آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

در آرزوی به بن‌بست رسیدن برجام



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی نژاد , سعید جلیلی

احمدی نژاد و جلیلی خود را آماده رقابت انتخاباتی در سال 96 می‌کنند. آنها در حال آماده کردن برنامه‌های انتخاباتی و پیدا کردن نقاط ضعف روحانی در این 4 سال هستند.

 قبل از ثبت نام انتخابات مجلس شایعه‌های فراوانی پیرامون محمود احمدی نژاد و سعید جلیلی وجود داشت و بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور بودند که این دو برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور به دنبال حضور در پارلمان دهم هستند. ثبت نام نامزدها به پایان رسید ولی خبری از این دو نشد تا مشخص شود رئیس دولت‌های نهم و دهم و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی برای بازگشت به سپهر سیاست ایران به دنبال هدف بزرگ تری هستند.

عدم ثبت نام این دو نشان داد که جلیلی و احمدی‌نژاد مجلس را برای خود کوچک می‌بینند و تنها به دنبال رسیدن به ریاست قوه مجریه هستند. این دو بنا بر اخلاق ویژه که دارند نمی‌توانند بر صندلی مجلس بنشینند و مثلا ببینند که لاریجانی به عنوان رئیس مجلس در صدر پارلمان‌ها نشسته است و آنها در صحن علنی باید به دستورات و نظرات او توجه کنند.

این معنا به ویژه در مورد احمدی نژاد بسیار جدی است. بسیاری از کسانی که با احمدی نژاد کار کرده‌اند معتقد هستند که او برای کار جمعی ساخته نشده است. خود محوری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محمود احمدی نژاد است. وزرای دولت نهم و دهم می‌گویند که حرف اول، وسط و آخر را در دولت احمدی نژاد می‌زد و حرف‌ها و استدلال‌های وزرا چندان برای وی اهمیت نداشت. با چنین ویژگی‌هایی نمی‌شود تصور کرد که احمدی نژاد در صحن پارلمان بنشیند و نظرات دیگر نمایندگان را بشنود.

جلیلی نیز تا حدودی دارای همین ویژگی‌هاست اما وی بیشتر بر این باور است که مجلس در شان او نیست و اگر قرار است در رقابتی حضور پیدا کند ترجیح می‌دهد این رقابت، انتخابات ریاست جمهوری باشد.

احمدی نژاد و جلیلی خود را آماده رقابت انتخاباتی در سال 96 می‌کنند. آنها در حال آماده کردن برنامه‌های انتخاباتی و پیدا کردن نقاط ضعف روحانی در این 4 سال هستند. جلیلی بیتشر برجام را هدف قرار داده است و احمدی نژاد به دنبال جلب نظر طبقه ضعیف تر جامعه است.

این دو اما همچون روحانی منتظر اجرایی شدن برجام هستند. اجرایی شدن توافق هسته‌ای و رفع مشکلات اقتصادی می‌تواند روحانی را تبدیل به رئیس جمهور هشت ساله کند حتی دولت‌ها بعد از روحانی را نیز برای همفکران او تضمین کند. به بن‌بست رسیدن برجام می‌تواند کار را برای روحانی سخت و رقبای او را امیدوار کند.

قطعا دو سال آینده شاهد اتفاقات مهمی در فضای سیاسی کشور هستیم. احمدی نژاد، جلیلی و حتی قالیباف، باهنر و ... خود را آماده نگه داشته‌اند تا از کوچک‌ترین اشتباه روحانی برای خود یک فرصت بزرگ بسازند.

 اخبار  سیاسی  -  نامه نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------