آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

ظریف: امیدواریم رکن‌آبادی هرچه زودتر به خانواده‌اش باز گردد



اخبار,اخبارسیاسی,محمدجواد ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد وضعیت غضنفر اصل رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: ایشان همچنان مفقود هستند و امیدواریم هرچه زود به سلامت به خانواده‌شان بازگردند.

محمدجواد ظریف صبح امروز در مراسم تشییع مرحوم حاج احمد فهیما معاون اداره تشریفات وزارت امور خارجه که در حادثه منا جان خود را از دست داده است در جمع خبرنگاران با اشاره به فاجعه منا، اظهار کرد: احساس می‌کنیم که دولت عربستان و مسئولان حج در دولت سعودی مسئولانه با این موضوع برخورد نکردند و اقدامات مناسب برای نجات جان حجاج و همچنین رسیدگی به وضعیت جان‌باختگان انجام نداده‌اند.

ظریف با بیان اینکه متأسفانه در این فاجعه تعداد زیادی از مسلمانان از کشورهای مختلف اسلامی جان خود را از دست داده‌اند به اقدامات وزارت امور خارجه برای پیگیری این موضوع با هماهنگی سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه از ابتدا اقدامات لازم را در این زمینه آغاز کرد و با جدیت بحث بازگرداندن حجاج به صورت سالم به کشور را پیگیری کرد. از دیگر سو در راستای باز گرداندن پیکر جان‌باختگان این فاجعه با جدیت اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: بعد از این موضوع نیز تمام تلاش ما این بوده که ضمن بررسی واقعیت‌های این قضیه فاجعه‌آمیز از تکرار آن جلوگیری شود و ما در وزارت امور خارجه این کار را شروع کرده و با دیگر کشورهای اسلامی نیز در حال مشورت هستیم.

در مراسم تشییع مرحوم حاج احمد فهیما علاوه بر محمدجواد ظریف مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه، سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و دانش یزدی معاون اداری مالی وزارت امور خارجه حضور دارند.

قرار است پیکر آن مرحوم در صحن امامزاده پنج تن (ع) لویزان به خاک سپرده شود.


اخبار  سیاسی -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------