آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

محسنی اژه ای: درباره حقوق های نامتعارف باید تصمیم درستی اتخاذ شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر می خواهیم در خصوص حقوق های نامتعارف و نجومی تصمیمی بگیریم باید تصمیم درستی باشد و جوانب مختلف قضیه را ببینیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز آموزش آکادمی آمبود زمان آسیایی در سازمان بازرسی کل کشور افزود: نباید به صورت عاجل و لحظه ای به موضوع این حقوق ها پرداخته شود و تبعات بعدی آن را لحاظ نکنیم.


وی ادامه داد: کسی که امروز در ماه 57 میلیون تومان حقوق می گیرد و در یک سال از یک سمت 300 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد می گیرد این اولین ضرر به خودش و خانواده اش می رسد.


معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: وقتی فرزندان این فرد می بینند این مقدار در ثروت قرار گرفته اند از کدام ماشین، ابزار و وسایل استفاده می کنند؟ با چه کسی حاضر به نشست و برخاست می شوند؟ اینها اولین ضرر به خودشان برمی گردد.


وی خاطرنشان کرد: خیلی از حقوق ها درست نیست ولی اگر درست باشد اولین ضرر به خودمان است و این پول نیست که به انسان آرامش می بخشد.


محسنی اژه ای افزود: ما جامعه نگری نکردیم و یکسری مشکلات و اختلاف طبقاتی ایجاد شده به طوری که آقایی نامه ای به من نوشته که وی جانباز است و نیاز به 200 هزار تومان قرض الحسنه 10 روزه دارد که ما در حال تحقیق این قضیه هستیم، خدایا اگر این صحت داشته باشد ما باید چه کنیم؟ باید به خودمان بیاییم.


سخنگوی دستگاه قضا گفت: حقوق های نامتعارف یا نجومی در یک مقطع زمانی در اول انقلاب وجود داشت اما اکثر قریب به اتفاق نیروهای ارزشی و کسانی که برای شغل در دنیا مسئولیت را نپذیرفتند و همه برای اسلام، قرآن و کشور کار می کردند و اگر جایی به کسی بیش از نیاز زندگی حقوق می دادند آن را برمی گرداند و یا برای افرادی نیازمند آنها را هزینه می کرد.


وی ادامه داد: برخی از افراد زمانی دو تا چهار هزار تومان حقوق دریافت می کردند و طرف مقید بود که حتما یک هزار تومان از چهار هزار تومان را برای جبهه و جنگ هزینه کند.


سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اما این قضیه تا جایی پیش رفت که حقوق های یکسان امکانپذیر نبود چون کار افراد متفاوت است و برخی ارزش کارشان بالا است و همه می دانند که ارزش خدمات و کار یکسان نبود و قرار شد در این زمینه تصمیماتی گرفته شود اما وقتی کسی می خواهد برای خودش تصمیم بگیرد همش با اندیشه سو و شیطانی نیست ولی ممکن است با تشخیص و سیلقه غلط باشد.


محسنی اژه ای افزود: اکنون هم بسیاری از مدیران باید خودشان پیشقدم شوند بدون اینکه مسئولی به سراغشان بیاید، نسبت به این موضوع اقدام کنند چون تعداد زیادی از مدیران با این وضعیت حقوق های بالا، در کشور وجود دارد.

** امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه گفت: امروز مانند برخی از برهه های دیگر انقلاب در یک شرایط حساسی قرار داریم و از یک طرف تمام دوستداران انقلاب در داخل و خارج کشور نظاره گر هستند که ببینند که در این جنگ نامتقارن بین شیطان بزرگ آمریکا و همپیمانانشان در داخل کشور و دست نشاندگان آنها در منطقه، با این رویایی همه جانبه در جنگ سخت و نرم که با نظام دارند می خواهند به کجا برسند.


وی خاطرنشان کرد: از طرفی همه بدخواهان نظام با تمام دستگاه های ریز و درشت شان و با ابزارهای پیشرفته امروزی برای رصد و نگاه به اجزای نظام توجه شان را جلب کرده اند و گوشه گوشه اقدامات، تصمیم و برنامه های راهبرد ما را زیرنظر دارند تا ببینند از کجا می توانند به نظام ما ضربه وارد کنند.


محسنی اژه ای ادامه داد: آنان امروز همه زوایای نظام ما را مورد بررسی و توجه قرار داده اند و آکادمی های مختلفی برای تجزیه و تحلیل همه حرکت های ما فعال شده، پس ما باید خیلی مراقب باشیم چون یک اشتباه ما سبب ورود دشمن می شود و باید بصیرت و اتحادمان و تفکرمان در این زمینه بیشتر شود.


وی اضافه کرد: آن چیزی که ماههای اخیر به خصوص رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند این است که ما روحیه انقلابی، استقامت و اتکا به ارزش های اسلامی را در جامعه کمرنگ نکنیم، چون تا زمانی که مردم متدین، متعهد، مطیع ولایت فقیه و پیرو ارزش های انقلاب ناب و قرآن باشند، اتفاقی نمی افتد.


معاون اول قوه قضائیه افزود: دشمنان می خواهند روحیه تدین، مذهبی و علوی و حسینی بودن را از ما بگیرند و یک دو قطبی در جامعه ایجاد کنند.


وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب بالاترین دشنام ها را به بالاترین مقدسات ما می دهند اما آنچه که مهم است تعبد ما در عمل و فکر حول محور حبل الله نیاز است چون حبل الله ما را از همه گرداب ها، طوفان ها و ناملایمات ها حفظ می کند و اگر در هجمه ها انسان تکیه گاهی نداشته باشد، موج و طوفان آنها را می برد اما امروز موج و طوفانی متلاطم تر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

** برخی از قانون شکنی ها از دوران سازندگی سرچشمه می گیرد
معاون اول قوه قضائیه گفت: ما باید کاری کنیم که قانون و مقررات با هم باشد و مقطعی نگاه نکنیم و نباید قانونی داشته باشیم که از یک طرف بازدارنده و از طرفی مضر باشد و اگر برنامه هایمان را با هم هماهنگ نکینم توفیق حاصل نمی شود.


وی با بیان اینکه دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باید با هم هماهنگ باشند، ادامه داد: سه قوه ما تحت هدایت رهبری هستند و هرآنچه که فکر می کنیم، سیاستگذاری می شود باید با هم بخواند و امروز یکی از مکان هایی که می تواند در این هماهنگی موثر باشد، سازمان بازرسی کل کشور است.


محسنی اژه ای افزود: سازمان بازرسی باید آسیب ها، کمبودها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و در این زمینه پیشقدم باشد تا هماهنگی و هم افزایی در مجموعه برنامه های سه قوه وجود داشته باشد، البته انتظار نمی روند همه این برنامه ها توسط این سازمان انجام شود.


سخنگوی دستگاه قضا افزود: یکی از مسائل مهمی که در دولت سازندگی رخ داد این بود که آنها نیاز داشتند بسیاری از وزارت خانه ها خودکفا شوند اما اینکه وزارتخانه ای خودکفا شود خوب است اما مضراتی هم داشت.


وی ادامه داد: برخی از قانون شکنی ها از دولت سازندگی سرچشمه گرفت و قبح قانون و عدم رعایت و زیرپاگذاشتن قوانین از آنجا شروع شد.

**سازمان بازرسی به روز باشد
محسنی اژه ای در ادامه توصیه ای هم به مسئولان سازمان بازرسی کل کشور داشت و گفت: این سازمان باید به روز باشد چون بسیار موثرتر و مفیدتر است البته می دانم که کمبود امکانات، بودجه و نیروی انسانی به شما اجازه نمی دهد اما دنبال به روز رسانی باشید.


وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه مستقل است تا بتواند کار خودش را خوب انجام دهد، پس باید سازمان بازرسی هم مستقل باشد چون اگر متکی به دستگاه های دیگر باشد و بخواهد نظارت داشته باشد نمی تواند به اهدافش برسد.


معاون اول قوه قضائیه افزود: هر دستگاه آسیب مختص خودش را دارد و سازمان بازرسی کل کشور نیز آسیب هایی دارد و باید آنها را شناسایی کرده و به آنها توجه کند و گرنه فضا برای خیلی ها باز می شود.


وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور باید اولویت بندی برای برنامه هایش داشته باشد، ادامه داد: بازخورد گزارش های این سازمان باید گرفته شود، حتی سعی کنید گزارش گرفتن های سازمان مرحله به مرحله باشد چون ممکن است برخی گزارش ها زمانی بیشتر از شش ماه به طول بینجامد.


سخنگوی قوه قضائیه گفت: زمانی که می خواهید مطالبی را رسانه ای کنید به حدی بگویید که می توانید انجام دهید، اطلاع رسانی مناسب داشته باشید و اگر موضوعی مطرح شد حتما ابتدا و انتهای آن را پیگیری کنید، مانند خبر یک باند با 440 میلیارد تومان فرار مالیاتی که دیروز اعلام شد به عنوان یکی از مفاسد بزرگ اقتصادی است و این موضوعات را باید دنبال کنید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------