آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

امروز، روز آمدن است!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,علي اكبر ناطق نوري و عبدا... نوري

 بحث فيش هاي حقوقي به اندازه‌اي ذهن جامعه را درگير كرده كه هيچ يك از اقشار نمي‌توانند نسبت به آن بي‌تفاوت باشند و دراين ميدان بيش از همه دلسوزان و مسئولان سابقي كه اولويت نخست خود را خدمت بدون منت تعريف كرده بودند، نگران تداوم اين روند ناصواب هستند، اما به دليل تجارب و آگاهي از پيامدهاي رفتارهاي هيجاني و غرض ورزانه به سمتي حركت مي‌كنند كه نتيجه ان دلسردي نيروهاي خدوم نباشد؛ بدين معنا كه براي خود چنين تكليفي را قائل شدند كه در عيان به بيان تبعات پرداخت‌هاي نجومي از منظر اجتماعي و اقتصادي و غيره بپردازند و در جلسات تخصصي‌تر به دنبال يافتن آمران و عاملان چنين پرداخت ها و دريافت هايي پرداخته و راهكار مناسب براي توقف آن پيدا كنند. از جمله اين دلسوزان حجج الاسلام علي اكبر ناطق نوري و عبدا... نوري هستند.

 

زماني كه نام اين دو «نوري» در كنار هم آورده مي‌شود خاطره معروف «امروز روز رفتن است » به ذهن متبادر مي‌شود كه اشاره به روز استيضاح عبدا... نوري در مجلسي دارد كه ناطق نوري رياست آن را بر عهده داشت؛ در آن روز عبدا... نوري به ناظق نوري مي‌گويد:« بايد بنشينم يا بروم» و پاسخ مي‌شنود كه «نه اتفاقا امروز، روز رفتن است».

 

بعد روزنامه‌ها تحليل كردند كه رئيس مجلس از اول مي‌دانست كه آقاي نوري رأي نمي‌آورد و گفت: «امروز، روز رفتن است». كه البته منظور ناطق رفتن به معني عزل از وزارت نبود بلكه اشاره داشت به زمان راي‌گيري كه بايد وزير كشور وقت از صحن خارج مي‌شد! اما امروز می توان اين جمله را با توجه به نگراني ۲ نوري اين چنين تغيير داد كه «امروز، روز آمدن است» يعني روزي كه دلسوزان بايد به كمك دولت بيايند تا مانع از هجمه به پاستورنشينان و روحاني به بهانه فيش‌هاي حقوقي شد. اما حجج الاسلام عبدا... نوري و ناطق نوري درباره فيش هاي حقوقي چه گفتند؟

عملكرد همه مسئولان بررسي شود
عبدا... نوري وزير سابق كشور تاكيد دارد «عملكرد همه افرادي كه از انقلاب تاكنون از بيت المال سوءاستفاده كردند بايد بررسي شود». وزير اسبق كشور تصريح كرد: «پرداخت حقوق‌هاي نجومي از نظر حقوق هم درست باشد در جامعه‌اي كه فقر بيداد مي‌كند، اخلاقي نيست» نوري تاكيد كرد: به نظر من درصورت درست بودن رقم‌هاي اعلام شده، اگر حتي به لحاظ حقوقي هم پرداخت چنين حقوق‌هايي ايراد نداشته باشد، از نظر اخلاقي ايراد دارد.

 

وزير سابق كشور در دوران سازندگي و اصلاحات با تاكيد بر لزوم بررسي گسترده درآمدها، گفت: نبايد فقط بحث حقوق چند نفري كه مطرح شده‌اند، بررسي شود بلكه بايد عملكرد همه كساني كه در ارتباط با بيت المال در طول زمان، از دوران انقلاب تاكنون بوده‌اند را بررسي كرده و در صورت سوءاستفاده نسبت به آنها با جديت موضوع رسيدگي شود. حجت‌الاسلام والمسلمين نوري خاطرنشان كرد: ممكن است در جاهاي مختلف با حقوق‌هاي نجومي مواجه شويم، ضمن اينكه بحث صرف حقوق هم نيست؛ ممكن است يك نفر بر اساس فيش حقوقي، حقوق بسيار پاييني بگيرد اما از طرق و رانت‌هاي مختلف توانسته بهره‌برداري كند و پول‌هاي كلاني به دست آورده باشد، چنانچه در جامعه مي‌بينيم چه بسا افرادي هستند كه سطح زندگي شان بسيار پايين بوده و بعد از گذشت ۵ سال، ۶ سال، ۱۰ سال سرمايه‌اي به ميزان ارقام نجومي به دست آوردند، لابد اين افراد طرقي براي اخذ چنين درآمدهايي داشتند.

 

وي تاكيد كرد: اگر قرار است كه به حقوق‌ها رسيدگي شود، كه بايد هم بشود، بايد به عنوان يك پكيج به همه مواردي كه از بيت المال سوءاستفاده كردند، رسيدگي شود. وزير سابق كشور در دوران سازندگي و اصلاحات ادامه داد: بحث هم نبايد سياسي شود، بلكه به مساله حقوق‌هاي نجومي بايد به عنوان بحث اخلاقي نگريست آن هم در جامعه‌اي كه فقر بيداد مي‌كند و مشكلات مردم بسيار است؛ بنابراين بايد نسبت به وضعيت همه كساني كه به بيت المال اجحاف كردند رسيدگي شود.

دغدغه‌هاي ناطق نوري
از سوي ديگر چندي پيش حجت‌الاسلام ناطق نوري هم مانند عبدا... نوري نسبت به اين پرداخت هاي نجومي واكنش نشان داد و با تشكر از دستور رئيس‌جمهوري براي رسيدگي به موضوع حقوق‌هاي بالا در دستگاه‌ها و ادارات، به دولت توصيه كرد كه با تقديم لايحه‌اي به مجلس شوراي اسلامي در جهت اصلاح اين مشكل گام بردارد.

 

رئيس اسبق مجلس تصريح كرد: من از ايشان خواهش مي‌كنم كه اين موضوع را جدي بگيرند؛ البته اينها مربوط به اين دوره نيست و متعلق به دوره‌هاي مختلف است كه امري اشتباه است؛ اين پرداخت‌ها طبق قانون‌ها و آيين‌نامه‌هاي غلط است؛ مثلا تحت عنوان پاداش در شركت‌هاي دولتي اين حقوق‌ها تعلق مي‌گيرند؟ پاداش چيست؟ من خواهش مي‌كنم به اين موضوع رسيدگي شود و اگر آيين‌نامه‌ها غلط است يك لايحه دوخطي به مجلس بدهيد تا اصلاح شود و نظام پرداخت هماهنگ براي همه جاري شود؛ چراكه اين حقوق‌هاي بالا قابل تحمل نيست.

 

اخبار سیاسی  - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------