آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

چگونه محافظه کارترین سیاستمدار ایرانی رییس مجلس خبرگان شد؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, مجلس  خبر  گان

هدف دلواپسان در ناامید کردن امید مردم برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری

چگونه محافظه کارترین سیاستمدار ایرانی رییس مجلس خبرگان شد؟

به نظر می رسد همه محاسبات میانه ورها در پیش از زمان رای گیری مجلس ایران درست بود اما گویا آن ها یک عامل را به حساب نیاورند: قدرت بسیج گری محافظه کاران.

 به گزارش  خرداد ؛سایت "المانیتور" با انتشار گزارشی درباره ریاست ایت الله جنتی بر مجلس خبرگان می نویسد:"مردی که در انتخابات مجلس خبرگان تقریبا نزدیک به حذف شدن بود به عنوان رییس آن مجلس انتخاب شد. ایت الله احمد جنتی سیاستمداری محافظه کار است و توانست در انتخابات 24 مه با کسب پشتیبانی 51 نماینده از 89 نماینده مجلس خبرگان کرسی ریاست آن مجلس را بدست آورد. رقبای اصلی آیت الله جنتی ایت الله ابراهیم امنیتی میانه رو ایت االله هاشمی شاهرودی محافظه کار بودند. اعتقاد بر این بود که ایت الله امینی نامزد مورد تایید آیت الله هاشمی است. آیت الله هاشمی می دانست که نامزدی احتمالی او می توانست هزینه زا باشد.

 

در واقع، یک هفته پیش از برگزاری انتخابات مجلس خبرگان او به طور علنی اعلام کرد که خواستار نامزدی در انتخابات نیست. او پس از اعلام نامزد ایت االله امینی با اجتناب او مواجه شد. با این حال، تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات ایت الله امینی که سن بالایی هم دارند این پیشنهاد را پذیرفتند. ایت الله هاشمی مرد درستی را انتخاب کرده بودند. ایت الله هاشمی می دانست که او مورد احترام تمام روحانیون است. همه گمانه زنی ها بر این پایه بود که احتمالا او پیروز میدان خواهد بود".

به گزارش خرداد، این سایت در ادامه اشاره می کند که ورود آیت الله جنتی و نامزدی او معادلات را تغییر داد. او باور دارد که میانه روها توان بسیج گری محافظه کاران را در نظر نگرفته بودند. این سایت می نویسد:"روشن است که پیروزی محافظه کاران در انتخابات مجلس خبرگان کار یک شبه نبود. در واقع، همان روز اعلام نتایج انتخابات مجلس که محافظه کاران احساس کردند ضربه بزرگی را خوردند به آغاز بسیج و برنامه ریزی برای مراحل بعدی پرداختند. آنان این موضوع را مطرح کردند که بی بی سی رسانه دولت بریتانیا خواستار آن شده تا به صورت هدفمند ایت الله جنتی، مصباح یزدی و یزدی حذف شوند. روزنامه های محافظه کاران بر روی این موضوع مانور دادند".

این سایت در پایان اشاره می کند که به نظر می رسد محافظه کاران با قدرت بسیج گری بالا درصدد هستند تا مردم را ناامید کنند و کاری کنند که مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی کاهش یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------