آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

سوگ سياسي



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,اخبار  جدید

 مسجد نور، روز گذشته شاهد تجمع اصلاح‌طلبانی بود که نگاه به چهره‌هایشان یادآور خاطرات سال‌های دهه ٦٠ و ٧٠ بود. حالا در سال‌های میانی دهه ٩٠ گرد پیری به صورت دارند و حضورشان در عرصه‌های اجرائی و سیاسی بعضا با موانعی روبه‌روست. همه آنها در مسجد نور جمع شده بودند تا در مراسم سومین روز درگذشت بانو مهناز شریعتی، همسر محسن آرمین، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شرکت کنند.

 

یکی از تشکل‌های اصلاح‌طلبی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال  ٨٨ منحل اعلام شد. کنار هم قرار‌گرفتن این چهره‌های قدیمی اصلاح‌طلب عموما در چنین فضاهایی ممکن است؛ یا مراسم فاتحه‌ای باشد، یا مجلس عروسی یا شاید هم مراسم افطاری. در غیر این صورت کمتر پیش می‌آید مدیران دهه ٦٠ و ٧٠ را این‌چنین در یک محفل در کنار هم دید. حالا درگذشت بانو شریعتی بهانه این گردهمایی اصلاح‌طلبانه بود.محسن آرمین که سال‌هاست کمتر در مجامع عمومی دیده شده بود، به همراه بهزاد نبوی، دیگر نماينده مجلس ششم در آستانه در ایستاده بودند و به میهمانان مراسم خوشامد می‌گفتند. به این جمع گاه هادی خانیکی و فیض‌الله عرب‌سرخی هم اضافه شده بودند. بعدا مصطفی تاج‌زاده هم به این جمع اضافه شد.

 

دیدن بهزاد نبوی و محسن آرمین پس از مدت‌ها باعث شده بود تجمعی در آغاز و پایان مراسم در آستانه در مسجد شکل بگیرد. آن‌طور که خبرگزاری ایلنا گزارش داده است، هم‌زمان حضور نیروهای انتظامی و همچنین تعدادی از مأموران انتظامی برای حفظ امنیت و نظم برای برگزاری این مراسم نیز به چشم می‌خورد. این در حالی بود که به گفته یکی از مأموران نیروی انتظامی، صبح دیروز به آنها برای حفظ امنیت این مراسم دستور ویژه داده شده است.در کنار چهره‌هایی مثل عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، محمدرضا خاتمی، دبیرکل اسبق جبهه مشارکت، محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین، محسن میردامادی، دبیرکل سابق مشارکت، چهره‌هایی هم مثل علی‌اکبر محتشمی‌پور از اعضای سابق مجمع روحانیون مبارز دیده می‌شدند که گاهی تصاویر او را در صفحه اینستاگرام محمدعلی ابطحی می‌شود دید؛ هنگاهی که تصاویری از جلسات مجمع را منتشر می‌کند.

 

خود او هم یکی دیگر از شرکت‌کنندگان مراسم دیروز بود.محسن صفایی‌فراهانی، احمد زیدآبادی، ابراهیم اصغرزاده، عبدالله رمضان‌زاده، احمد پورنجاتی، جواد امام، عبدالله ناصری، هادی خامنه‌ای، غلامرضا انصاری، اسدالله کیان‌ارثی و مرتضی مبلغ هم از دیگر شرکت‌کنندگان مراسم بودند.در مراسم دیروز اما، بعضی از چهره‌های دولتی هم به چشم می‌خوردند؛ البته آنها که وزنه اصلاح‌طلبی دارند؛ از مجید انصاری گرفته که به‌تازگی به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری نقل مکان کرده است تا معصومه ابتکار و علی یونسی، دستیار روحانی در امور اقلیت‌ها، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی. در سوی دیگر هم بعضی از نمایندگان عضو فراکسیون امید به چشم می‌خوردند؛ از جمله محمود صادقی و غلامرضا حیدری از اعضای اصلاح‌طلب فراکسیون امید که مباحثه آنها با اصلاح‌طلبان قدیمی و همچنین بعضی از نمایندگان مجلس ششم مثل غلامرضا انصاری از دید دوربین عکاسان پنهان نماند.همچنین به گزارش ایلنا، از نکات جالب دیگر مراسم دیروز، حضور گروه‌های مختلف مردم در مقابل مسجد نور فاطمی بود که هنگام خروج شخصیت‌های اصلاح‌طلب به استقبال آنها می‌رفتند و بعضا با آنها عکس یادگاری می‌گرفتند که در این میان، بهزاد نبوی بیش از دیگر بزرگان اصلاحات موردتوجه مردم قرار گرفت.


پاسخ به خبرنگاران
حضور چهره‌های اصلاح‌طلبی و نیز برخی از معاونان دولت باعث شد هنگام خروج در حلقه خبرنگاران قرار بگیرند و به سؤالات آنها پاسخ بدهند. یکی از موضوعاتی که البته به طور مشخص از سوی خبرگزاری فارس پیگیری و طرح شد، واکنش این چهره‌ها به تحولاتی است که در مجلس و دولت در حال رخ‌دادن است. این چهره‌ها تغییرات در دولت را نشانه گردش به راست روحانی تلقی نکردند. از آنها همچنین درباره طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر کار و ارزیابی عملکرد فراکسیون امید هم سؤال شد. چند روز پیش بود که یک عضو فراکسیون امید خبر از جمع‌آوری امضا برای استیضاح علی ربیعی داد. موضوعی که گویا مخالف نظر اعضای فراکسیون است.


بنا به کار تشکیلاتی است
بر همین اساس، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان در پاسخ به سؤالی مبنی بر نبود کار تشکیلاتی در لیست امید به عنوان علت اصرار محمدعلی وکیلی از اعضای فراکسیون امید، بر استیضاح علی ربیعی، گفت: وقتی رئیس‌ فراکسیون می‌گوید استیضاح در دستور کار نیست، باید دلیل این اصرار را از آقای وکیلی پرسید. چون باید قاعدتا برنامه‌ای در کار باشد تا کار تشکیلات انجام شود.به گزارش فارس، او ادامه داد: وقتی لیستی درمی‌آورند، اصول کار تشکیلات همین است و باید پاسخ‌گو باشند که چرا به این شکل عمل می‌کنند، مولاوردی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا تغییرات اخیر در دولت به سمت اصولگرایی کشیده می‌شود، گفت: به نظرم این نیست و امیدواریم با این تغییرات در یک سال باقی‌مانده دولت بتواند کارهای خود را با قوت بیشتری پیش ببرد.


فرصت فعلی مناسب استیضاح نیست
معصومه ابتکار هم با تأکید بر اینکه امیدواریم دوستان، حتی اگر از جناح منتقد و مخالف دولت، این رویه را برای تعامل بیشتر با دولت پیش ببرند، گفت: امید زیادی به مجلس دهم وجود دارد و امیدواریم که تعامل و همکاری بیشتری را با مجلس دهم به دست آوریم.معصومه ابتکار همچنین درباره تغییرات در دولت هم گفت: ما همه سربازان آقای رئیس‌جمهوری هستیم و مهم این است که کاری که از ما خواسته شود، به نحو احسن انجام گیرد.


انتقاداتی ازسوی فراکسیون به دولت وارد است
محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس، در پاسخ به همین سؤال مشابه گفت: من خبری درباره اینکه هیأت‌رئیسه فراکسیون جمع‌بندی‌ای برای استیضاح علی ربیعی داشته باشد، ندارم.او افزود: اشکالات، ایرادات و انتقاداتی ازسوی فراکسیون به دولت وارد است که به نوبخت و انصاری منعکس شده است تا در جلسه‌ای با رئیس‌جمهوری مطرح و بازخورد آن به ما اعلام شود تا متناسب با آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.تابش همچنین در پاسخ به سؤال فارس، درباره لزوم تغییرات دیگر در دولت گفت: ما هنوز خودمان ارکان مجلس را استوار نکرده‌ایم. به نظر من فرصت زیاد است تا از راه تعامل و مذاکره با دولت اگر ضعف‌هایی هم هست، منتقل کنیم و بازخوردهای آن را از دولت گرفته و متناسب با آن تصمیم‌ بگیریم.عضو فراکسیون امید در مجلس افزود: اگر در جایی با دولت به این نتیجه رسیدیم که مشکلی وجود دارد، اگر دولت درصدد رفع آن برآمد، چه بهتر، ولی اگر در جایی دیدیم وظیفه قانونی و شرعی ما اقتضا می‌کند، باید با رعایت سلسله مراتب اقدامات خود را انجام دهیم.او افزود: اگر لازم شد، استیضاح و طرح سؤال را نیز از دولت برای رفع مشکلات موجود مطرح خواهیم کرد.تابش در پاسخ به سؤالی با این عنوان که آیا تغییرات اخیر در دولت اصولگرایانه است، گفت: ما چنین احساسی نداریم و از مدت‌ها پیش خود آقای رئیس‌جمهوری اصرار داشت انصاری به بخش حقوقی برود و تصمیم گرفته‌شده جناحی و سیاسی نیست و کاملا مدیریتی است. مراسم که با پرسش‌های خبرنگاران از چهره‌های روز گذشته و عکس‌های یادگاری با آنها خاتمه یافت، قدیمی‌های اصلاحات هرکدام روانه مقصد خود شدند.


 اخبار سیاسی -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------