آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

تنور انتخابات در حال گرم شدن است!



اخبار,اخبارسیاسی,انتخابات مجلس

روزشمار انتخاباتی 116 روز تا دهمین دوره انتخاب نمایندگان برای مجلس شورای اسلامی را نشان می‌دهد؛ روز 17 اسفند که جریان‌های سیاسی مختلف از اصلاح‌طلب، میانه‌رو و اصولگرا برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. روز موعودی که نتیجه قریب به دو سال فعالیت‌های فردی و جمعی جناح‌های سیاسی برای کسب حداکثری کرسی‌های پارلمان است.

  در این روزهای منتهی به انتخابات با وجود اینکه هنوز تا تبلیغات رسمی نامزدها زمان زیادی باقی است، نیروهای تاثیرگذار حزبی و غیرحزبی اصلاح‌طلب و اصولگرا در تلاش هستند نیروهای جریان خود را ساماندهی کنند. از یک‌سو اصولگرایان نگرانند که به دلیل گسیختگی طیف‌های مختلف‌شان که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 نمود عینی و علنی پیدا کرد، در انتخابات مجلس دهم شکست دوم را تجربه کنند و عرصه مدیریتی را بعد از قریب به سه دوره در قوه مقننه و دو دوره در قوه مجریه از دست بدهند و از سوی دیگر اصلاح‌طلبان نگران ترکیب مجلس آینده هستند، مجلسی که معتقدند تعامل و همراهی‌اش با دولت می‌تواند کار را راحت‌تر پیش ببرد. با نزدیک شدن به روز انتخابات، فعالان حزبی فعالیت و مواضع‌شان را بیش از پیش رسانه‌ای می‌کنند. در این زمان حتی احزابی که فعالیت چندانی در طول سال ندارند به میدان می‌آیند و خط و ربط‌شان به جریان‌ها را برای افکار عمومی بازخوانی می‌کنند. دیروز هم برخی چهره‌های حزبی اصلاح‌طلب و اصولگرا با اعلام مواضع‌شان تلاش کردند فعالیت‌های حزبی خود را تشریح کنند.

  فعالیت ما محدود به انتخابات نیست
دیروز نشست دوره‌ای دبیران استانی سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام در تهران برگزار شد. در این نشست گزارشی از عملکرد سه ماهه دبیران استانی سازمان جوانان این حزب در سراسر کشور ارائه داده شد.


سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در این نشست تاکید کرد که فعالیت‌های این حزب اصلاح‌طلب تنها محدود به انتخابات پیش رو نیست. او در این مورد گفت: «تاکید می‌کنیم که هرگز پروژه اصلی و اساسی ما در مجمع نیروهای خط امام، الزاما انتخابات نیست و انتخابات تنها یکی از پروژه‌های ماست که هر چهار سال یک‌بار پیش می‌آید.»

  حزبی با منش اصلاح‌طلبی و روش اعتدالگرایی
جمشید ایرانی، دبیرکل حزب فرزندان ایران هم دیروز در مورد جلسات انتخاباتی این حزب به «ایرنا» گفت: «نگاه و استراتژی این حزب در انتخابات، منش اصلاح‌طلبی و روش اعتدال‌گرایی است. ما معتقدیم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اختیار معتدلانی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواهد بود و تلاش داریم براساس واقعیت‌ها حرکت کنیم.» دبیرکل این حزب تاکید کرد که محوریت محمدرضا عارف در انتخابات مجلس دهم و همراهی با اصلاح‌طلبان در این شرایط را پذیرفته است.رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان اعلام کرد: «اعتدالگرایان کماکان منویات مثلث متحد هاشمی، ناطق و خاتمی را مبنای برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی قرار داده و ریاست‌جمهوری آقای روحانی محصول همگرایی این سه بزرگوار است.»

  تغییر رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
 دیروز «تسنیم» از تغییر رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد. طبق قانون این شورا زمان تغییر رئیس رسیده است و سیدحسین موسوی‌تبریزی  به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جایگزین علی‌محمد غریبانی می‌شود.

  اعلام همراهی احزاب اصلاح‌طلب با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان
دبیرکل حزب اسلامی کار هم در گفت‌وگو با «آنا» درباره برنامه‌های انتخاباتی این حزب اعلام کرد: «تعدادی از نامزدهای ما برای شهرهای مختلف ایران مشخص شده‌اند. حزب اسلامی کار در تهران در هماهنگی با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند.» همچنین علی‌محمد غریبانی هم در گفت‌وگو با «ایسنا» تاکید کرد که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دنبال انسجام با اصلاح‌طلبان است و باید از موازی‌کاری و نظرات شخصی و سلیقه‌ای عمل کردن دوری کرد و به صورت متحد و واحد وارد عرصه سیاسی شد.

  ادامه جلسات همگرایی اصولگرایان
دیروز همچنین «فارس» از برگزاری مجدد جلسات مشترک جامعتین در آستانه انتخابات خبر داد. رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در این مورد توضیح داد: «جلسات سه‌جانبه آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی استمرار خواهد داشت. ضمن اینکه جلسات جامعتین هم ادامه پیدا خواهد کرد.»  تقوی همچنین از نشست نیروهای انقلاب، پنجشنبه ( ۲۱ آبان‌ماه) در مدرسه رفاه خبر داد و گفت: «این نشست با حضور برخی نمایندگان مجلس، احزاب، و فعالان اصولگرا برگزار خواهد شد.» در روزهای گذشته بحث دبیرکلی حزب اصولگرای موتلفه اسلامی هم مطرح بود. اعضای این حزب دلیل به تعویق افتادن این موضوع را تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی اعلام کردند که البته در آخر محمدنبی حبیبی در مقام دبیرکلی این حزب باقی ماند.

 

  اخبار سیاسی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------