آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

کواکبیان : تمایل مستقلان برای پیوستن به فراکسیون امید/ راه تعامل با لاریجانی را نمی‌بندیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,مصطفی کواکبیان

منتخب مردم تهران گفت: قرار شده قبل از ۸ خرداد سومین نشست فراکسیون امید به میزبانی حزب مردم سالاری برگزار شود که این نشست احتمالا در هفته آینده تشکیل خواهد شد .

مصطفی کواکبیان در گفت‌و‌گو با  ایلنا، با اشاره به جلسه اخیر فراکسیون امید گفت: در این جلسه قرار است علاوه بر تصویب اساسنامه فراکسیون امید هیات رییسه موقت این فراکسیون نیز انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه ترکیب هیات رییسه مجلس هنوز برنامه ریزی نکرده‌ایم گفت: در مورد ریاست مجلس تمامی اعضای فراکسیون امید به این نتیجه رسیده‌اند که عارف بهترین گزینه است و این انتخاب در راستای‌‌ همان توقعی است که مردم در ۷ اسفند و ۱۰ اردیبهشت از منتخبان داشتند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: دراین مدت با تعدادی از منتخبان مستقل رایزنی کردیم و بر همین اساس بیش از ۳۰ نفر از نیروهای مستقل که حتی در لیست امید نبودند اعلام کردند به فراکسیون امید می‌پیوندد و آن را تقویت خواهند کرد البته ما انتظار داشتیم کسانی که به نام لیست امید انتخاب شدند براساس تعهداخلاقی و شرعی به این فراکسیون بپیوندند و عهد شکنی با مردم نداشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: ما هرگز نمی‌خواهیم از بزرگان اصلاحات و شخصیت‌های موثر نظام در این زمینه هزینه کنیم و باور داریم که دولت هم نباید به این ماجرا وارد شود اما بقیه اعضای کابینه هم باید بی‌طرفی خود را در عمل ثابت کند متاسفانه عده‌ای با عدم تبعیت از دستور رییس دولت با برخی نمایندگان تماس می‌گیرند و با وعده و وعید می‌خواهند نظر آنهارا برگردانند.

وی با بیان اینکه تعداد کسانی که تمایل به تداوم همکاری با فراکسیون امید ندارند بسیار انگشت شمار است گفت: عموم منتخبان لیست امید اعلام کردن از تصمیمات فراکسیون تبعیت خواهند کرد برای ما هم همین مهم است عقل جمعی فراکسیون هر تصمیمی بگیرند از آن تبعیت می‌کنیم.

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم خاطرنشان کرد: وقتی میثاقنامه را امضا می‌کنیم اگر برخلاف نظر فراکسیون عمل کنیم از نظر اخلاقی درست نیست در راستای تعامل بیشتر قرار شده قبل از ۸ خرداد سومین نشست فراکسیون امید به میزبانی حزب مردم سالاری برگزار شود که این نشست احتمالا در هفته آینده تشکیل خواهد شد و در جلسه فردا نیز در موردا ین نشست تصمیم گیر ی می‌شود.

کواکبیان با اشاره به اینکه در نشست فردا راجع به کلیات ورود نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی مجلس بحث خواهیم کرد، گفت: در مورد جزییات این مساله نمی‌توان در جلسات عمومی تصمیم گیری و جمع بندی کرد این مساله در جمع‌های محدودتری دنبال شوداحتمال در جلسات عمومی فراکسیون معیارهای عضویت در کمیسیون‌های مختلف و هیات رییسه و مراکز مهم مجلس مثل مرکز پژوهش‌ها مطرح می‌شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری یادآور شد: ما از ابتدا نیز تمایل نداشتیم رقابتی در زمینه ریاست صورت گیرد اما این اتفاق افتاد اما باز  هم می‌گوییم در همین راستا در سایر ارکان مجلس امکان تعامل وجوددارد ما تعدادی نماینده تعیین کردیم که با اصولگرایان معتدل مذاکره کنند ما معتقدیم با برنامه جدی می‌توان به تعامل رسید راه تعامل برای دیگر پست‌های مجلس باز است و فراکسیون امید هیچ‌گاه راه را برای تعامل با حامیان لاریجانی نمی‌بندد.
 

 اخبار  سیاسی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------