آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

شکایت کواکبیان از کریمی قدوسی در نوبت رسیدگی هیات نظارت قرار دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,شکایت کواکبیان از کریمی قدوسی

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه هنوز نظر این هیات درباره پرونده محمودصادقی به قوه قضائیه ارسال نشده است در مورد وضعیت شکایت از کریمی قدوسی نیز گفت که این موضوع در دستور کار هیات نظارت قرار دارد.

 محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از محمود صادقی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: آخرین تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این بود که اظهارات آقای صادقی در دو موضوع خارج از حیطه نمایندگی بوده و این هیات درباره یک موضوع از خود سلب صلاحیت کرد.

 

وی توضیح داد: یکی از موضوعات شکایت از آقای صادقی مربوط به بورسیه ها است، که شامل 7 مورد شکایت می شود. از آنجا که این موضوع مربوط به اظهارات ایشان قبل از زمان تایید اعتبارنامه نمایندگی و نماینده شدن ایشان است، لذا هیات، رسیدگی به این موضوع را در صلاحیت خود ندارد.

 

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به شکایت آقای ساداتی نژاد نماینده کاشان درباره اظهارات آقای صادقی در مورد یک سری مسائل مربوط به دانشگاه کاشان است که ما و آقای صادقی تاکنون نتوانستیم رضایت ایشان را جلب کنیم، به همین دلیل قرار شد این موضوع نیز به قوه قضائیه فرستاده شود. چون هیات اظهارات آقای صادقی در این باره را در حیطه وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

 

جمالی با اشاره به شکایت مدعی العموم از صادقی در مورد اظهار نظرهایش درباره قوه قضائیه گفت: آقای صادقی اظهار نظرهایی در باره برخی از قضات و رئیس قوه قضائیه داشته اند که نمونه آن توهین به رئیس قوه قضائیه در سخنرانی در دانشگاه شیراز است. در این موارد مدعی العموم از آقای صادقی شکایت کرده که بررسی های هیات نظارت نیز به این نتیجه رسید که این اظهار نظرها خارج از حیطه نمایندگی است.

 

به گفته جمالی، بعد از اعلام نظر هیات نظارت آقای صادقی خواستار حضور در جلسه هیات برای بیان توضیحات مجدد و اعتراضش نسبت به رای هیات شد. آقای پزشکیان رئیس هیات نظارت نیز گفتند که ایشان حق دفاعیات دارند. لذا قرار شد قبل از اعلام نظر هیات به صورت مکتوب به قوه قضائیه ایشان در جلسه ای به ادامه توضیحات تکمیلی بپردازد.

 

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه هفته گذشته این هیات گفت: در این راستا آقای صادقی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته حدود دو ساعت به ارائه توضیحاتی پرداختند، که قرار شد دفاعیاتشان را به صورت مکتوب ارائه دهند که احتمالا این دفاعیات ظرف امروز و فردا به دست هیات خواهد رسید تا هیات نظارت بعد از بررسی در جلسه هفته جاری نظر نهایی خود را ارائه کند. براین اساس هنوز هیات نظارت نظر مکتوبش درباره آقای صادقی را به قوه قضائیه ارسال نکرده است.

 

جمالی درباره زمان بررسی شکایت نمایندگان از کریمی قدوسی گفت: فقط آقای کواکبیان از آقای کریمی قدوسی شکایت کرده که این موضوع در نوبت رسیدگی قرار دارد و زمان آن مشخص نیست چون پرونده های دیگری نظیر شکایت دولت از نمایندگان فعلی و سابق و شکایت روزنامه ایران در دستور کار هیات نظارت قرار دارد.

 

وی در پایان درباره شکایت کریمی قدوسی از منتشر کنندگان بیانیه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در انتقاد از عمکلرد او در انتشار اظهارات منتسب به ظریف گفت: هنوز چنین شکایتی به دست ما نرسیده است که به محض اعلام وصول و ارائه به هیات در نوبت رسیدگی قرار می گیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------