آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

"واگن" شکایت در ایستگاه "قالیباف"



اخبار,اخبار سیاسی,واگن سازی اراک


اخبار سیاسی - نماینده اراک از شهردار تهران به کمیسیون اصل90 مجلس شکایت کرد

"واگن" شکایت در ایستگاه "قالیباف"

مشاور مدیرعامل مترو:به آقای آصفری بفرمایید قراردادی که ما در سال 1385 برای خرید و ساخت واگن های مترو بسته ایم گذشته از اینکه دانش فنی ساخت واگن را به طور کامل به داخل وارد کرده، باعث رونق گرفتن کار کارخانه های واگن سازی داخلی شده است /آصفری:طرف حساب من شهردار تهران است، من اصلا کاری با مترو تهران ندارم.

چهارشنبه 20 اسفندماه «محمدحسن آصفری»، نماینده مردم اراک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد که از «محمدباقر قالیباف»، شهردار تهران به کمیسیون اصل90 شکایت کرده است. او به ایرنا گفت:« شهردار تهران قراردادی را در سفر به چین در خصوص تهیه و تامین واگن با یک دست دوم فروشی امضا کرده است. این در حالی است که ما در داخل کارخانه ای مانند  "واگن پارس" اراک را داریم.»

«محمدحسن مهذب»، مشاور مدیرعامل مترو تهران در گفتگو با «تدبیر» نسبت به اظهارنظر نماینده اراک واکنش نشان داد و گفت:« اظهارنظرهایی از این دست با رویکردهای سیاسی انجام می شود. به آقای آصفری بفرمایید قراردادی که ما در سال 1385 برای خرید و ساخت واگن های مترو بسته ایم گذشته از اینکه دانش فنی ساخت واگن را به طور کامل به داخل وارد  کرده، باعث رونق گرفتن کار کارخانه های واگن سازی داخلی شده است.»


او همچنین افزود:« واگن سازی اراک با سابقه طولانی که دارد در آن زمان وضعی داشت که اگر بررسی شود خیلی از چیزها روشن می شود. این ما بودیم که ساخت بدنه واگن ها  را به دو شرکت داخلی واگن سازی اراک و پلور سبز به عنوان پیمانکار دست دوم دادیم و این کار باعث رونق آنها شد. شرکت پلور سبز قبل از سفارش ما حتی یک نیمچه واگن هم نساخته بود.»


مشاور مدیرعامل مترو تهران درباره قرارداد خرید واگن های مترو تهران گفت:« اصل خریدهای ما به سال 1385 برمی گردد. در این سال ما برای ساخت و خرید 455 واگن خطوط یک و دو، 160 واگن دوطبقه خط پنج و 38 لکومتیو همین خط یک مناقصه بین المللی برگزار کردیم و شرکت واگن سازی تهران که 30درصد از سهام آن متعلق به شرکت متروی تهران است، برنده این مناقصه شد.

 

نکته مهمی که وجود دارد و آقایانی که بدون اطلاع اظهارنظر می کنند خوب است آن را بدانند، این است که آن زمان واگن سازی تهران ظرفیت ساخت واگن را داشت اما نیاز به انتقال دانش فنی داشت و در آن قرارداد پیش بینی شده بود در بدو امر 85درصد از قطعات واگن ها می تواند وارداتی باشد و 15درصدش ساخت داخل اما به تدریج این نسبت باید عکس شود و انتقال دانش فنی به گونه ای باشد که در پایان کار 85درصد ساخت داخل و فقط 15درصد وارداتی باشد.»

او ادامه داد:« در حال حاضر 80درصد از قطارهای خطوط یک و دو و حتی برخی از قطارهای خطوط چهار و سه قطارهای ساخته شده براساس همان قرارداد است و باید بگویم به غیر از این مورد هیچ خرید دیگری انجام نشده است.»

مهذب تاکید کرد:« این قرارداد با حضور آقای پورمحمدی، وزیر کشور وقت در محل کارخانه واگن سازی تهران امضا شده و در حال حاضر هم موجود است. حرف هایی که گفته می شود این قطارها دست دوم است با رویکردهای سیاسی گفته می شود. در عین حال واگن هایی که در حال حاضر ساخته می شود از نظر کیفیت بهتر از واگن هایی است که قبلا در دوره های قبل وارد شده است و همه شهروندان می توانند شاهد این موضوع باشند.»

اما محمدحسن آصفری، این توضیحات را قانع کننده ندانست و به «تدبیر» گفت:« طرف حساب من شهردار تهران است، من اصلا کاری با مترو تهران ندارم. اگر آنها می گویند که مدرک دارند، من هم مدارک خودم را دارم و اگر لازم باشد آنها را رو می کنم و تمام این حرفها را در زمان خودش پاسخ خواهم داد. من این موضوع را به زودی در کمیسیون مطرح می کنم و آن وقت آقای قالیباف بیاید مدارکش را نشان دهد.»

اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------