آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

شرط مطهری برای گذشت از متهمان



اخبار,اخبارسیاسی,علي مطهري

 
« اگر دادگاه پرونده دستوردهندگان اين حادثه را به جريان بيندازد آنگاه احتمال گذشت من از شما قوت مى‌گيرد.» اين شرط علي مطهري براي گذشت از متهمان حادثه شيراز است كه به آنها اعلام كرده است.

 

دادگاه علي مطهري روز سه‌شنبه هفته جاری در شيراز برگزار شد و او خودش به دادگاه رفت و روایت آن روز را اينگونه در اينستاگرامش شرح داده است: «دوشنبه شب وارد شيراز شدم، صبح سه‌شنبه 19/8/94 با درخواست قبلى قاضى دادگاه متهمان حادثه شيراز در چهارمين جلسه اين دادگاه شركت كردم. ٣ تن ديگر از مهاجمان به سوالات قاضى پاسخ دادند.

 

قاضى از من درخواست صلح و گذشت كرد، گفتم اگر مساله صرفا شخصى بود اين كار را مى كردم ولى مساله جنبه عمومى دارد و در واقع يك بيمارى و آفت است كه به جان انقلاب افتاده و بايد درمان شود. وكيل متهمان هم سوالاتى از من داشت و من پاسخ دادم. در فاصله تنفسى كه رئيس دادگاه اعلام كرد، وكيل متهمان و نماينده دادستان باز درخواست گذشت و صلح كردند سپس خود متهمان درخواست ملاقات كردند و پذيرفتم. همه آنها اظهار پشيمانى مى‌كردند.

 

براى آنها گروه فرقان و حرف‌هاى قاتل شهيد مطهرى را مثال زدم و گفتم نبايد ابزار و آلت دست واقع شويد. همه آنها هم درخواست گذشت داشتند. گفتم اولا من هيچ‌وقت كينه افرادى مثل شما را كه به خيال خود به انقلاب خدمت مى‌كنيد ولى در واقع ضربه مى‌زنيد، به دل نمى‌گيرم چون فكر مى‌كنم از روى اعتقاد عمل مى‌كنيد ولى بدانيد كه راه دفاع از انقلاب و ولايت‌فقيه اين نيست، بلكه بايد مطابق سيره ائمه اطهار به مخالفان فرصت اظهارنظر بدهيد، ثانيا اگر دادگاه پرونده دستوردهندگان اين حادثه را به جريان بيندازد آنگاه احتمال گذشت من از شما قوت مى‌گيرد.

 

بعدازظهر ساعت ١٨ هم در دانشگاه شيراز سخنرانى داشتم كه با استقبال زيادى مواجه شد و دانشجويان زيادى پشت در سالن مانده بودند و از مسئولان خواستم عده اى از آنان وارد شوند و به صورت ايستاده و نشسته روى زمين در جلسه شركت كنند كه در نهايت با ورود تعدادى از آنها موافقت شد. بحث من درباره حسين بن على(ع) و اصلاح امت بود و فقط در موضوع صحبت كردم، اما در بخش پرسش و پاسخ سوالات چالشى مطرح شد كه ناظر به مسائل روز بود و احساسم اين است كه دانشجويان از پاسخ ها راضى بودند. همان شب به تهران بازگشتم.»

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------