آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

چرا سفر روحانی به ایتالیا هم لغو شد؟



اخبار,اخبارسیاسی,لغو سفر رییس جمهوری به ایتالیا

رییس اتاق بازرگانی ایران: حتی کارت پرواز را هم گرفته بودیم و هر چند لغو سفر به فرانسه مشخص شده بود اما درباره ایتالیا تا آخرین دقایق گفت و گو شد.

 هر چند لغو سفر رییس جمهوری به فرانسه جای تعجب نداشت و طبیعی بود که با انفجارهای جمعه شب پاریس عملا امکان پذیرایی شایسته و سفر بی‌دغدغه وجود ندارد اما حسن روحانی چمدان‌ها را تنها به مقصد فرانسه نبسته بود و قرار بود به ایتالیا و واتیکان هم سفر کند و دیداری نیز با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ها داشته باشد.

  محسن جلال‌پور رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و از اعضای ارشد هیات همراه رییس جمهوری که از بامداد شنبه در فرودگاه بوده ماجرا را در کانال شخصی خود در تلگرام خود این‌گونه روایت کرده است:

  «از صبح زود در فرودگاه منتظر بودیم . هر چند اواخر جمعه شب اخبار حمله تروریستی را خواندم و احتمال می‌دادم سفر پاریس لغو شود اما به هر حال باید به فرودگاه می‌رفتم.

  چون درباره سفر ایتالیا دیدگاهم این بود که به احتمال زیاد انجام می‌شود. همین‌گونه هم بود و همه آمده بودند. معاون اول، وزیر خارجه، رییس دفتر رییس جمهور، وزیران اقتصادی و دیگران. هر چند نیامدن خود رییس جمهور روحانی این شبهه را پررنگ کرد که سفر ایتالیا هم لغو خواهد شد. سفر فرانسه مشخص بود شدنی نیست اما درباره ایتالیا ابهام وجود داشت. دکتر ظریف با خانم «امابونینو» وزیر خارجه ایتالیا تلفنی صحبت کرد و هر دو به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی بهتر است سفر هیات ایرانی به رم هم لغو شود. بزرگان دولت نیر در اتاقی نشستند و تصمیم گرفتند. ساعت 8:30 چمدان ها را برداشتیم و برگشتیم. در حالی که حتی کارت پرواز را هم گرفته بودیم.»

  رییس اتاق ایران در ادامه آورده است: دوستان ما زودتر به رم رفته بودند یا در ترکیه به سر می بردند و آماده پرواز به پاریس بودند. دوستان ترکیه را مطلع کردیم نروند ولی برای آنانی که به رم رفته بودند دیگر نمی شد کاری کرد.

 

 اخبار سیاسی  - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------