آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

شیخ: افکار عمومی دنیا در مورد ناکارآمدی سازمان ملل به نتیجه می رسد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, سازمان ملل

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ قدرت‌های بزرگ در سازمان ملل متحد گفت که افکار عمومی دنیا کم کم در مورد ناکارآمدی سازمان ملل و تغییر این ساز و کار به نتیجه می‌رسد.

 مهدی شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سازمان ملل در برهه‌هایی نتوانسته از امتحانتش سر بلند بیرون بیاید و تا بخواهد واقعه‌ای فراموش شود اتفاق جدیدی می‌افتد لذا این موضوع برای ملت‌های مظلوم جهان تازگی ندارد.

وی افزود:‌ متاسفانه سازمان ملل و شورای امنیت در انجام وظایفشان به خوبی عمل نکردند و مسائل سیاسی و منافع برخی از کشورها  را بیشتر مورد توجه قرار داده‌اند تا جایی که شاهد نفوذ قدرتها از نظر مالی، سیاسی و نظامی در این سازمان بوده‌ایم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشورهای مستقل روز به روز هوشیارتر می‌شوند تصریح کرد این اقدامات عربستان نفعی برای این کشور به دنبال نخواهد داشت. آنها از سویی میلیاردها دلار برای مقابله با تروریسم هزینه می‌کنند و از سویی نام عربستان را از فهرست سیاه خارج می‌کنند. قطعا این سازمان بیش از همه از این دوگانگی آسیب خواهد دید.

 شیخ ادامه داد: افکار عمومی کم کم درباره ناکارآمدی سازمان ملل به نتیجه می‌رسد و اینکه این سازمان نمی‌تواند پاسخگوی نیازهایی باشد که بر اساس آن شکل گرفته است. همین الان هم زمزمه‌هایی برای تغییر این ساز و کار و جود دارد و ما در سالیان آتی با درخواست افکار عمومی  برای تغییر این ساز و کار مواجه خواهیم شد.

وی در پایان تصریح کرد: چندین قطعنامه در سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی صادر شده که به کرسی نمی‌نشیند اما اگر قطعنامه‌ای علیه ملت مظلومی صادر شود  استفاده نامشروع از آن صورت می‌گیرد  لذا ملت‌های مستقل کم کم به این نتیجه می‌ریسند که ساز و کار مناسبتری باید جای گزین سازمان ملل شود .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------