آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

غضنفران اصلاح‌طلب آماده ائتلاف با پایداری!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات

در هر برهه انتخاباتی تصمیمات و اظهارنظرهایی به میان می‌آید که سبب چالش‌هایی می‌شود، مانند این مقطع که برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر در اردیبهشت ۹۶ حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح می‌شود؛ از جمله انتخاب شهردار بعدی تهران. گمانه‌زنی درباره جانشین قالیباف موضوع اصلی برخی نشست‌هاست. ۱۷شهریور ۹۲ بود که با توجه به ترکیب شورای شهر تصور می‌شد رای اکثریت اعضا به محسن هاشمی باشد.

 

۳۱ عضو شورای شهر در رای‌گیری حضور داشتند که در مرحله نخست اعلام شد ۱۵ رای برای قالیباف و ۱۵ رای به نام محسن هاشمی است و یک رای هم سفید بود. بنابراین انتخاب دور دوم انجام شد که نتیجه تغییر کرد و محمدباقر قالیباف ۱۷ رأی و محسن هاشمی ۱۴ رأی را به خود اختصاص دادند. الهه راستگو، همان عضو شورای شهر بود که ورود او به این شورا به‌واسطه حضور در لیست اصلاح‌طلبان اتفاق افتاد، اما از رای دادن به محسن هاشمی پرهیز کرد و پس از انتخاب قالیباف به صراحت اعلام کرد که به کاندیدای مورد اجماع اصلاح‌طلبان رای نداده است. این در حالی بود که محسن هاشمی در واکنش به اقدامات این عضو شورای شهر چهارم گفت:«راستگو به من قول داده بود.

 

همین برادر و خواهر (اشاره به دنیا مالی و راستگو)، در جلسه‌ای هم‌قسم شده بودند که از رای اکثریت پیروی کنند.» راستگو البته کمی بعد در دفاع از خودش تاکیدکرد که «وامدار هیچ حزب و گروهی نیستم و وامدار مردم هستم.» همین اظهارات سبب اخراج او از حزب کار شد. در بیانیه این حزب آمده بود:«در شورای داوری رأی نامبرده در جریان انتخاب شهردار تهران، هرچند که برخلاف عرف و رویه کار تشکیلاتی و حزبی بود، ولی جزو موارد اتهامی قرار نگرفت، بلکه تخطی وی از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی منجر به صدور چنین رأیی درباره ایشان گردید.» راستگو اکنون از فعالان سیاسی در اردوگاه اصولگرایی است و در مسیر رقابت با اصلاح‌طلبان گام برمی‌دارد.

 

هر گزینه‌ای باشد جز محسن هاشمی

اما ظاهرا تنها راستگو نیست که چنین می‌کند و قابل تامل است که این روزها برخی اصلاح‌طلبان شناخته‌شده برای نشان‌دادن انتقادات خود به آیت‌ا... هاشمی حتی حاضر به ائتلاف با جبهه پایداری هستند. عبدا... ناصری از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان درباره انتخاب شهردار در ابتدای فعالیت شورای شهر فعلی تهران گفت: «همان زمان برخی اصولگرایان پیروزشده در انتخابات شورای شهر تهران که از جبهه پایداری بودند، به اصلاح‌طلبان پیغام دادند که ما به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که قالیباف به‌خاطر عملکرد ۸ سال گذشته‌اش دیگر شهردار تهران نباشد. اگر شما بتوانید درباره یک نامزد کارآمد برای شهرداری تهران به توافق برسید، ما نیز به وی رای می‌دهیم تا شهر از این وضعیت ناهنجاری که گرفتارش شده نجات یابد.

 

آنها حتی از آقای ترکان، حبیب‌ا... بیطرف و دیگران هم یاد کردند و گفتند روی هر کدام از اینها توافق کنید، ما هم به وی رای خواهیم داد و او شهردار می‌شود. اما متاسفانه برخی دوستان رفتند و روی محسن هاشمی توافق کردند. آیت‌ا... هاشمی هم به این توافق رضایت داد و رقابت بین محسن هاشمی و قالیباف شکل گرفت.» این اظهارات زمانی سبب تعجب بیشتر شد که چنین ادامه یافت: «همان موقع برخی بزرگان اصلاح‌طلب هم به ما توصیه کردند که به میدان آوردن محسن هاشمی یعنی شکست در انتخاب شهردار و تثبیت دوباره قالیباف به عنوان شهردار، و گفتند بهتر است هاشمی نامزد نشود. اما دوستان زیر بار نرفتند و قالیباف باز هم شهردار ماند. قالیباف قطعا یک مدیر اجرایی قوی و توانمند و جزو مدیران جهادی کشور است، اما ادامه مسئولیتش به‌صلاح نبوده و نیست.

 

تهران در وضعیتی گرفتار آمده که نه سازمان محیط زیست و نه وزارت نیرو و دیگر حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری تهران می‌توانند از مختصات زیست‌محیطی آن دفاع کنند. با این تفاصیل اگر اصلاح‌طلبان بتوانند با همگرایی بخشی از اصولگرایان به فهرست خوبی در تهران برسند و مدیریت شهری را از این وضعیت نابسامان نجات دهند کار بسیار درستی کرده‌اند.» اما این پایان گرایش نسبت به کاندیدای رقیب نبود، چنان‌که در ادامه چنین عنوان شده است: «سال چهارم شورای شهر فعلی تهران بود. رقابتی سنتی بین احمد مسجدجامعی و مهدی چمران برای ریاست شورای شهر درگرفته بود. پیش‌بینی می‌شد که با توجه به پشتیبانی‌های متعدد قالیباف از چمران بار دیگر وی رئیس شورا شود. برخی اصلاح‌طلبان که مصالح شهر را بر مصلحت گروهی خود ترجیح می‌دادند، به نامزدهای اصلاح‌طلب شورای شهر توصیه کردند که با توجه به تغییر مواضع رحمت‌ا... حافظی و واقع‌بینی‌های بسیاری از اصولگرایان نسبت به اوضاع شهر از نامزدی وی در مقابل چمران حمایت کنند.»

 

به نام اصلاحات؛ به کام مخالفان اصلاح

مشخص نیست چرا برخی اصلاح‌طلبان به‌رغم کوبیدن بر طبل اصلاح‌طلبی بر حمایت از کاندیداهای رقیب در شورای شهر اصرار دارند. محسن هاشمی هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر یا برنامه‌ریزی برای حضور در بهشت سخنی بر زبان نیاورده است، اما این‌گونه منع پیش از اعلام آمادگی او بسیار سوال‌برانگیز است و تصور می‌شود جریانی در درون اردوگاه اصلاح‌طلبی در تلاش برای جلوگیری از ورود اصلاح‌طلبان و اعتدالیون به بهشت است که در این مسیر حتی حاضر به ائتلاف با پایداری‌ها هم هستند.

 

 اخبار سیاسی  -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------