آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

تابش: تغییر در کابینه به وسیله دولت انجام شود نه مجلس/ فراکسیون امید مخالف استیضاح فانی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمدرضا تابش

خوشایند نیست و ارتباط بین دولت مجلس نیز با توجه به اینکه به تعادلی نیز رسیده بود با استیضاح بهم بریزد.

 محمدرضا تابش نایب ریس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت:ما نمی‌توانیم بگوییم استیضاح آقای فانی سیاسی است زیرا نمایندگان جدیدا شروع به کار کرده‌اند و استیضاح در راستای انجام وظایف و مسئولیت‌هایشان انجام می‌دهند .

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مصاحبه با  عصر ایران ادامه داد: با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان عمر دولت یازدهم باقی نمانده است لذا استیضاح و برداشتن یک نفر از کابینه و دولت را مقابل عمل انجام شده قرار دادن خوشایند نیست. ارتباط بین دولت مجلس نیز با توجه به اینکه به تعادلی نیز رسیده بود بهم می ریزد.

 

روز گذشته اسیضاح فانی با 45 امضا اعلام وصول شد و وزیر آموزش و پرورش طی 10 روز آینده باید در مجلس حاضر شود.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه حجیم و سنگینی است و همه اقشار و آحاد جامعه نیز با این وزارتخانه در ارتباط هستند و اگر وضع این وزارتخانه به هم بریزد زیبنده نیست.

 

وی تاکید کرد: البته اگر دولت در ارتباط با تغییر کابینه حساب شده تغییراتی را به وجود بیاورد کار شایسته و خوبی است یعنی اگر قرار است تغییری در کابینه انجام شود دولت تغییر را اعمال کند چراکه دولت با برنامه این کار را انجام می دهد.

 

نایب ریس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه این فراکسیون با استیضاح فانی مخالف است گفت: در بررسی استیضاح در فراکسیون مواردی را مطرح کردند که برخی از عزل و نصب ها در وزارت اموزش و پرورش تحت فشار نمایندگان استیضاح کننده صورت می گیرد که ما آنجا گفتیم اگر همچنین معامله ای در حال انجام است ما با این نوع معامله گری موافق نیستیم ولی بعدا وزارت آموزش و پرورش این موضوع را تکذیب کرد و بررسی ها نشان داد که چنین اتفاقی نیفتاده است و با این توضیحات ما کما فی سابق با استیضاح در شرایط فعلی مخالفیم.

 

نماینده مردم اردکان در خانه ملت با بیان اینکه احتمال رای آوردن استیضاح را ضعیف می دانم گفت: در توضیحاتی که در جلسات خصوصی آقای فانی ارائه کردند اقداماتی را که در عرصه مختلف انجام شده اقدامات قابل دفاعی است که نشانگر حمایت دولت از کل بدنه آموزش و پرورش است .

 

وی خاطرنشان کرد: خلاءها و ضعف‌ها زیاد است اما باید با وضعیت اقتصادی و بودجه کشور مسائل را مقایسه کنیم و ببینیم آیا با این وضعیت دولت می‌توانسته است کار بیشتری انجام دهد یا نه و سپس تصمیم گیری کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------