آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

دلواپسي‌هاي رسايي براي جلد بستني



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رسایی

  اصولگرايان به سمت فرهنگ مي‌روند. دليل اين تغيير مسير هم واضح و مبرهن است؛ چرا كه اقبال به آنان در عرصه سياست ورزي به‌شدت افت كرده و دچار ريزش نيرو شده‌اند. پس بايد جاده فرهنگ و تفريح‌هاي جوان پسند را دنبال كنند تا شايد بتوانند به اين واسطه نيروهايي را جذب كنند و برخي اوقات هم براي گمراه كردن اذهان به انتقادات فرهنگي مي‌پردازند.

كاش رسايي نماينده بود
برخي اوقات اين جمله زير لب اعتداليون تكرار مي‌شود كه «اي كاش برخي دلواپسان مجلس نهم به مجلس دهم راه مي‌يافتند تا زمان خود را در راستاي انتقاد از برنامه‌هاي اعتداليون كه در راستاي پيشرفت كشور و از ميان برداشتن موانع است، صرف كنند». حتي اين روزها ميانه‌روها قائل به اين هستند كه بر زبان آوردن عبارت سيمان بر روي دست‌اندركاران مذاكرات هسته‌اي ريختن، در جايگاه بالاتري از آنچه قرار دارد كه امروز دلواپسان راه نيافته به مجلس دهم انجام مي‌دهند. از جمله اين دلواپسان حميد رسايي است. او كه انتقادات زيادي به عملكرد فرهنگي دولت يازدهم دارد، در مجلس نهم در برابر عملكردهاي قابل انتقاد آن دولت كه بعضا از سوي مشايي پيگيري مي‌شد، سكوت كرده بود و جز در چند مورد كه ديگر محل سكوت نداشت، به انتقاد نمي‌پرداخت. به طور كلي رسايي در ۸ سال دولت قبل از روحاني سعي داشت وجهه حمايتي خود از احمدي‌نژاد را خدشه‌دار نكند اما پس از راه نيافتن به مجلس دهم به مسائلي حساس شد كه در ظاهر براي جامعه ايراني داراي خطر است و اما در باطن اين انتقادات براي تضعيف روحاني و دولت يازدهم است.

دغدغه يخ‌زده رسايي
جديدترين انتقاد مشايي به بستني ارتباط دارد! او كه ظاهرا در اين فصل گرم مجبور است براي فرزندانش بستني‌هاي زيادي خريداري كند، در يكي از اين روزها كه احتمالا از خريداري بستني خسته شده بود به جلد آن نگاه كرده تا حساب كند با قيمت درج شده بر روي آن هر ماه چه ميزان از حقوقش را بايد صرف خريد بستني كند. در ميان همين حساب و كتاب ها بوده كه چشمش به عكس روي جلد بستني افتاده است.

 

او كه پس از محاسبه قيمت يك ماه خريد بستني براي فرزندانش به رقم بالايي رسيده و دلواپس شده بود، تصميم گرفت كه به انتقاد ازعكس روي جلد بپردازد تا شايد كمي از دلواپسي هزينه خريد بستني خارج شود. بنابراين در همان محل يا به محض رسيدن به منزل، اينچنين نوشت كه« تصويردخترروي جلداين بستني نه تنها برخلاف ضوابط است كه مربوط به انيميشن Frozen (يخ زده) است كه كارشناسان آن را يك فيلم همجنسگرا مي دانند! وظيفه وزارت ارشاد نظارت برچاپ اين محصولات است!» برخي پس از خواندن آنچه رسايي در كانال تلگرامي‌اش نوشته بود، اين سوال را پرسيدند كه مگر رسايي انيميشن FROZEN را ديده است كه از محتواي آن اطلاع دارد؟ براي يافتن پاسخ اين سوال به مناصب رسايي رجوع كردند اما ارتباطي ميان آنها و لزوم ارزيابي اين انيميشن نيافتند.

بي‌اخلاقي در اشاعه بي‌اخلاقي
از سوي ديگر اين سوال هم مطرح است كه اگر فرض بر صحت ادعاي رسايي باشد آيا آگاه كردن سايرين از چنين موضوعي از نظر اجتماعي پسنديده است؟ كنجكاوي در ذات انسان است و نمي‌توان منكر آن شد. بنابراين به طور حتم تعدادي از افرادي كه نوشتار رسايي درباره عكس جلد بستني را مي‌خوانند تمايل به مشاهده اين انيميشن پيدا مي‌كنند. برخي سياسيون امثال رسايي كه دست خوبي در نگارش نامه دارند دراين موارد هم مي‌توانند همين كار را انجام دهند يعني به آن كارخانه توليد بستني نامه بنويسد و با دليل و برهان از آنها بخواهد طرح جلد بستني را تغيير دهند اما علني كردن آن سبب مي‌شود كه گمانه خيرخواهانه رسايي حذف و فرافكني و بر هم زدن آرامش جاي آن را بگيرد.

پينت‌بال اصولگرايي!
البته اين دغدغه‌ها به يك انيميشن خلاصه نمي‌شود و درموضوعات ديگر هم نوآوري فرهنگي از طيف همفكران رسايي وجود دارد. يك موسسه فرهنگي در زمينه برگزاري كلاس هاي اعتقادي و... فعال است كه رسايي هم در آن حضوردارد. يكي از فعاليت هاي اين موسسه برگزاري اردوي خانوادگي در شهريورماه در کنار درياي خزر و بخش‌هاي در نظر گرفته شده براي آقايان شامل پينت‌بال، راپل، تير و كمان، كار در ارتفاع، كانو‌راني، جت اسكي، سكان داري و ميدان موانع است. براي خانم‌ها هم پينت‌بال، تير و كمان، تفنگ بادي، سكان داري و پلاژ شنا در نظر گرفته شده است. در این میان، دو موضوع درباره اين برنامه قابل تامل است: نخست توجه طيف دلواپس به تفريحات جديد و پرهزينه مانند پينت بال و ديگري شرط جالبي است كه درابتداي آگهي اردو آمده است:«در اين سفر بايد برادران و خواهران به همراه يكي از محارم خود شركت نمايند». به طور طبيعي افرادي كه از لحاظ فكري با امثال رسايي همسو نباشند تمايلي براي حضور در سفر ۳ روزه با اين طيف ندارند. از سوي ديگر همين موسسه كلاس هاي غواصي براي آقايان برگزار مي‌كند. اردوها و برگزاري چنين كلاس‌هايي با آنچه پيش از اين از سوي اصولگرايان مبني بر ساده زيستي و دور بودن از تفريحات خاص مطرح می‌شد و اصلاح‌طلبان را به واسطه چنين اقداماتي مورد هجمه قرار مي‌دادند، در تناقض است. به نظر مي‌رسد تغييرات استراتژيك در فعاليت هاي اصولگرايان به دليل كاهش گرايش جوانان به آنان است و مي‌خواهند با به روز نشان دادن تفكر خود، جوانان را به اسم فرهنگي جذب و شايد در مقاطع سياسي از آنها استفاده كنند.

 

 اخبار  سیاسی -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------