آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

دست احمدی‌نژاد برای مردم دورترین روستاها رو شده است/ احتمال پیوستن اعضای «ولایت» و «مستقل» به «امید»



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی‌نژاد

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر عملکرد منسجم این فراکسیون، نسبت به پیوستن دیگر نمایندگان مجلس به جمع یاران «امید» اظهار امیدواری کرد و با اشاره به احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، گفت: در صورتی که نظام به این نتیجه برسد که احمدی‌نژاد را تایید کند، در حقیقت خود را زیرسوال برده است.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر نقش تعیین‌کننده شورای مرکزی فراکسیون امید در پیشبرد اهداف فراکسیونی و با اشاره به تکمیل این شورا در روزهای اخیر اعلام کرد: شورای مرکزی از سویی به‌عنوان شورای سیاست‌گذاری و بازوی مشورتی هیات‌رییسه اقدام می‌کند، از دیگرسو به‌عنوان کانال ارتباطی میان مجموعه اصلاح‌طلبان استان‌ها و هیات‌رییسه و اعضای فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان داخل مجلس نقش‌آفرینی می‌کند.

تلاش فراکسیون امید برای تاثیرگذاری در مسیر تصویب برنامه ششم
او با اشاره به برگزاری چندین جلسه شورای مرکزی در هفته‌های گذشته، یادآور شد: در نتیجه برگزاری این چند جلسه، همدلی و انسجامی که مدّ نظر همه اعضای فراکسیون بود، حاصل شده است و تلاش ما این است که پیرو میثاقی که در جریان انتخابات با مردم داشتیم، برنامه‌هایی که وعده شده را به انجام برسانیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: نخستین گام جدی فراکسیون امید برای تحقق اهداف و برنامه‌ها در موضوع برنامه ششم توسعه برداشته خواهد شد و در این راستا، بنا داریم با برگزاری جلسه‌های کارشناسی، در مسیر چگونگی تصویب این برنامه تاثیرگذار باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم همچنین با اشاره به ارجاع قانون مستمری روستاییان و عشایر به این کمیسیون، از تلاش خود و دیگر اعضای فراکسیون امید در کمیسیون بهداشت و درمان برای به نتیجه رساندن این قانون خبر داد و گفت: خوشبختانه جلسه‌های خوبی در این راستا برگزار شد و امیدواریم پس از انجام آخرین چکش‌کاری‌ها در کمیسیون، این طرح را به صحن بیاوریم که درصورت تصویب، نخستین گام خود را برای روستاییان و عشایر عزیز برخواهیم داشت که در این صورت، کمک قابل‌توجهی در راستای بهبود وضعیت معیشتی این عزیزان می‌شود.

جوّ فکری مجلس دهم در راستای اهداف فراکسیون امید است
نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره آینده دو فراکسیون ولایت و مستقل اعلام کرد: در صورتی که فراکسیون امید بتواند در ادامه مسیر نیز همچون آن‌چه تا به امروز شاهد بودیم، به حرکت منسجم و منظم خود ادامه دهد، جوّ فکری و مسیر حرکتی مجلس، در اختیار فراکسیون امید و در راستای اهداف این فراکسیون خواهد بود.

احتمال پیوستن اعضای «ولایت» و «مستقل» به فراکسیون «امید»
بنیادی خاطرنشان کرد: بی‌شک هنگامی که دیگر دوستانی که به دنبال تشکیل فراکسیون مستقل و حتی ولایت هستند، در صورتی که در جریان عملکرد منسجم فراکسیون امید قرار بگیرند، به این فراکسیون می‌پیوندند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ادامه داد: اعضای فراکسیون امید با موضع‌گیری و رفتار خود می‌توانند دیگر نمایندگان مجلس را برای پیوستن به این فراکسیون ترغیب کنند و خوشبختانه هم‌اکنون نیز شاهد این مسئله هستیم و اعضای فراکسیون امید موفق شده‌اند که به دیگر نمایندگان بفهمانند که این فراکسیون به دنبال مسائلی که بعضاً در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، نیستند و تلاش همه ما، گره‌گشایی از مشکلات مملکت است و می‌خواهیم با همفکری، گامی موثر در مسیر پیشرفت کشور برداریم و بی‌شک فراکسیون امید، تاثیرگذارترین جریان سیاسی مجلس خواهد بود.

شورای نگهبان کسی را بخاطر حضور در فراکسیون امید ردصلاحیت نمی‌کند
این نماینده اصلاح‌طلب مردم کاشمر همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نگرانی برخی از نمایندگان فعلی مجلس از ردصلاحیت در ادوار بعدی انتخابات درصورت پیوستن به فراکسیون امید، گفت: به هر حال، تمامی نمایندگان فعلی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند و فکر نمی‌کنم عضویت نمایندگان در فراکسیون‌های مختلف مجلس، منجر به ردصلاحیت آن‌ها ازسوی شورای نگهبان شود، چراکه پیش از انتخابات مشخص بود که هر نامزدی در کدام لیست انتخاباتی حضور دارد و از سوی کدام جریان سیاسی حمایت می‌شود.

دیگر اعضای لیست امید به فراکسیون امید می‌پیوندند
بنیادی تصریح کرد: فارغ از این، فکر می‌کنم این‌که نماینده‌ای بلافاصه پس از رای‌آوردن، نگران ردّ صلاحیت خود در دور بعد انتخابات باشد، درست نیست و اطمینان دارم، دوستانی که با حمایت لیست امید موفق به رای آوردن شدند و تا به امروز از پیوستن به فراکسیون امید خودداری کرده‌اند، به‌زودی به جمع اعضای این فراکسیون می‌پیوندند و تنها کافی است که عملکرد مثبت و اصولی فراکسیون را ببینند و به گمان من، این مسئله به عملکرد فراکسیون وابسته است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در بخش دیگری از این گفت‌وگو، در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها درخصوص عبور اصلاح‌طلبان از روحانی و عدم حمایت این فراکسیون از رییس جمهور فعلی در انتخابات سال آینده، گفت: تاکنون هیچ بحث جدی درباره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها به‌عنوان دستور کار مطرح نشده است. البته بعضاً مسائلی درحاشیه جلسه‌ها به‌عنوان اظهارنظر شخصی اعضا مطرح می‌شود اما هنوز فراکسیون به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

اصلاح‌طلبان گزینه‌ای بهتر از روحانی ندارند
او ادامه داد: با این حال، نظر شخصی بنده این است که در حال حاضر اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای بهتر از روحانی پیش‌رو ندارند و فکر می‌کنم همه به این نتیجه رسیده‌اند و کسانی که هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌اند، بی‌شک در ادامه راه به این نتیجه می‌رسند که گزینه‌ای بهتر از روحانی وجود ندارد.

بنیادی خاطرنشان کرد: مسیری که چه در سیاست‌ خارجی و چه در مسائل داخلی طی می‌شود، مسیری است برپایه اعتدال و عقلانیت و باوجود این‌که در موضوع برجام و مذاکرات بین‌المللی همچنان شاهد بدعهدی‌ها و بی‌احترامی‌هایی از طرف مقابل هستیم، اما باید دقت کنیم که عصبانی نشویم، چراکه آن‌ها به دنبال عصبانی کردن ما هستند و خوشبختانه دولت تحت نظارت‌های رهبری، کار را به خوبی پیش برده است.

روحانی با رای بالا پیروز انتخابات است
این عضو فراکسیون امید در مجلس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اظهار کرد: قطعاً انتخاب رییس جمهور آینده امریکا در تحولات بین‌المللی و همچنین مسائل مربوط به کشورمان تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به جایگاهی که آقای روحانی برای کشورمان در سطح بین‌الملل ایجاد کرده و تلاش‌های مثبتی که انجام شده، نباید اجازه دهیم نتیجه این تلاش‌ها از بین برود.

او گفت: در صورتی که دولت بتواند برخی کاستی‌ها درخصوص مسائل معیشتی و اقتصادی را مرتفع کند و با هدایت بانک‌ها درجهت حمایت‌های مالی و پشتیبانی از صنایع، در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم اقدام کند، بی‌شک آقای روحانی می‌تواند بار دیگر با رای بالا پیروز انتخابات باشد.

احمدی‌نژاد صرفاً برای گرم‌کردن تنور انتخابات وارد می‌شود
نماینده اصلاح‌طلب مردم کاشمر در مجلس دهم همچنین در واکنش به افزایش فعالیت‌های سیاسی احمدی‌نژاد و احتمال حضور مجدد او در عرصه انتخابات، گفت: فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد به‌عنوان گرم‌کننده تنور انتخابات وارد می‌شود و قطعاً تا پایان در رقابت حضور نخواهد داشت و در زمان مناسب، فرد دیگری معرفی می‌شود.

دست احمدی‌نژاد برای مردم در دورترین روستاها رو شده است
او تصریح کرد:‌ احمدی‌نژاد با وجود این‌که سعی دارد جامعه را گمراه کند، عملکردش مشخص است و دستش نزد مردم رو شده و خوشبختانه مردم در دورترین روستاها تا نخبگان و روشنفکران جامعه به خوبی با شیوه‌های احمدی‌نژاد آشنا هستند و به خوبی می‌دانند که راه حل برون‌رفت از مشکلات، نوع عملکرد احمدی‌نژاد نیست.

احمدی‌نژاد در بحث مبارزه با فساد حرفی برای گفتن ندارد
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید اعلام کرد: احمدی‌نژاد در بحث مبارزه با فساد نیز دیگر حرفی برای گفتن ندارد چرا که از هر بخشی از دولت نهم و دهم، فسادی هنگفت بیرون آمد و این مسئله‌ای است که مردم به خوبی نسبت به آن آگاهی دارند و قطعاً در آینده نیز روشنگری‌های بیشتری درباره مفاسد دولت‌های احمدی‌نژاد منتشر خواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------