع و قانون اساسي در مجلس تصويب شد، در گلوگاه شوراي نگهبان تصويب نشده و جلوي چنين انحرافاتي گرفته شود، حالا با تصويب آنچه مجلس در مورد برجام انجام داد در همين شوراي نگهبان، بايد سوال كرد آيا آن نماينده و نماينده هاي هم سو با ادبيات ايشان،تمايلي براي بتون ريزي در شوراي نگهبان هم دارند؟! ايا با اين ادبيات ممكن است قيد صندلي مجلس در دوره هاي بعدي را بزنند؟!

قضاوت با شما... 

  اخبار سیاسی  -  خبرآنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------