آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

فر ش قر مز اعتدالیون بر ای احمدی نژ اد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,احمدی نژ اد

 فرماندار جیرفت: هیچ درخواستی برای صدورمجوز سخنرانی احمدی نژاد به فرمانداری نرسیده است
حزب مردم‌سالاری کرمان: همزمان با سفر احمدی نژاد،درخواست تجمع برای  اعتراض به سياست‌دولت‌هاي نهم و دهم را داريم
اصلاح طلبان‌جيرفت:تعدادی از مدیران دولت تدبیر و امید نیز به طور مخفیانه در راستای سفر احمدی نژاد به جیرفت تلاش می کنند

 هیچ کدام از برگزار کنندگان این مراسم حاضر به گفت و گو با قانون نشدند
می گویند مقصدش مناطق محروم کشور است تا با صحبت های عوام فریبانه بتواند به مقاصدش برسد. محمود احمدی نژاد قرار است 12 اردیبهشت به جیرفت سفر كرده تا در یادواره شهدای این شهرستان سخنرانی کند. او تا کنون و در زمان ریاستش بر دولت های نهم و دهم 4 سفر استانی به کرمان داشته، اما این سفر کمی متفاوت و  واكنش‌هاي متفاوتي نيز داشته‌است. در آخرین واکنش‌ها، شعبه استانی  حزب مردم سالاری درخواست مجوز تجمع در همان روز و ساعت حضور احمدی نژاد به جیرفت در مقابل مصلای اين شهر را دارد تا به سیاست های  دولت های نهم و دهم اعتراض کند. جیرفت، به «هند ایران» معروف است،شهري‌ غنی از مرکبات، محصولات لبنی، دامی و معدنی که هنوز هم رگه هایی از محرومیت را می توان در‌آنجا دید. اما چرا احمدی نژاد به این شهرستان سفر می کند و این سفر به دعوت چه کسانی صورت گرفته است؟  براي روايت حال‌وهواي اين روزها به جيرفت سفركرده تا صداي اعتراض مردم اين سرزمين را منعكس‌كنيم.


 نفوذ به قلمروي روحاني
براساس آمار محلی 59 درصد مردم این شهرستان در انتخابات سال 92 به حسن روحانی رای داده اند و سعید جلیلی یار غار احمدی نژاد تنها 13 درصد رای مردم این شهرستان را به خود اختصاص داد. در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز نفرات اول و دوم مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت بودند و فرج ا... عارفی، نماینده پیشین این شهرستان که از تندرو های مجلس نهم است با شکستی سخت از ورود به مجلس دهم بازماند.
  سخنراني در نيمه‌سازه!
در ابتدای سفر به سمت مصلای این شهر رفتم تا مکانی که قرار است او در آنجا سخنرانی کند را از نزدیک ببینم.  از کمیل، راننده ای که مرا با خود به بلوار پاسداران و محل مصلی می برد درباره اینکه آیا از سفر احمدی نژاد به شهرش خبری دارد پرسیدم که او در جواب گفت:« خبر اینکه می خواهد به اینجا بیاید را در تلگرام دیده است. او در پاسخ به این سوال که چرا احمدی نژاد به جیرفت سفر می کند، گفت: جیرفت شهر محرومی است و مردم در جنوب استان کرمان به سختی کار می کنند. شاید احمدی نژاد می خواهد به خاطر این مسائل به مردم وعده بدهد. به مقصد که مصلای این شهر بود رسیدم. ساختمان مصلی یک ساختمان نیمه ساز قدیمی بوده که در دولت  احمدی نژاد تکمیل  شده است.شاید به همین دلیل این مکان به عنوان محل سخنرانی وی انتخاب شده است. سالن مصلی ظرفیت چندانی ندارد اما حیاط آن ظرفیتی بیش از 2000نفر دارد.


   اقليت آفندي،عامل دعوت از او
وی برای شرکت در مراسم یادواره شهدای جیرفت به این شهرستان سفر می کند و براساس اطلاعات به دست آمده از منابع محل، دعوت کنندگان از وی سه گروه کوچک هستند که هرکدام بخشی از کار را بر عهده گرفته اند. دسته اول نزدیکان  علی زادسر نماينده تندرو مجالس چهارم، پنجم و هفتم هستند. دسته دوم نزدیکان فرج ا... عارفی نماینده عضو جبهه پیداری مجلس نهم و دسته سوم نزدیکان اصولگرای یحیی کمالی پور منتخب مردم جیرفت در انتخابات 7 اسفند است! نکته قابل توجه این است که کمالی پور کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات گذشته بود که حال، نزدیکانش در تیم برنامه ریزی سفر احمدی نژاد فعالیت می کنند.


  دلیل سفر احمدی نژاد به جیرفت
 برای دریافت چرایی این سفر به سراغ غلام میرکهنوج از مدیران دولت احمدی نژاد در این منطقه رفتیم و او بعد از شنیدن سوال روزنامه «قانون» مبنی بر اینکه دلیل اصلی سفر احمدی نژاد به این منطق چیست، تلفن خود را قطع کرد! تماس های ما با سایر افراد برنامه‌ریز سفر احمدی نژاد بی حاصل بود این افراد پاسخگو نبودند. اما بر اساس اخباری که از منابع محلی به دست آمد او سعی دارد در این سفر، جریان اصولگرایی را به پویایی برساند غافل از اینکه یکی از دلایل شکست اصولگرایان در سال 92 و 94سیاست های غلط دولت احمدی نژاد در این مناطق بود.


  استقبال اصلاح‌طلبان از سفر وی
در ادامه برای آگاهی از نظر گروه های سیاسی به سراغ اکبر خزاعی از چهره های اصلاح طلب این شهرستان رفتیم تا نظر او را درباره این سفر جویا شویم. خزاعی در رابطه با این سفر به «قانون» گفت:  ما از سفر ایشان به شهرمان استقبال می کنیم اما بر این نظریم که اگر به ایشان تریبون داده می شود باید به ما نیز تریبون داده شود تا بتوایم سیاست های دولت های ایشان را نقد کنیم. وی در پاسخ به اینکه فکر می کند احمدی نژاد مورد استقبال مردم این شهرستان قرار بگیرد گفت: سال های گذشته یک سیرک به جیرفت آمد و برای تماشای آن جمعیتی 700 نفره جمع شدند. من احساس می کنم برای حضور ایشان هم جمعیت از تعداد حاضرین در سیرک تجاوز نکند.


  كمك مديران روحاني به آن مرد
 خزاعی معتقد است تعدادی از مدیران دولت تدبیر و امید نیز به طور مخفیانه در راستای سفر احمدی نژاد به جیرفت تلاش می کنند و در این راستا از مسئولان استان  و فرماندار جیرفت خواست تا نگاهی دقیق‌تر در انتصابات خودشان داشته باشند.


  سفر غيرقانوني
بعد از صحبت با خزاعی با خبر شدیم که سفر احمدی نژاد به این منطقه بدون مجوز های قانونی خواهد بود. در همین راستا به سراغ فرماندار این شهرستان رفتم تا از او درباره موارد قانونی این سفر اطلاعاتی بگیرم. احمد امینی‌روش اولین فرماندار استان کرمان است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در اولین روزهای بعد از خرداد 92 به سمت فرمانداری جیرفت منصوب شد. او در پاسخ به این سوال که آیا درخواست مجوز قانونی برای سخنرانی احمدی نژاد به فرمانداری ارسال شده است،  به «قانون» گفت: تا این لحظه هیچ نهاد، گروه و حزبی که فعالیت قانونمند انجام می دهد، درخواستی برای برگزاری همایش با سخنرانی ایشان به فرمانداری و دبیرخانه شورای تامین شهرستان جیرفت ارائه نداده است. وی در ادامه گفت: به نظر می رسد این دعوت از سوی مخالفان دولت تدبیر و امید صورت گرفته است و اینکه اهداف این سفر چه خواهد بود را بهتر است در این رابطه صحبت نکنم. فرماندار جیرفت درپاسخ به این سوال که اگر مجوز های قانونی این سفر کسب نشود آیا این برنامه برگزار خواهد شد یا خیر به «قانون»گفت: برگزاری برنامه بدون مجوز، غیرقانونی خواهد بود و در رابطه با برخورد قانونی با چنین برنامه ای در جلسه شورای تامین حتما تصمیم‌گیری خواهد شد.


  درخواست تجمع اعتراضی
روز گذشته اما، پایگاه خبری روزنامه قانون خبری مبنی بر درخواست مجوز تجمع توسط حزب مردم‌سالاری برای اعتراض به سیاست های غلط دولت های نهم و دهم منتشرکرد. درباره این مجوز نیز  فرماندار جیرفت به «قانون» گفت: درخواست رسمی این حزب در کرمان توسط نمانیده حزب مردم‌سالاری به شخص من تحویل داده شد و این درخواست در جلسه شورای تامین مطرح خواهد شد و ضمن بررسی همه جوانب، برابر مقررات به درخواست این حزب پاسخ خواهیم داد.

 

در این راستا به سراغ سجاد صفاهانی، دبیر شعبه استان کرمان حزب مردم‌سالاری استان کرمان رفتیم تا  از او دلایل این درخواست را بدانیم. صفاهانی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد که درخواست تجمع بدهید به «قانون» گفت: ما نسبت به عملکرد و سیاست های اقتصادی و مدیریتی دولت های نهم و دهم معترضیم و معتقدیم اگر ایشان قرار است به این منطقه سفر کنند پس ما نیز به شکل قانونی نقد های خود را در یک تجمع همزمان به ایشان اعلام خواهیم کرد تا به همه یادآوری شود که مدیریت ایشان چه بر سر اقتصاد این مملکت آورد.وی در ادامه گفت: نکته دیگر این است که ایشان با تمام خسارت هایی که بر کشور در 8 سال مدیریت‌شان به بار آوردند آزادانه به شهر ها سفر می کنند و باید یک بار خساراتی که ایشان به بار آورد جهت فراموش نشدن به مردم یاد آوری شود و مردم دیگر گول حرف های عوام فریبانه را نخواهند خورد.


  گزارش عملكرد‌  احمدی نژاد درکرمان
محمود احمدی نژاد در طول دوران ریاست جمهوری اش چهار بار به استان کرمان  سفر کرده است. بر اساس آمار محلی و دولتی در استان کرمان،  در سه سفر اول احمدی نژاد به کرمان 658 بند مصوبه شامل 2 هزار و 878 پروژه تصویب شده بود. تعداد مصوبات دور نخست سفر احمدی نژاد به استان کرمان در مجموع 256 مصوبه، در دور دوم سفر نیز در مجموع 235 مصوبه و در دور سوم نیز در مجموع 167 مصوبه به تصویب رسیده بود. بر اساس آماری که در 31 اردیبهشت 92 عنوان شده بود، 207 مصوبه از دور اول سفر، 115 مصوبه از دور دوم سفر و 52 مصوبه از دور سوم سفر احمدی نژاد به کرمان وارد فاز اجرایی شده بودند.

 

اجرایی شدن این مصوبات به معنای بهره برداری و به اتمام رسیدن آن ها نبوده و برخی پروژه ها فقط در حد کلنگ زنی باقی ماندند. از دیگر پروژه های ناتمام دولت احمدی نژاد در این منطقه باید به ایجاد زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی جازموریان، پروژه موزه جیرفت، احداث و تکمیل شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت، احداث 7 مرکز بهداشتی درمانی در جیرفت و عنبرآباد، احداث 7 سالن ورزشی در جنوب کرمان، احداث و تکمیل مجتمع های  دامپروری جیرفت، تکمیل اردوگاه امام خمینی(س) دلفارد جیرفت، تکمیل سالن های ورزشی دانش‌آموزی جیرفت و چندین پروژه دیگر اشاره کرد.


  استفاده انتخاباتي ازشهدا
نبايداين نکته را فراموش کرد که آگاهی عمومی نسبت به عملکرد دولتی که به گفته مصطفی معین خساراتش با خسارات 8سال جنگ تحمیلی برابری می کند بسیار پایین است و تکرار این موضوعات علیه فراموشی عمومی نسبت به سیاست های غلط اجرا شده در کشور است. بر اساس‌آنچه که مشخص است سفر احمدی نژاد تنها برای زنده نگه داشتن یاد شهدای این منطقه نيست و بیشتر تلاش می شود که با سفر به این مناطقی که در سال های 84 و 88 از پایگاه های رای وی در استان ها بوده و بر اساس آمار این پایگاه در سال 92 از دست رفته است یاران خود را در این مناطق احیا کند. این آخرین سفر احمدی نژاد به مناطق محروم نخواهد بود اما کاش کمی دولت و حامیان دولت تدبیر و امید بیشتر به مناطقی که نیاز به توجه دارند، توجه کنند.

 

 اخبار سیاسی -   قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------