آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

شبکه 70 نفره تخلف در بنیاد شهید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

 چند روز بعد از آنکه علی لاریجانی در دیدار با فراکسیون شاهد درباره تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفته بود: «آخرش ما نفهمیدیم نتیجه آن تحقیق و تفحص چه شد؟» احمد خجسته، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، نشست خبری برگزار کرد و جزئیات دیگری از آن پرونده در اختیار رسانه‌ها قرار داد. ماجرای تحقیق و تفحص بنیاد شهید از آن پرونده‌هایی بود که مجلس نهم در دستور کار قرار داد و اما و اگرهای زیادی درباره آن مطرح شد.

 

غلامعلی جعفرزاده، یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس نهم در پرونده بنیاد شهید بود که روزهای نخست از حجم بالای تخلفات صحبت می‌کرد اما بعد از مدتی دیگر در این‌باره صحبت نکرد و گفته بود فشارها و تهدیدها در این پرونده زیاد است. ماجرای بیمه دی، سازمان اقتصادی کوثر و صرافی بانک دی از جمله مواردی بود که در این پرونده مطرح می‌شد. خجسته، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، حتی از سلطان شکر در شرکت اقتصادی سبحان هم صحبت می‌کرد. از سوی دیگر، برخی اقدامات بنیاد شهید علیه ایثارگران از دیگر مواردی بود که در تحقیق و تفحص مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود به‌طوری‌که مشخص شد، بنیاد شهید لیست سیاهی از ایثارگران در اختیار دارد که به آنها اجازه ورود به بنیاد را نمی‌دهد به‌طوری‌که براساس یافته‌های کمیته تفحص، هر ایثارگری که در پیگیری مطالبات و حقوق خود جدیت به خرج می‌داد، در لیست سیاه قرار می‌گرفت و از ورود او به سازمان جلوگیری می‌شد. حالا در مجلس دهم، خجسته، نشست خبری ترتیب داده است و درباره تحقیق و تفحص از بنیاد شهید جزئیات دیگری را ارائه می‌دهد.

 

او از سنگ‌اندازی برخی از نمایندگان در ماجرای تفحص پرده برداشت و اعلام کرد که شکی نیست که برخی از نمایندگان از سوی زریبافان تطمیع شده‌اند. خجسته، شبکه 70نفره‌ای را محور تخلفات بنیاد شهید عنوان کرد.  رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در نشست خبری خود ضمن تکذیب خبر درگذشت‌ «سلطان شکر»، از دست داشتن تیم مخوف این متهم اقتصادی در بسیاری از تخلفات این بنیاد خبر داد و درباره تهاتر شهرداری و بنیاد شهید گفت: شهرداری تهران با رندی و زرنگی، املاک زیادی را از بنیاد شهید جدا کرد. به گزارش ایلنا، امیر خجسته درباره تخلف‌های «سلطان شکر» در این پرونده، اعلام کرد: اولا خبری که چندسال پیش درباره فوت سلطان شکر منتشر شده بود، صحت ندارد، ثانیا ایشان پیش از انجام این تحقیق و تفحص هم ممنوع‌المعامله بوده است.

 

او در پاسخ به این سؤال که چگونه این فرد باوجود اینکه ممنوع‌المعامله بوده، دست به چنین تخلف‌هایی زده است، گفت: واقعیت این است که سلطان شکر به‌تنهایی کار نمی‌کرد و در رأس یک تیم مخوف حضور دارد و در جریان این تحقیق و تفحص، موارد بسیاری درباره تخلف‌های این تیم به‌دست‌آوردیم که ادامه تحقیق دراین‌باره از سوی دستگاه قضائی و همچنین تیم تحقیق و تفحص درحال انجام است و به محض اینکه به خروجی و نتیجه نهایی و مستند در این‌باره دست پیدا کنیم، درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.


شبکه ۷۰ نفره، محور اصلی تخلفات در بنیاد شهید هستند
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم، با بیان اینکه اطلاع دقیقی درباره صحت و سقم اخبار مربوط به خروج سلطان شکر از کشور و اقامت در کانادا ندارد، ارتباط او با یکی از علمای مذهبی را تأیید کرد و یادآور شد: شبکه‌ای متشکل از یک گروه ۵۰ تا ۷۰ نفره در سیستم‌های اقتصادی اقماری بنیاد شهید دست به تخلفات گسترده‌ای زده‌اند که این پرونده همچنان در دادستانی کل کشور در حال بررسی است و برخی از این افراد نیز بازداشت شده‌اند. خجسته همچنین درباره بازگرداندن دیگر املاک مؤسسه اقتصادی کوثر، بجز ساختمان مرکزی بانک دی گفت: همان‌طور که عرض کردم، برخی از این املاک ازجمله ساختمان مرکزی بانک دی بازگردانده شده و باقی املاک نیز درحال بازگرداندن است. این تحقیق و تفحص، رعب و وحشت را در دل مفسدان و متخلفان ایجاد کرده است.


سنگ‌اندازی برخی نمایندگان در مسیر پرونده بنیاد شهید
نماینده مردم همدان در مجلس دهم، درباره انگیزه نمایندگان عضو هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید که در جلسات این هیئت شرکت نکرده و سعی در ایجاد ممانعت از قرائت گزارش آن در صحن داشتند، اظهار کرد: همکارانی که در جلسات شرکت نکردند، دو دسته بودند. یک عده درگیری‌های دیگری داشتند یا آنچنان که باید به اهمیت این بحث واقف نبودند اما گروهی دیگر از نمایندگان در مسیر تهیه گزارش و قرائت آن سنگ‌اندازی می‌کردند که نسبت به سنگ‌اندازی این گروه گله‌مند هستم.

 

او درباره تطمیع برخی نمایندگان نیز با تأکید بر لزوم تکمیل مستندات در این‌باره، گفت: درباره اینکه تخلفی از سوی آقای زریبافان صورت گرفته باشد، شکی نیست اما واقعیت این است که ایشان مرتکب سوءمدیریت شدند و همین سوءمدیریت‌ها منجر به بروز این تخلفات شد.


 اخبار  سیاسی - وقایع  اتفاقیه 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------