آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

حفظ انسجام فراکسیون امید به نفع تداوم دولت تدبیر و امید است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, احمد حکیمی‌پور

نماینده مجلس ششم با بیان اینکه در صورت استمرار عدم انسجام فراکسیون، تشکیل فراکسیون خالص اصلاح طلبی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: با این فرض، در شروع این انشقاق اصلاح طلبان مقصر نبوده‌اند.

به گزارش ایلنا، احمد حکیمی‌پور نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با غیر منسجم خواندن عملکرد فراکسیون امید به تحلیل وضعیت این فراکسیون پس از گذشت یک ماه از آغاز به کار مجلس دهم پرداخت.

او بیان اینکه موقعیت فراکسیون امید از ابتدای شروع به کار درست نبوده است، گفت: از آنجایی که این فراکسیون یک فراکسیون ائتلافی متشکل از اصلاح طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل است باید ساز وکار خاصی را می‌چید.

حکیمی‌پور ادامه داد: در انتخاب هیات رئیسه حفره‌هایی در فراکسیون دیده شد که کار را مشکل کرد. از این رو ما امیدواریم در این فاصله فراکسیون بتواند خودش را بازسازی کند در غیر این صورت اگر انشقاق موجود در فراکسیون ادامه پیدا کند و برخی اصرار بر شکل گیری فراکسیون دیگری داشته باشند، باید در نام فراکسیون و اعضای آن تجدید نظر کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تشکیل فراکسیون خالص اصلاح طلبی تبعاتی به همراه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: تبعات آن به گردن کسانی است که مسبب این انشقاق و جدایی آرا بوده‌اند. این در شرایطی اتفاق می‌افتد که اصلاح طلبان به دنبال سیاسی کردن فراکسیون نبوده‌اند و شکل ائتلافی آن مد نظرشان بوده است اما در شرایطی که این روند ادامه پیدا کند با فرض تشکیل فراکسیون جدید، اصلاح طلبان آغازگر این جدایی نخواهند بود.

او افزود: اگر حامیان دولت که با لیست اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کردند بخواهند راه‌شان را جدا کنند طبیعتا اصلاح طلبان نیز باید تمهیدات دیگری بچینند و فراکسیون چابک‌تر و منسجم تری ولو اینکه از نظر تعداد کمتر باشد تشکیل دهند. کارایی این فراکسیون نیز بالا‌تر خواهد بود.

این نماینده مجلس ششم در خصوص تبعات منفی تشکیل فراکسیون خالص اصلاح طلبی در چنین شرایطی گفت: سیاست یک امر مقطعی و مستند است و ما به این وحدت و انسجام در آینده نیاز داریم. اصلاح طلبان به هیچ وجه راضی نیستند بر این انسجام خدشه‌ای وارد شود بلکه به دنبال تقویت آن هستند. اما اگر کسانی بخواهند این مسیر را دنبال کنند حتما به پیروزی‌هایی که ملت از این وحدت به دست آوردند آسیب خواهد زد.

او اضافه کرد: این ضرر به مصالح ملی و لطمه به توسعه اقتصادی و سیاسی و قانون مداری کشور است. از این رو بهتر است همه چیز در مسائل مجلس خلاصه نشود و نمایندگان کلان‌تر به آن نگاه کنند. لذا اصلاح طلبان به دنبال انسجام حد اکثری‌اند تا امید و آرامش به جامعه برگردد.

ابن فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و انسجام مشی اصلاح طلبان است، گفت: توجه به سطوح کلان‌تر مسایل باید در دستور کار نمایندگان فراکسیون امید قرار بگیرد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه برآیند مجلس یک مجموعه عقلانی و معتدل است که می‌تواند کارآمد باشد اما باید روی آن کار کرد و ساز و کار تعاملی را تقویت کرد، گفت: عناصری که تجربه نمایندگی دارند و می‌توانند در مسیر تعاملات و لابی‌های درون پارلمانی موثر باشند باید در مسیر دستیابی به وحدت کمک کنند.

او تاکید کرد: این مجلس برآیند وحدت اصلاح طلبان و معتدلین و حامیان دولت بوده است در نتیجه باید تلاش کنند کارنامه موفقی داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد تاثیر لاریجانی در مجلس نیز گفت: لاریجانی در کسوت ریاست در غالب فراکسیون و این تقسیم بندی‌ها قرار نمی‌گیرد. او باید مجلس را یکپارچه نگاه کند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص نارضایتی عارف به عنوان رییس فراکسیون امید از عملکرد فراکسیون در چند هفنه گذشته گفت: دغدغه عارف در خصوص عدم حضور جدی اعضای فراکسیون در ریاست کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس شخصی نیست بلکه می‌گوید زمانی که یک ائتلاف شکل گرفت دوستان باید به فرآیند رای جمعی پایبند می‌ماندند.

حکیمی‌پور در پایان افزود: در این بخش روابط تا حدی به هم ریخت و نوعی تعهد شکنی صورت گرفت. این مساله باید اصلاح شود چرا که به نفع مصالح کشور و به نفع تداوم دولت تدبیر است که این روابط دوباره اصلاح شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------