آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

مجید انصاری: با برجام زمینه رشد و شکوفایی کشور به سمت جلو به وجود آمد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مجید انصاری

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم یکی از بزرگترین مشکلات کشور یعنی مسأله هسته‌ای که کشور را تا آستانه جنگ پیش برده بود با تکیه بر دانش حقوقی و در سایه سند حقوقی مستحکم برجام حل شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در همایش قانون اساسی و حقوق ملت و مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت یازدهم از روزهای نخست فعالیت خود در راستای پیگیری حقوق مردم پیش‌نویس حقوق شهروندی را تهیه کرد تا مورد قضاوت حقوقدانان کشور قرار گیرد، اظهار کرد: بعد از سه سال با دریافت نظرات تکمیلی و انجام بررسی‌های دقیق کارشناسان و نظارت مستقیم رئیس جمهور، این مجموعه در قالب منشور حقوق شهروندی نهایی شد که امروز رونمایی می‌شود.

 

وی افزود: ان‌شاءالله بعد از امضای منشور حقوق شهروندی و دستور اجرای آن، کشور و قوه مجریه وارد فاز جدیدی از گام‌های بلند در راستای توسعه کشور خواهد شد که این مسیر با انقلاب اسلامی آغاز شده بود.

 

انصاری، خاطرنشان کرد: اینکه رئیس جمهور و قوه مجریه از ابتدا و حتی قبل از انتخابات تا به امروز به حقوق شهروندی پافشاری دارند و داوطلبانه منشور حقوق شهروندی را عرضه کرده‌اند و به آن متعهد می‌شوند دستاوردی بزرگ و ارزشمند است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در سال 92 با رویکردی هوشمندانه، شخصیتی برجسته از یاران امام (ره) و از میان حقوقدانان کشور را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند، گفت: انتخاب مردم نشان از رویکرد آنها به اعتدال، ‌قانون‌گرایی، احترام به حقوق شهروندی و تعامل قوا و مردم بر پایه حقوق اساسی داشته است.

 

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار در جلسه تحلیف رئیس جمهور دولت یازدهم در مجلس لیست هیأت وزیران به طور همزمان تقدیم شد که این نشان از اولویت احترام به حقوق و قانون برای دولت دارد، افزود: در دولت یازدهم یکی از بزرگترین مشکلات کشور یعنی مسأله هسته‌ای که کشور را تا آستانه جنگ پیش برده بود با تکیه بر دانش حقوقی و در سایه سند حقوقی مستحکم برجام حل شد و زمینه رشد و شکوفایی کشور به سمت جلو به وجود آمد و مردم ایران اولین ثمره استقرار شخصیت حقوقدان بر مسند ریاست جمهوری را مشاهده کردند.

 

انصاری با بیان اینکه برجام سندی است که امروز حتی بدخواهان قادر به نقض آن نیستند و این حکایت از استحکام حقوقی برجام دارد، گفت: جامعه حقوقی ما می‌تواند از سند حقوقی برجام به عنوان یک درس و آموزه علمی استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه در عرصه مدیریت داخلی نیز دولت با تکیه بر قانونمداری و تأکید بر توسعه حقوق شهروندی تلاش کرده است،‌ افزود: اقدامات دولت در توسعه آزادی فردی و اجتماعی،‌ توسعه‌ سمن‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های قانونی بسیار حائز اهمیت است.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به تعامل سازنده قوا و تحقق عینی اصل 57 قانون اساسی در ذیل ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم ایجاد فضای امید، ‌امنیت پایدار و نشاط در زندگی و توسعه مشارکت عمومی در عرصه‌های مختلف بوده است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------