آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

نجفقلی حبیبی: به يك مجلس قوي و كمک حال دولت نياز داريم/ می‌خواهند مردم را از دستاوردهای دولت ناامید کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,نجفقلی حبیبی

مجلسی می‌خواهیم که نمایندگان آن بتوانند بدون جنجال و هیاهو نظرات خود را مطرح کنند و راه حل‌های بهتری برای اداره کشور پیدا کنند.

نجفقلی حبیبی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در برخی شهرهای کشور گفت: مردم با حضور در انتخابات هفتم اسفند 94 با شور و اشتیاق وصف ناپذیر به پای صندوق‌های رای رفتند و جمهوریت نظام را در کنار اسلامیت نظام متبلور کردند.

نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: انتخاب اصلاح‌طلبان براي ورود به مجلس به عنوان بازوي همكاري دولت بسيار با اهميت است. دولت يازدهم می‌تواند با همکاری با نمایندگان دهمین دوره مجلس برنامه‌هاي دوره پسابرجام را به خوبي به مرحله‌ اجرايي برساند. ما به يك مجلس قوي و كمک حال دولت نياز داريم. البته اين جمله بيانگر این مسئله نیست که ما خواستار تشکیل مجلس مطيع و فرمانبر دولت هستیم.

عضو شورای بازنگری قانون اساسی در سال 1368 ادامه داد: با توجه اهمیت مجلس و جایگاه آن در نظام اجتماعی و مدیریت کشور هر اندازه تصمیمات نمایندگان آن بر اساس خردمندی، عقل تدبیر و درایت باشد بهتر می تواند مسائل کشور را حل کند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی افزود: امیدوارم ملت بزرگ ایران با حضور در دور دوم انتخابات برای تکمیل نمایندگانی که در دور اول به مجلس راه پیدا کرده‌اند، پارلمانی آرمانی، معتدل و مبتنی بر خرد و عقلانیت را شکل دهند.

وی ادامه داد: مجلسی می‌خواهیم که نمایندگان آن بتوانند بدون جنجال و هیاهو نظرات خود را مطرح کنند و راه حل‌های بهتری برای اداره کشور پیدا کنند.

حبیبی گفت: منظور ما مجلسي است كه با تذكرات و سئوالات نابجا وقت دولت را در انجام امورات كشور هدر ندهد. با توجه به انتخابات ٧ اسفند و همچنين تركيب كانديداهاي راه يافته به دور دوم انتخابات، مجلس دهم را بايد مجلسي معتدل و با حضور كانديداهاي مختلفي از دو جناح سياسي مهم دانست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد بی تجربه بودن برخی نمایندگان راه یافته مجلس دهم خاطر نشان کرد: هرچند برخي نمايندگان راه یافته به مجلس براي نخستين بار رداي نمايندگي را بر تن مي‌كنند و براي خيلي از ما ناشناخته هستند اما در جريان مسائل سياسي كشور بوده‌اند. اينگونه نيست كه بدون آگاهي از فضاي سياسي و اجتماعي و اقتصادي كشور، بهارستان را براي نخستين تجربه كاري خود انتخاب كرده باشند. بنابراين مجلس آينده مبتني بر خرد و عقلانيت و كارشناسي خواهد بود.

نماینده سابق مجلس سوم در مورد حملات اخیر به دولت بعد از انتخابات هفتم اسفند گفت: این حملات برای ناامید کردن مردم از دولت و دستاوردهای آن است اما مردم در هفتم اسفند نشان دادند که توجهی به این سخنان ندارند و بر اساس عقلانیت و تدبیر رای می‌دهند.

 اخبارسیاسی  -  عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------