آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

ناصر ايماني : سفرهاي استاني احمدي‌نژاد جنگ رواني است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ناصر ايماني

  اصلاح‌طلبان مي‌خواهند جناح اصولگرا را با احمدي‌نژاد تخريب كنند.

  به  گزارش  روزان ؛ناصر ايماني، از جمله اصولگراياني است كه بارها بر عدم حمايت اين طيف از كانديداتوري محمود احمدي‌نژاد تاكيد كرده است. او همچنين معتقد است جبهه پايداري هم مخالف حمايت از رئيس‌جمهور سابق است.

ايماني معتقد است كه اصلاح‌طلبان براي ايجاد انشقاق ميان اصولگرايان به موضوع نامزدي احمدي‌نژاد در انتخابات دامن مي‌زنند. مشروح اين گفتگو را در ادامه بخوانيد:

پس از طرح موضوع فيش‌هاي حقوقي، جنجال‌هايي برسر لغو كنسرت‌ها در برخي شهرها اتفاق افتاد، جنجالهايي كه حاميان دولت اعتقاد دارند اصولگرايان در راستاي تخريب و ايجاد كارشكني براي انتخابات 96 انجام مي‌دهند پاسخ شما به موضوع چيست؟
من اصلا چنين چيزي را قبول ندارم. اين كار غلطي است كه تك تك اقداماتي را كه در كشور انجام مي‌شود رنگ و بوي انتخاباتي دارد. البته جناح اصلاح‌طلب استارت انتخابات را زد، اما با اين وجود اگر بخواهيم همه چيز را انتخاباتي بدانيم بايد اصلاحيه لايحه بودجه را كه دولت به مجلس داد تا يارانه پردرآمدها حذف نشود، انتخاباتي دانست؛ در صورتي كه شايد اين‌گونه نباشد. يا سفر وزرا به شهرستانها براي انجام پروژه‌‌ها را هم انتخاباتي تلقي كرد درحالي كه نمي‌شود چنين برداشتي داشت. به هرحال از نظر من اين‌گونه تحليل‌ها از سوي هردو جريان اشتباه است.

فكر نمي‌كنيد استارت انتخابات 96را اول جريان آقاي احمدي‌نژاد كه بخشي از اصولگرايان است، با سفرهاي استاني ايشان زد؟
آقاي احمدي‌نژاد اصولگرا نيست.

اما بخشي از اصولگرايان حامي ايشان هستند؟
نه به هيچ وجه آقاي احمدي‌نژاد در ميان اصولگرايان طرفدار ندارد.

شما درحالي منكر حاميان آقاي احمدي‌نژاد در جريان اصولگرايي مي‌شويد كه بخشي از جرياني مثل جبهه پايداري به صراحت از كانديداتوري ايشان حمايت مي‌كند.
جبهه پايداري صريحا گفتند از احمدي‌نژاد حمايت نمي‌كنند.

به هرحال بنده خودم در مصاحبه‌هايي كه با برخي از اعضاي اين جبهه داشته‌ام آنها گفته‌اند كه جبهه پايداري حامي آقاي احمدي‌نژاد است؟
نظر جبهه پايداري را بايد از دبير كل و سخنگوي اين جبهه پرسيد نه از اعضا! افراد زيادي در جامعه هم هستند كه تمايل دارند ايشان برگردد اما اين به معنا نيست كه نظر جبهه پايداري هم اين است.

پس سفرهاي انتخاباتي آقاي احمدي‌نژاد به پشتوانه كدام جريان انجام مي‌شود؟
هيچ جرياني. آقاي احمدي‌نژاد خودش يك جريان است. او چند سال پيش با صراحت اعلام كرد كه ما نيازي به حمايت اصولگرايان نداشتيم.

پس تریبون‌هاي رسمی در شهرها و مناطق با اجازه چه نهادي در اختيار آقاي احمدي‌نژاد گذاشته مي‌شود؟
از طرف جناح دولتي حمايت مي‌شود براي بزرگ‌نمايي آقاي احمدي‌نژاد!

واقعا شما چنين اعتقادي داريد؟
خب اگر بخواهيم حرفهايي بزنيم كه ذهنيت من و شما باشد من هم اين ذهنيت را به شما مي‌دهم كه جناح دولتي براي اينكه احمدي‌نژاد را علم كند و ميان اصولگرايان انشقاق بيندازد، به طور پنهاني از احمدي‌نژاد براي سفرهاي انتخاباتي حمايت مي‌كند. البته من اين حرف را قبول ندارم و نمي‌خواهم حق و عدل را زير پا بگذارم من مي‌خواهم بگويم كه تحليل غلط زياد مطرح مي‌شود. لذا بنده هم مي‌توانم بگويم سفرهاي استاني احمدي‌نژاد جنگ رواني است. شما ببينيد در شش ماه گذشته رسانه‌هاي اصلاح‌طلب صدبرابر بيشتر از رسانه‌هاي اصولگرا آقاي احمدي‌نژاد را مطرح كردند.

پس از نظر شما اصلاح‌طلبان به رقابت با احمدي‌نژاد تمايل دارند؟
نه، اصلاح‌طلبان مي‌خواهند جناح اصولگرا را با احمدي‌نژاد تخريب كنند. اين پروژه تبليغاتي اين طيف است. درحالي كه مي‌دانند به فرض كانديداتوري احمدي‌نژاد، اصولگرايان از او حمايت نمي‌كنند. ضمن اينكه احمدي‌نژاد نيازي به حمايت اصولگرايان براي پيروزي در انتخابات ندارند.

آقاي ترقي چند روز پيش اعلام كرد احمدي‌نژاد در ليست اصولگرايان قرار گرفته است؟
منظور اين نيست كه مي‌خواهند احمدي‌نژاد را به عنوان كانديدا معرفي كنند. افراد زيادي براي كانديداتوري در انتخابات مطرح مي‌شوند. حتي روحاني هم در ليستي كه آقاي ترقي گفته قرار گرفته است اما در نهايت همه حذف مي‌شوند و روي يك نفر اجماع مي‌شود.

باتوجه به اينكه آقاي باهنر هم يكي از گزينه‌هاي مطرح براي رياست جمهوري است به نظر شما ايشان ريسك رقابت با آقاي روحاني را مي‌پذيرد؟
پاسخ دادن به اين سئوال مقداري سخت است؛ چراكه در دور دوم رقابت كردن با هر رئيس‌جمهوري خيلي وجود مي‌خواهد. البته بنده باز هم گفته‌ام كه در انتخابات سال 96 برخلاف همه دور دوم‌هاي دولت‌هاي پس از انقلاب احتمال تغيير آقاي روحاني را در دور دوم به نسبت دولت‌هاي آقايان هاشمي، احمدي‌نژاد و رئیس دولت اصلاحات، بيشتر مي‌بينم. آن هم به دليل شرايط كشوراست. البته كسي كه مي‌خواهد با روحاني رقابت كند بايد احتمال پيروزي او خيلي زياد باشد. به هرحال هنوز در جريان اصولگرايي بحثي راجع به افراد به طور خاص مطرح نشده است. گزينه‌هاي زيادي هستند كه نوشته مي‌شوند اما باتوجه به شرايط كشور كانديداي نهايي براي رقابت با آقاي روحاني معرفي مي‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------