آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

عراقچی: اراده ما در برجام بر آمریکایی‌ها غلبه کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام

عراقچی با ابراز "انتظار داشتیم برجام دستمایه رقابت‌های سیاسی و رقابت‌های درون‌گروهی قرار نگرفته و از آن به‌عنوان سند و دستاورد ملی یاد شود"، گفت: در برخی اوقات دستاوردهای برجام تنها در سوئیفت خلاصه می‌شود و مابقی دستاوردها در آن نادیده گرفته می‌شود.

 معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها علاقه‌ای به تثبیت حقوق ایران در غنی‌سازی نداشتند، گفت: دستاوردهای برجام فراتر از انرژی هسته‌ای بوده و در برجام اراده ما به آمریکایی‌ها غلبه کرد.

به گزارش تسنیم ، سید عباس عراقچی در نشست شورای اداری استان البرز با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: جای شکر دارد که موضوع برجام به افزایش سطح معلومات سیاسی جامعه و افزایش درک سیاسی در کشور کمک کرد.

وی افزود: برجام یکی از مهم‌ترین موضوعات ملی است که همه جزئیات توافق توسط سیاسیون، نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و مردم به آن پرداخته شد.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: در واقع برجام کمک زیادی به رشد بلوغ سیاسی جامعه کرد و خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم در نهایت موفق بیرون بیاییم.

عراقچی با اشاره به اینکه افتخار سند برجام این است که توسط مقام معظم رهبری تأیید شده است، گفت: مسائل ریز و پیچیده برجام به تأیید مقامات از جمله مقام معظم رهبری و دولت رسیده است، با وجود این، معنی آن این نیست که برجام دارای هیچ‌گونه نقطه ضعفی نبوده و برای اجرای درست آن کارشکنی و سنگ‌اندازی صورت نگرفته است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان "برجام دستاورد یک مذاکره بود که توانست اهداف ما را محقق کند"، گفت: برجام برای ما دستاوردی داشته ولی مقداری درگیر کشمکش‌های سیاسی و رقابت‌های درون‌گروهی شده است.

عراقچی با ابراز "انتظار داشتیم برجام دستمایه رقابت‌های سیاسی و رقابت‌های درون‌گروهی قرار نگرفته و از آن به‌عنوان سند و دستاورد ملی یاد شود"، گفت: در برخی اوقات دستاوردهای برجام تنها در سوئیفت خلاصه می‌شود و مابقی دستاوردها در آن نادیده گرفته می‌شود.

وی با اعلام اینکه مقاومت ملت ایران در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های غرب در 10 سال گذشته جنگی تمام‌عیار اما غیرنظامی بود، تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران در این مدت تمام توان خود را برای مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن به‌کار گرفت و توانست شعار "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" را تثبیت کند.

معاون وزیر امور خارجه با تأکی بر اینکه آمریکایی‌ها علاقه‌ای به تثبیت حقوق ایران در غنی‌سازی نداشتند، تصریح کرد: برجام برنامه هسته‌ای ما را تثبیت کرد و این شعار توسط دنیا پذیرفته شد. دستاوردهای برجام فراتر از انرژی هسته‌ای بوده و در برجام اراده ما به آمریکایی‌ها غلبه کرد.

وی گفت: طی 10 سال گذشته هیچ خللی در موضوع غنی‌سازی صورت نگرفت و ایران با این اقدام خود توانست از خواسته‌های زورگویانه جلوگیری کند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------