آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

خود را مانند مرتضوي از پوزش محروم نكنيد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,كرباسچي

پاسخ كرباسچي به اظهارات احمد توكلي

خود را مانند مرتضوي از پوزش محروم نكنيد
آدرس اشتباه ندهيد
فساد زباني شايد بدتر از فساد مالي باشد

  همين چند روز پيش بود كه احمد توكلي در قامت رئيس هيات‌مديره سازمان ديده‌بان شفافيت وعدالت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه شما انتقادات بسياري در زمان شهرداري كرباسچي مي‌كرديد، ولي در حال حاضر اينطور نيست، گفت: «آقاي كرباسچي پايه گذار مفاسد در شهرداري است و اگر آن روزي كه من مي‌گفتم، ديگران كمك مي‌كردند الان چنين موضوعي رخ نداده بود، ان شاءا... درست عمل مي‌كنم.»

 

اما اين اظهارات بدون پاسخ نماند و شهردار اسبق تهران با نگارش متني به اظهارات توكلي پاسخ داد و او را دعوت كرد تا مانند مرتضوي از اقدام خود عذرخواهي كند. متن نامه كرباسچي چنين است:«واقعيت اين است كه فساد در نظام اداري ايران نه امري جديد است و نه به اين سرعت از آن رخت برخواهد بست و منحصر به يك يا دو دستگاه هم نيست، ولي چون آقاي توكلي به تازگي نهادي را براي مبارزه با فساد تاسيس كرده‌اند، انتظار مي‌رفت كه اندكي با دقت سخن بگويند؛ همچنان كه در برابر بخشش‌هاي اخير كه مستند به گزارش بالاترين نهاد بازرسي كشور است، بسيار محتاطانه سخن گفته‌اند و بارها از لفظ شهردار محترم استفاده كرده‌اند.

 

بهتر بود كه به همين سياق نسبت به گذشته نيز احتياط مي‌كردند؛ چرا كه بنده برخلاف ديگران محاكمه شدم، آن هم در دستگاه قضائي كه همسو با جناح آقاي توكلي بود و هر چه داشتند رو كردند و نهايت آن چيزي شد كه همه ديدند، كوه موش زاييد. شايد بفرماييد كه بنده محكوم شدم. بايد بدانيد كه در آن پرونده كل شهرداري تهران شخم زده شد، ولي اتهام ادعايي شما مبني بر پايه‌گذاري فساد اقتصادي وجود نداشت. مي‌دانيد چرا؟ براي اينكه موردي در اثبات فساد نداشتند تا به بحث پايه‌گذاري آن برسد. به علاوه منطق آن محكوميت داده شده را مي‌توان از قول دادستان كل وقت كشور بشنويد كه گفت:«بد است بعد از اين همه سر و صدا حكم تبرئه بدهيم.» در صداوسيما هم شو تبليغاتي در دفاع از بنده نگذاشتند كه در جهت عكس آن فروگذاري نكردند.

آقاي توكلي آدرس اشتباه ندهند
در هر صورت ما مدعي نيستيم كه همه كارهايمان بي‌عيب و نقص بوده ولي آيا اين سوال را مي‌توان از آقاي توكلي پرسيد كه فرض كنيم همه فسادها ريشه در آن زمان يا پيش از آن داشته است. دوستان و همفكران شما چرا اين وضع را اصلاح نكرده‌اند؟ آن هم نه در يك سال و دو سال، بلكه در ۱۳ سال مديريت بر امور شهري. چرا به جاي آنكه از ابعاد فساد كم شود، هر روز اضافه شده ‌است؛ به‌طوري كه حجم فساد ادعا شده از بخشش‌هاي اخير از سوي سازمان بازرسي كل كشور معادل ۲۲۰۰ ميليارد تومان برآورد شده، در حالي كه كل بودجه دوران ۱۰ ساله شهرداري بنده فقط ۱۰۰۰ ميليارد تومان بوده است.

 

حتي اگر شاخص تورم را هم حساب كنيم رقم ادعا شده بذل و بخشش همفكران آقاي توكلي بيش از بودجه يك سال شهرداري بنده به ارزش ثابت است. آقاي توكلي آدرس اشتباه ندهند، زيرا اينكه امروز چنين گردابي از فساد جامعه را احاطه كرده، مربوط به همان دوره‌اي از شهرداري است كه ايشان به اقرار خودشان نخستين نفري بودند كه از احمدي‌نژاد حمايت كردند. در هر حال ايشان از جانب بنده وكيل است كه دوباره و فراتر از آن بگير و ببندها و با مساعدت و همراهي شهرداري فعلي، همزمان با رسيدگي دوباره و چندباره و زائد به بخشش‌هاي اخير، كل پرونده‌هاي دوره بنده را نيز مرور و گزارش آن را تقديم افكار عمومي كنند. متاسفانه آقاي توكلي خيلي قطّاع هستند؛ به عبارت ديگر در هر موضوعي خيلي زود و بدون بررسي به قطعيت مي‌رسند و شايد ايشان آشنا باشند كه در علم اصول قطع قطّاع حجت نيست، نه براي خودشان و نه براي ديگران.

 

البته اگر كسي شكايت و پيگيري كند و كارد به استخوان و محكوميت برسد، يا در صورتي كه مجبور شوند، عذرخواهي هم مي‌كنند؛ همچنان كه تاكنون پيش آمده و چنين هم كرده‌اند، ولي اين‌بار اميدوارم كه بدون پيگيري و با كنار گذاشتن حب و بغض رسيدگي كنند و رأسا اظهارات خود را اصلاح نمايند. حالا كه يكي از دوستانشان در مظان چنين اتهامي قرار گرفته، نيازي نبود كه نعل وارونه زده شود. در زمانه‌اي كه مرتضوي نامه پوزش‌خواهي مي‌نويسد، حيف است كه فرد محترمي چون ايشان از اين امكان خود را محروم نمايند. فساد فقط مالي نيست، فساد زباني و اتهام‌زني شايد بدتر هم باشد. آيا بهتر نيست كه آقاي توكلي زبان دقيق‌تر و پاكيزه‌تري را براي مبارزه با فساد انتخاب كنند؟ در اين صورت شايد بتوانند قدمي بردارند.»

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------