آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مجلس دولت را مکلف به جذب ایرانیان مقیم آمریکا کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مجلس

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند تا با در اختیار قرار دادن مبلغ 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت‌خانه‌های علوم و اقتصاد برای جذب نیروهای ایرانی مقیم آمریکا کند.

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند تا با در اختیار قرار دادن مبلغ 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت‌خانه‌های علوم و اقتصاد برای جذب نیروهای ایرانی مقیم آمریکا کند. 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه( 8 اسفندماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 با پیشنهاد کوهکن نماینده لنجان با 150 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 222 رأی موافقت کردند که به موجب آن مبلغ 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم و اقتصاد قرار می‌گیرد تا ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به ویژه آمریکا بتوانند به آغوش کشور بازگشته و استخدام شوند. 

 

کوهکن در تشریح این پیشنهاد اظهار داشت: به دنبال تصمیم نامهربانانه رئیس جمهور آمریکا قرار شد بولتن ایرانی‌های مقیم آمریکا بتوانند به آغوش کشورشان بازگردند لذا از محل سهام قابل واگذاری 2000 میلیارد ریال به صورت بالمناسبه در اختیار وزارت علوم و اقتصاد و دارایی قرار گیرد تا برای جذب نیروهای انسانی و سرمایه‌های ایرانی مقیم آمریکا که از محل تصمیم نابخردانه ترامپ آسیب می‌بینند تصمیماتی اتخاذ شود. 

 

وی تأکید کرد: با این مصوبه می‌توان پیام روشنی به دنیا داد که جمهوری اسلامی ایران برای تک تک تبعه خود در دنیا و حتی دورترین نقاط ارزش قائل بوده و آغوشش برای آنها باز است. 

 

نماینده مردم لنجان تصریح کرد: 40 نفراز اعضای کمیسیون تلفیق بودجه با این پیشنهاد موافقت کرده‌اند و دیگر نمایندگان نیز با آن موافق هستند. 

 

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس متن مصوبه را بدین شرح قرائت کرد: که دولت مکلف است جهت جذب نیروهای انسانی و سرمایه‌های ایرانی‌های مقیم آمریکا در سال 96 مبلغ 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم  و اقتصاد و دارایی از محل جدول شماره 18 قرار دهد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------