آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

پرونده‌هاي نمايندگان متخلف زير تيغ قانون



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نمايندگان


چند سالي بود كه ميان عامه‌ مردم اظهاراتي به گوش مي‌رسيد كه چرا هيچ مرجعي به اين توهين‌ها و تخلفات برخي از نمايندگان مجلس توجهي نمي‌كند!؟چرا آنها هر اقدامي كه مي‌خواهند انجام مي‌دهند و راحت به راه خود ادامه مي‌دهند!؟ ولي به نظر مي‌رسد دوران تاخت و تاز عده‌اي به پايان رسيده و حال همزمان با پايان دوران نمايندگي آنها بايد پاسخگوي اعمال خود باشند.

 

در همين زمينه  غلامرضا اسداللهی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: سعی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بر این است که تا خرداد ماه سال جاری تمام پرونده های واصله اعم از شکایات و تخلفات مربوطه را بررسی و رسیدگی کند.


وي با اشاره به عملکرد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه این هیأت دور حدود چهار سال اخیر به خوبی توانست به پرونده های مربوطه رسیدگی کرده و تعیین تکلیف کند و قطعا نقش این هیأت در پارلمان بسیار مثبت و سازنده بوده است.وي ادامه داد: رسیدگی به گزارش های واصله درباره شکایاتی از قیبل اتهام سوء استفاده و تخلف مالی یا اخلاقی نماینده، گزارش های مربوط به رفتار خلاف شؤون نمایندگی، گزارش های واصله درباره اعمال خلاف امنیت ملی کشور و سایر اعمال مجرمانه از بعد انتظامی، گزارش های هیأت رئیسه درباره غیبت نمایندگان، بخشی از وظایف هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بوده که پرونده های مربوطه پیرامون این موضوعات رسیدگی کرده است.
 قرائت پرونده در صحن علني
اسداللهي با اشاره به ضرورت ارائه گزارش عملکرد نهایی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به صحن علنی پارلمان، تصریح کرد: در این رابطه در نشست های هیأت مباحثی مطرح شده و به نظرمی‌رسد که تدوین و ارائه چنین گزارشی ضروری است، البته رئیس و اعضای هیأت رئیسه هیأت باید تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: سعی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بر این است که تا خرداد ماه سال جاری تمام پرونده های واصله اعم از شکایات و تخلفات مربوطه را بررسی و رسیدگی کند.


از طرف دیگر پرونده های بررسی شده یا برای تصمیم گیری به قوه قضائیه ارجاع شده یا اعضای هیأت بر اساس وظایف و اختیارات قانونی، برای فرد متخلف حکم صادر می کنند.البته اين سخنان اسداللهي چندان براي مردم قابل لمس نيست و بايد آنهايي كه بارها شأن جايگاه وكلاي ملت را زير سوال بردند، نتيجه اعمال خود را ببينند.

  اخبارسیاسی - قانون 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------