آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

پدافند هوایی صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ایران را رصد می‌کند



اخبار,اخبار سیاسی, فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان این که رصد پدافند هوایی فقط شامل آسمان عراق نمی‌شود بلکه همه 15 کشور همسایه را در بر می‌گیرد اظهار کرد: پدافند هوایی همیشه باید صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد کند.

 امیر فرزاد اسماعیلی در حاشیه دومین همایش مشترک پدافند جامع عامل و غیر عامل در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعات مطرح شده درباره‌ی رصد آسمان عراق از سوی پدافند هوایی کشورمان اظهار کرد:‌سیستم‌های اطلاعاتی هر کشوری ممکن است بدون اجازه کشورهای دیگر را نیز رصد کند . سیسم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران نیز برای سر پا ماندن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از تمام عناصر و ابزارها در این زمینه استفاده می‌کنند. پدافند هوایی همیشه باید صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش همچنین در دومین همایش پدافند جامع عامل و غیر عامل با اشاره به تهدیدات جدید در دنیا اظهار کرد: نتایج مجازات عینی که در رصد تهدیدات جدید در دنیا حاصل شده است این است که این تهدیدات عرصه‌های تحولات سیاسی و تکانه‌های اقتصادی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تحولات فقط مختص دوره‌ی فعلی نیست افزود: در گذشته نیز چنانچه کشوری قصد داشت پیروز میدان باشد تلاش می‌کرد که خود را به مسائل سیاسی و اقتصادی آن کشور نزدیک کند.

اسماعیلی جنگ‌های نیابتی را از جمله دیگر تهدیدات جدید در دنیا دانست و گفت: جنگ‌های نیابتی سابقه‌ی دیرینه‌ای در تاریخ جنگ‌های میان کشورهای مختلف دارد. اصل رویکرد جنگ‌های صلیبی نیز بر اساس جنگ‌های نیابتی بوده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 پس از انجام مذاکرات مختلف با تاکید بر این که مذاکره میان دو طرف و برای رسیدن به یک تفاهم مشترک است اظهار کرد: آمریکا اظهار می‌کند که مذاکره می‌کنیم اما جمهوری اسلامی ایران را نیز تهدید می‌کنیم.

این نوع مذاکره مذاکره‌ای از بالا به پایین و نوعی رویکرد استکباری است این در حالی است که در مذاکره دو طرف برای رسیدن به تفاهمی مشترک با یکدیگر تعامل می‌کنند. و چنانچه هر کدام از بندهای آن تفاهم انجام نشود آن مذاکره نیز نقد می‌گردد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش همچنین با اشاره به تلاش دشمن برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در رصد و مقابله با کشورهای دیگر اظهار کرد:‌جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل قدرت هوشمند ، دفاعی هوشمندانه داشته باشد. در همین راستا نیز راهبرد اصلی این نوع دفاع شفاف سازی برای خود و ابهام سازی برای دشمنان است. ما تاکنون توانسته‌ایم در ابهام سازی برای دشمنان خود عملکرد خوبی داشته باشیم اما در بخش شفاف سازی در داخل با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم.

 اخبار سیاسی -  ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------