آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

استخدام در دفتر احمدي‌نژاد!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,دفتر احمدي‌نژاد

 ديروز برخي سايت‌هاي خبري از معارفه‌هاي جديد در دفتر احمدي‌نژاد خبر دادند. محمود احمدي‌نژاد با صدور احكامي عبدالرضا شيخ‌الاسلامي، حميد بقايي و علي اكبر جوانفكر را به ترتيب به سمت مسئول دفتر، معاون پشتيباني و اجرايي و مشاور امور رسانه‌اي دفتر رئيس‌جمهور سابق منصوب كرد.

اين خبر «انتخاب» اذهان را به سمت واقعي جلوه دادن حضور او در انتخابات ۹۶ برد اما برخي كه با شگردهاي سياسي آشنا بودند عنوان داشتند كه او برنامه‌اي براي حضور در انتخابات ندارد و فقط براي درگير كردن اذهان عمومي چنين اخباري منتشر مي‌شود.

 

در اينكه ياران احمدي‌نژاد قصدي براي جدا شدن از او ندارند ترديدي وجود ندارد اما اينكه او بار ديگر قصد كانديداتوري داشته باشد قابل تامل است چرا كه عملكرد او در ۸ سال حضورش بر كرسي رياست‌جمهوري از سوي بسياري قابل قبول تشخيص داده نشد و راي به روحاني كه با شعار تدبير و اميد به انتخابات ۹۲ آمده بود، نشان داد نارضايتي از عملكرد او در چه حوزه‌هايي بوده است.

 

اكنون هم برخي نزديكان و حاميان او تمايل دارند تا زمان ثبت نام كانديداهاي رياست‌جمهوري، دوقطبي روحاني – احمدي‌نژاد را حفظ كنند كه از اين كار دو هدف را پيگيري مي‌كنند؛ نخست اينكه فرصت تقويت كانديدايي را خواهند داشت كه احتمالا به‌جاي احمدي‌نژاد معرفي مي‌كنند و ديگر اينكه مي‌توانند به نام دفاع از احمدي‌نژاد به تضعيف رقباي او بپردازند تا كانديداي اصلي آنها از هجمه‌ها مصون بماند. اما نكته جالب اظهارات روز گذشته پدر داماد احمدي‌نژاد است كه در سال‌هاي قبل به منتقد اصلي او بدل شده بود اما اكنون سعي دارد او را كانديداي محبوب خود و مردم بنامد.

رفاقت و دلگيري فاميلي يا سياسي؟
در سال ۸۸ زماني كه او به مسائلي در جريان انتخابات اشاره كرد و از او پرسيده شد كه آيا از تلاش‌هاي خود در سال ۸۴ در جهت رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد پشيمان نيست پاسخ داده بود كه: «بله، من در آن زمان به مدت ۴ ماه به‌دليل مشكلات شيميايي خانه‌نشين شدم. من هم مانند مردم و نخبگان، ايرادات را مي‌بينم و درك مي‌كنم. تلاش‌هاي ما براي پيروزي احمدي‌نژاد از ۲ يا ۳ سال قبل از انتخابات آغاز شده بود و مي‌خواستيم كه او بر سر كار آيد. خودش هم مي‌داند، اكنون پشيمان هستيم و احساس مي‌كنم كار بدي كردم.» اما ماجراي گلايه‌هاي او به همين موضوع محدود نمي‌شود چرا كه در همين سال بار ديگر وقتي مهدي خورشيدي يعني فرزند او و داماد احمدي‌نژاد اظهارات پدرش را نپذيرفت، نوشت: « از آقاي احمدي‌نژاد حقيقتا متشكرم كه فرزندي باادب و متدين تحويل ايشان دادم اما كسي را تحويل من داد كه از هيچ اتهامي حتي عليه پدرش خودداري نمي‌نمايد و اين اقدام خيلي سخت و دردآور را انجام دادم تا فرزندان اين آب و خاك بدانند اسلام براي والدين احترام زيادي قائل است و اگر كسي عاق والدين شد بايد به خدا پناه ببرد.»

 

سردار احمد خورشيدي که مشكل اصلي خود با تيم احمدي‌نژاد را مشايي عنوان مي‌كرد و امروز خوشحال است، در سال ۹۳ به يك‌باره تمام انتقاداتش از احمدي‌نژاد را فراموش كرده و مي‌گويد: «آقاي احمدي‌نژادی كه من مي‌شناسم نسبت به انقلاب تعصب ويژه‌اي دارد، اسلام برايشان مهم است و اينكه كشورش چه مي‌شود مهم است، اين آدم بدون برنامه نخواهد شد. ايشان به عنوان يك آدم سياسي مثل ديگران، داراي طرفداران و مخالفاني است. الان آقاي زيباكلام مي‌گويد ايشان ۱۰ ميليون راي دارد ولي من بيش از اين مي‌دانم و اكثر روستاييان و شهرهاي كوچك و بسياري از نخبگان آقاي احمدي‌نژاد را مثبت مي‌دانند و بعيد مي‌دانم براي مجلس ايشان بيايد، شايد اطرافيانش را معرفي و حمايت كند. ولي براي رياست‌جمهوري به نظر من احتمالش خيلي بالاست كه ورود پيدا كند. علت كنار كشيدن تعداد قابل توجهي از اصولگراها از حمايت آقاي احمدي‌نژاد، مشايي بود، الان مي‌بينم آقاي احمدي‌نژاد خيلي اسمي از آقاي مشايي نمي‌برد و دفتر كارش از او جدا شده است و حداقل ارتباط سياسي كه آن موقع بوده كمرنگ‌تر شده است. وضعيت اصولگراها مثل قبل نيست، قبلا دولت دستشان بود، احساس قدرت داشتند الان اينطور نيست. » اما او ديروز چه گفته است؟

دلسردي پدر داماد از حضور احمدي‌نژاد
پدر داماد احمدي‌نژاد ديروز درباره حضور احمدي‌نژاد در انتخابات ۹۶ گفت: «در حال حاضر ايشان هيچ تصميمي نگرفته است و آن سخنراني‌ها در راستاي بازخواني خط امام و انقلاب است كه دو سال است دنبال مي‌كند و هنوز تصميمي درباره آمدن نگرفته است.»

 

وی در پاسخ به اين سوال كه باتوجه به عملكرد ناخوشايند ايشان، به نظر شما جامعه از ايشان استقبال خواهد كرد؟ پاسخ داده است: «صد درصد، شك نكنيد. مردم سه قسمت هستند؛ دسته اول، ۱۰، ۱۵ درصدي به صورت كامل موافق انقلاب هستند. ۲۰ درصد به طور كامل مخالف انقلاب هستند. ۷۰ درصد اين ميانه هستند كه قشر خاكستري يا قشر متوسط هستند. در واقع اين قشر بيشتر تعيين‌كننده هستند. سال ۷۶ اينها از رئيس دولت اصلاحات شعار آزادي را پذيرفتند و به ايشان راي دادند، سال ۸۴ شعار بهبود اقتصاد معيشت و عدالت را پذيرفتند و به آقاي احمدي‌نژاد راي دادند و سال ۹۲ تنها سالي بود كه نيمي از آنها به آقاي روحاني و نيمي دیگر به رقيب او راي دادند. من فكر مي‌كنم، مردم در رابطه با شعارهاي آزاديخواهانه بيشتر حرف رئيس دولت اصلاحات را مي‌پسندند.

 

در رابطه با شعارهاي اقتصادي و معيشتي هم حرف احمدي‌نژاد را مي‌پسندند. اگر فرض كنيم الان احمدي‌نژاد بيايد بگويد توليد و بهبود اقتصادي، مردم مي‌پسندند. من اين را ديدم و اين كار اتفاق افتاده است، درست همان طور كه مردم در حوزه آزاديخواهي رئيس دولت اصلاحات را مي‌پسندند. بحث دوقطبي برجاميان و غيربرجاميان ديگر تمام شد و اين اصلا مطرح نيست. در انتخابات آينده، دوقطبي معيشت و ضدمعيشت به وجود مي‌آيد. اگر آقاي احمدي‌نژاد قانع شود كه بيايد، من فكر مي‌كنم راي خوبي دارد، يا در مرحله اول يا در مرحله دوم پيروز مي‌شود.» در اين زمان او نسبت به حضور احمدي‌نژاد دلسرد شده است و ديگر به صورت تمام قد از او دفاع يا اعلام برائت نمي‌كند اما شايد انتصاب هاي جديد در دفتر احمدي‌نژاد عامل اين دلسردي خورشيدي باشد. فعلا بايد منتظر ماند.


  اخبار  سیاسی  -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------