آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

روياي پرداخت بدهي بابك‌زنجاني!



اخبار,اخبار

 
«پول ندارد و نمي‌دهد چون تحريم هستيم.» خيلي ساده! اين جمله از آقاي وكيل ميلياردر نفتي است. بابك زنجاني تا ديروز هم بدهي خودش را پرداخت نكرد و آنچه در دادگاه مبني بر اينكه تا سه‌شنبه بدهي نفتي خود را پرداخت خواهد كرد مصداق ضرب‌المثل «شتر ديدي، نديدي» است.

 

اذهان ديگر براي يادآوري وعده‌هاي پرداخت بدهي از سوي بابك زنجاني ياري نمي‌كند چون بارها از پرداخت بدهی گفته و هیچ واریزی صورت نگرفته است. يك روز شماره حساب ندارد، يك روز مثل دوشنبه مي‌گويد كه بخشي را پرداخت كرده كه بعد مشخص مي‌شود رقمی پرداخت نشده و همه براي ساعتي سر كار بودند تا در نهایت واریز تكذيب شود. اگر به‌طور دقيق روايت آن روز روایت شود اينچنين بود كه وكيل ‌مدافع بابك زنجاني از پرداخت و تسويه بدهي موكلش به مبلغ يك‌ميليارد و 427ميليون و 500‌هزار يورو كه از طريق بانك مركزي در اختيار وي قرار گرفته بود، خبر داد كه البته اشتباه بود.

 

واكنش به اين موضوع اينچنين بود كه عصر دوشنبه مسئول كميته وصول مطالبات وزارت نفت با اعلام اينكه بابك زنجاني هنوز پولي واريز نكرده است، گفت: «براي واريز اين وجه تا فردا سه‌شنبه منتظر مي‌مانيم.» فردا هم شد و از صبح سه‌شنبه همه منتظر بودند يك مقام مسئول يا مطلع بگويد كه بدهي نفتي بابك زنجاني واريز شد و شايد هم برخي به پرداخت قسمتي از بدهي در روز سه‌شنبه اميد داشتند و در دل مي‌گفتند اگر اكنون بخشي را بپردازد بقيه را هم خواهد پرداخت اما تا ظهر سه‌شنبه خبري نشد كه نشد.


 پاسخ حيرت‌آور وكيل زنجاني
ديروز هم بدهي پرداخت نشد و البته برخي كه شناخت نسبي از بابك زنجاني داشتند چندان تعجب نكردند چون بار اول نبود كه وعده‌هاي او محقق نمي‌شد. البته يك اتفاق روز گذشته رخ داد كه آشنا و غيرآشنا با بابك زنجاني را به حيرت واداشت و آن هم اظهارات وكيل او بود. خبرگزاري صداوسيما نوشت؛ وكيل بابك زنجاني گفت: تا تحريم‌ها برداشته نشود امكان انتقال پول وجود ندارد.

 

رسول كوهپايه‌زاده افزود: معاون حقوقي وزارت نفت در اخبار سيما اعلام كرد كه هنوز هيچ پولي به حساب واريز نشده عرض ما اين است كه قرار نبود پولي به حساب واريز شود چون هنوز در تحريم هستيم. وي ادامه داد: به همين علت موكلم در جلسه پنجم دادگاه گفت كه اگر شركت نفت بتواند به آن شماره حساب‌ها كه داده شده بود 5دلار حواله كند همه اتهاماتش را مي‌پذيرد. كوهپايه‌زاده افزود: خود آنها هم مي‌دانند كه تا تحريم‌ها برداشته نشود امكان انتقال پول وجود ندارد.

 

وكيل متهم نفتي گفت: معاون دادستان تهران و مسئول سرپرستي و ارزيابي اموال موكلم رسما به دادگاه اعلام كرده كه ارزش اموال داخلي موكلم تقريبا 2هزار و 600 ميليارد تومان است كه با لحاظ اين مبلغ و بدهي باقيمانده 767ميليون يورويي مي‌توان گفت در اين زمينه تهاتر صورت گرفته است. وي افزود: رسانه ملي خوب است كه علاوه بر اظهارات مسئولان وزارت نفت و ديگر سازمان‌ها، اظهارات اينجانب را نيز پوشش خبري دهد تا به نوعي بي‌طرفي رسانه به مردم اثبات شود و اگر همه اظهارات از رسانه ملي پخش شود مردم بهتر مي‌توانند قضاوت كنند. كوهپايه‌زاده درباره زمان برگزاري جلسه بعدي دادگاه هم تاکید کرد: هنوز در اين مورد به ما چيزي اعلام نشده است.


 ابهامات يك بهانه!
درباره اظهارات وكيل بابك زنجاني چند ابهام و سوال در اذهان شكل مي‌گيرد. نخست اينكه مگر بابك زنجاني و وكيل او اطلاع نداشتند كه در تحريم هستيم و به اذعان آنها نمي‌توان حتي 5دلار به شماره حساب اعلام شده واريز كرد، پس چرا اینقدر فرصت را از دست دادند و مهم‌تر از آن وعده پرداخت دادند؟ از اذهان عمومي فراموش نشده است كه بابك زنجاني در آخرين دادگاهش گفته بود: «متهم پرونده نفتي در جلسه روز شنبه مدعي شد يك ضمانتنامه بانكي به مبلغ يك‌هزار و 967ميليون يورو و به ذي‌نفعي شركت «اچ‌کی» از طرف يك بانك خارجي معتبر آماده شده كه طي چند روز آينده صادر مي‌شود. اين ضمانتنامه نيازمند امضاي چهار نفر است كه دو نفر امضا كردند اما چون شنبه و يكشنبه در كشورهاي خارجي روز تعطيل محسوب می‌شود امضاهاي باقيمانده در روزهاي آينده انجام مي‌شود و فكر مي‌كنم دوشنبه يا سه‌شنبه به دست دادگاه برسد.»

 

اگر با وجود اینکه امكان پرداخت بدهي نبود چرا در همان دادگاه به جاي اينكه بگويند امكان واريز بدهي نيست گفتند روز دوشنبه آن بدهي نفتي را واريز خواهند كرد؟ البته بيژن زنگنه در قامت وزير نفت پيش‌بيني اين روز و تراشیدن بهانه براي پرداخت نكردن بدهي از سوي زنجاني را كرده بود كه خطاب به او گفت: «مرتب اعلام مي‌كنند كه وزارت نفت شماره حساب اعلام نمي‌كند. شما به حساب خودت يا دادگاه اين پول را بريز و بگو ٢ميليارد و 700ميليون دلار در حساب من پول هست، بسيار خوب خيال ما راحت مي‌شود كه پول هست، بالاخره جمهوري اسلامي از تو اين پول را مي‌گيرد.»


اخبار سیاسی -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------