آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

ستاد انتخابات: وزارت کشور بر عدد قبلی خود درمورد هزینه انتخابات اصرار دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ستاد انتخابات

رئیس ستاد انتخابات با اشاره به ضرورت هماهنگی با مخابرات برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: الکترونیک برگزار شدن انتخابات نیازمند فراهم کردن زیر ساخت‌هایی مانند فیبر نوری و یا مشخص شدن خط دیتا است.

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به برگزاری سه انتخابات  ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای شهر روستا در سال ۹۶ گفت: انتخابات میان دوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، ۲ حوزه در استان آذربایجان شرقی، یک حوزه در استان اصفهان و یک حوزه در بندر لنگه استان هرمزگان قرار دارد.

 

او با بیان این‌که وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات تمهیدات مقدماتی را فراهم خواهد کرد، گفت: بر اساس سه قانون انتخابات ریاست جمهوری شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور حسب قانون مجری انتخابات است، در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس نظارت بر عهده شورای نگهبان است و در انتخابات شورا‌ها نیز نظارت بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات گفت: بحث الکترونیکی شدن انتخابات فقط این نیست که بگوییم تنها روز اخذ رأی و آن برگه‌ای که می‌خواهد رأی داده شود به صورت الکترونیکی انجام بگیرد و شمارش نیز الکترونیکی باشد.

 

او خاطر نشان کرد: باید با سایر دستگاه‌ها مانند مخابرات هماهنگی لازم وجود داشته باشد. داشتن زیرساخت‌ها مانند فیبر نوری و دیتا و از طرفی داشتن تجهیزات سخت‌افزاری مهم عامل در برگزاری این نوع انتخابات است.

 

او تاکید کرد: بر حسب قانون تا هیات اجرایی تشکیل نشود و تعداد شعب را ارائه ندهد نمی‌توان آمار دقیقی از تعدا شعب ارائه کرد، البته کلیاتی از انتخابات گذشته وجوددارد که حال باید تغییراتی در آن‌ها صورت بگیرد.

 

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: به چند دلیل باید منتظر ماند تا هیات‌های اجرایی شعب اخذ رأی را مشخص کنند، زیرا امکان دارد تغییر و تحولاتی صورت گرفته باشد، مانند تغییر در قانون شورا‌ها و یا  بر طبق قانون شهر جدیدی به وجود آمده و بر جمعیت روستایی نیز اضافه شده باشد.

 

احمدی خاطر نشان کرد: در انتخابات شهر و روستا، روستایی که جمعیت آن به حد نصاب رسیده شده باشد خود یک شعبه تلقی می‌شود و یک صندوق متمرکزدر آن قرار می‌گیرد، اما در انتخابات ریاست جمهوری این امکان وجود دارد در چند روستا از یک صندوق استفاده شود.

 

او یادآور شد: ممکن است جمعیت یک روستا کم و یا راه بین دو روستا کوتاه باشد به همین دلیل از یک صندوق استفاده خواهد شد.

 

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا برآورد هزینه‌ای تا کنون از سوی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات صورت گرفته یا خیر گفت: قاعدتا در بودجه سال ۹۶ هزینه برگزاری انتخابات لحاظ شده است وزرات کشور هم نیز برآوردهای لازم را داشته و همچنان بر عدد قبلی خودش اصرار داردکه امیدواریم با نگاه دولت محترم و کمک مجلس نیاز مالی وجود نداشته باشد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------