آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

معاون سیاسی وزارت کشور : کاندیداها ملزم به رعایت قانون هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,معاون سیاسی وزارت کشور

 چندی است درباره مدرک تحصیلی یکی از نامزدهای راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات در یکی از حوزه‌های شمالی کشور، شبهه ایجاد شده است و برخی مدرک دکترای ‌‌‌DBA  وی را زیر سؤال برده‌ و معتقدند این مدرک معادل دکترا نیست و فرد مورد‌نظر در استفاده از این عنوان در رقابت‌های انتخاباتی تخلف کرده است.

 این نامزد منتخب مرحله اول در دور نخست تبلیغات انتخاباتی از عنوان (دکتر) در پوسترهای تبلیغاتی خود استفاده کرده است و در زندگی‌نامه خود که در سایت شخصی وی منتشر شده، نوشته است: «این مدرس توانمند که دکترای مدیریت خود را از دانشگاه تهران اخذکرده است، هم‌اکنون در حال تدوین رساله دکترا در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی می‌باشد) اما طبق اخبار رسیده، پس از اینکه مسئولان مربوطه متوجه تخلف فرد مورد نظر شدند، فرمانداری شهرستان جلوی ادامه تخلف را گرفته و اجازه نداده است وی در مرحله دوم انتخابات از عنوان دکتر در پوسترهای تبلیغاتی خود استفاده کند و این پوسترها از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند.


در‌این‌باره محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور به «وقایع اتفاقیه» گفت: هر تخلفی از سوی نامزدهای انتخاباتی، باید به صورت مکتوب به وزارت کشور اعلام شود. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه گفت: از‌آنجایی‌که مدرک مورد نیاز برای ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی فوق لیسانس است و نیازی به مدرک دکتری نیست، پس این اقدام فرد مورد‌نظر نمی‌تواند مانع ادامه فعالیت انتخاباتی وی شود.


مقیمی در پاسخ به این پرسش که درست است مدرک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس فوق لیسانس است ولی اگر کسی با نیت تأثیر بر افکار عمومی از عنوان دکتر در پوسترهای انتخاباتی خود استفاده کند، وزارت کشور چه واکنشی خواهد داشت، گفت: در‌صورتی‌که از سوی نامزدی در استفاده از عنوان دکتر در تبلیغات تخلفی صورت گرفته باشد، با تذکر مسئولان مربوطه برطرف می‌شود و وی موظف است به تذکرات داده‌شده توجه کند؛ بنابراین هرکسی ملزم به رعایت قانون است.


البته از‌آنجایی‌که  نامزد مورد‌نظر عنوان دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران را برای خود انتخاب کرده است ولی طبق شواهد این دوره‌ها از طرف مؤسسه‌ای برگزار می‌شود که در همکاری با دانشگاه تهران است اما گواهینامه‌هایی که صادر می‌کند، به عنوان مدرک دانشگاه تهران نیست.


گفتنی است حسینی‌نیا، هیئت نظارت نگهبان استــــان مازندران درباره موضــــــوع تخلف صورت‌گرفته از سوی این نامزد انتخاباتی در اظهار‌نظری گفته است: ممکـــن است مجریان در مرحله اول انتخابات به دلیل تعدد کاندیداها متوجه تخلف برخی از نامزدهای انتخاباتی نشده باشند اما هــــــر‌زمان که متوجه شدند، موظف هستند حتی در میانه زمان تبلیغاتی، فرماندار و هیئت اجرائی وارد شوند و جلوی این تخلف گرفته شود.


دفتر حقوقی وزارت کشور درباره وضعیت منتخب سوم اصفهان توضیح می‌دهد
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از روز پنجشنبه (دوم اردیبهشت) آغاز شده است، در فضایی بسیار رقابتی، گسترده و تنگاتنگ ادامه دارد.


محمد‌حسین مقیمی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با‌توجه به اینکه تعداد داوطلبان در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول کمتر است، بر تبلیغات انتخاباتی کنترل راحت‌تری انجام می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه فقط چند مورد تخلف تبلیغات گزارش شده که با تذکر حل شده است، تصریح کرد: به داوطلبان و هواداران آنها توصیه می‌کنم، در تبلیغات به بیان توانایی‌ خود بپردازند و دنبال تخریب رقبا نباشند. معاون سیاسی وزیر کشور، درباره آخرین آمار اعتبارنامه صادر‌شده از سوی فرمانداری‌های سراسر کشور خاطر نشان کرد: تاکنون اعتبارنامه 221 منتخب صادر شده ولی هنوز اعتبارنامه مینو خالقی، منتخب سوم مردم اصفهان، صادر نشده است که در‌این‌باره به زودی دفتر حقوقی وزارت کشور توضیحاتی ارائه می‌دهد.

 

مقیمی با بیان اینکه تعرفه‌های دور دوم انتخابات با تعرفه‌های دور اول متفاوت است و نمی‌توان از تعرفه‌های دور اول برای دور دوم استفاده کرد، گفت: برای دور دوم انتخابات 15 هزار و 353 صندوق در نظر گرفته شده و حدود 17 میلیون نفر هم واجد شرایط رأی‌دادن هستند. به گزارش ایسنا، مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 10 اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف 68 کرسی باقی‌مانده مجلس مشخص شود.

 

 اخبار سیاسی  - وقایع  اتفاقیه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------