آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

مشایی در ساختمان ولنجک رویت شد



اخبار,اخبار سیاسی,اسفندیار مشایی

 
 اخبار سیاسی - شکست پروژه جدایی محمود و اسفندیار
مشایی در ساختمان ولنجک رویت شد

برخلاف آنچه که به اطلاع داوود احمدی نژاد برادر محمود احمدی نژاد رسیده بود مشایی همچنان در کنار احمدی نژاد است و احمدی نژاد همچنان مشایی را یار جدا نشدنی خود می داند.

اسفندیار رحیم مشایی بر خلاف آنچه که داود احمدی نژاد مدعی شده بود همچنان یار محمود احمدی نژاد است و وی در دو روز گذشته به ساختمان ولنجک مداوم رفت و آمد داشته است.


پروژه جداسازی محمود احمدی نژاد و اسنفدیار رحیم مشایی یکی از برنامه های انتخاباتی تیم دولتهای نهم و دهم بود که قصد داشتند با این خبر تبلیغانی زمینه همگامی و همراهی اصولگرایان با تیم احمدی نژاد را فراهم آورند غافل از اینکه اختلاف اصولگریان با احمدی نژاد به قدری زیاد است که حتی حجت الاسلام ابوترابی در برنامه زنده خیابان ایران از نشان دادن آن ابایی ندارد.  


ماجرا از آنجا آغاز شد که احمدی نژاد،پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری،اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد. موج انتقادات بالا گرفت و در نهایت با نامه رهبری و علی رغم تعلل بیش از اندازه محمود احمدی نژاد کار به عزل مشایی و قرار گرفتن او در سمت ریاست دفتر رئیس جمهور وقت کشید. صحبت های گاه و بی گاه، غیر تخصصی و جدا از اصول و آرمان های انقلاب اسفندیار رحیم مشایی بر موج اعتراضات علیه دولت دهم افزود. در این میان با عزل حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات و ابقای وی توسط رهبر معظم انقلاب ،محمود احمدی نژاد را به خانه نشینی 11 روزه فرستاد.

 

این نوع اعتراض به مذاق هیچ کسی خوش نیامد و رئیس جمهور وقت که اصولگرایان او را تابع محض ولی فقیه در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کردند هم ادعای خود را رد شده دیدند و هم بهترین دلیل را برای خروج احمدی نژاد از عرصه اصول انقلاب و نظام پیدا کردند. این ماجرا ادامه پیدا کرد تا به درگیری ها در مجلس شورای اسلامی، برهم ریختن سخنرانی چهره های برجسته اصولگرایان و حرف های ضد و نقیض احمدی نژاد و مشایی رسید. 


واقعیت این است احمدی نژاد از روز اول نیز قصدی بر همراه کردن اصولگرایان با خود نداشت. او که با تخریب چهره های برجسته انقلاب در قدرت قرار گرفته بود به تخریب چهره های برجسته اصولگرایی نیز پرداخت و این نقطه پایانی بود بر دوستی اصولگرایان و طیفی که آنها آن را مکتب انحرافی می نامیدند.

دوقلویی به نام محمود و اسفندیار
مشایی و احمدی نژاد به یک دوقلوی جنجالی و پرتنش تبدیل شده بودند . در عرصه سیاست خارجی ایران بحران های جدی را سپری می کرد و در عرصه سیاست داخلی نیز ماجراهای محمود و اسفندیار تنش ها را افزایش می داد. محمود حاضر به جدایی از اسفندیار نبود و این برادری را در نهان و آشکار فریاد می زد. اتفاق محمود و اسفندیار یک اتفاق جدید در عرصه سیاست ایران بود. روسای جمهور سابق هیچ یک چنین پیوندی ایجاد نکرده بودند و چنین خط قرمزی در کارنامه خود نداشتند ولی محمود عملاً اسفندیار را خط قرمز خود می دانست و اسفندیار با حرف های خارج از قاعده خود هر روز بیش از روز قبل بر تنش ها و اختلافات می افزود.

بازسازی ناکام واقعه غدیرخم در وزارت کشور
ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره به آخرین لحظات رسید محمود که تا پیش از این حرف هایی خارج از قاعده و مقایسه هایی متوهمانه بین خود و برخی شخصیت های بزرگ اسلامی بر زبان رانده بود در اقدامی خلاف قانون با اسفندیار رحیم مشایی وارد وزارت کشور شد. برنامه ریزی بر مبنای آن چه که یکی از شاهدان مدعی آن است چنین بود که محمود قصد داشت مثل واقعه غدیرخم دست اسفندیار را در دست گرفته و آن را بالای سر ببرد و مدعی شود هر کس من را دوست دارد به اسفندیار رای بدهد.

 

همه این ادعا زمانی رنگ واقعیت می گیرد که به رفتارهای قبل احمدی نژاد توجه کنیم. کسی که مدعی قرارگرفتن هاله نور دور سرش و حضور حضرت مهدی (عج) هنگام سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل شده بود، می توانست چنین تئاتری نیز برگزار کند اما این تئاتر پرده آخر نداشت و همان جا ماجراهای جنجال آفرینی های محمود و اسفندیار با رای شورای نگهبان به پایان رسید. انتخابات یازدهم برگزار شد و حسن روحانی در راس دولت قرار گرفت. اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد نیز به ساختمانی در ولنجک رفتند تا روزگار را بچرخانند.

اسفندیار خط قرمز احمدی نژاد و اصولگرایان
اصولگرایان در انتخابات یازدهم شکست خوردند آنها که دو دوره قبل را با ریاست جمهوری احمدی نژاد سپری کرده بودند این بار مجبور بودند تابع دولت اعتدال شوند. دولت حسن روحانی براساس وعده هایی که داده بود در جرگه قدرت از اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بهره برد اما برخی از اصولگرایان به این میزان نیز راضی نبودند. نقد و آسیب شناسی علل اصولگرایان آغاز شد و همه آنها به آنجایی رسید که نقش مشایی و احمدی نژاد را برجسته می کرد. 


طیف اصولگرایی سیاست ایران دلیل شکست در انتخابات یازدهم را اقدامات خارج از قاعده احمدی نژاد و همراهی و هماهنگی او با مشایی می دانستند. برخی ها حتی معتقد بودند در صورتیکه احمدی نژاد مشایی را کنار بگذارد، می توان به او و آینده اش امیدوار بود. تلاش ها برای این جدایی از سوی برخی از نزدیکان احمدی نژاد آغاز شد اما هرگز این تلاش ها نتیجه نداد.همان قدر که اصولگرایان مشایی را خط قرمز ارتباط با احمدی نژاد می دانند، احمدی نژآد نیز از طرف معکوس،مشایی را خط قرمز خود معرفی می کند و این تضاد حتی با خبرسازی ها هم از بین نخواهد رفت.

احمدی نژاد همچنان یار مشایی
چند روز پیش داود احمدی نژاد در گفتگو با سایت انتخاب خبری تایید نشده از جدایی محمود اسفندیار داد این خبر اما خیلی زود در شبکه های اجتماعی و توسط یاران نزدیک احمدی نژاد و مشایی نزدیک شد. این ادعا در واقع یک پروژه بود پروژه ای که برای بازگشت احمدی نژاد به دامن اصولگرایان و گرفتن حمایت مجدد آنها طراحی و برنامه ریزی شده بود اما خیلی زود با حضور مشایی در ساختمان ولنجک که در دو روز گذشته اتفاق افتاد با شکست مواجه شد.

 

برخلاف آنچه که به اطلاع داوود احمدی نژاد برادر محمود احمدی نژاد رسیده بود مشایی همچنان در کنار احمدی نژاد است و احمدی نژاد همچنان مشایی را یار جدا نشدنی خود می داند. همه این پروژه برای این بود که در انتخابات مجلس آینده طیف احمدی نژاد با خیالی راحت تر وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند و بتوانند از شورای نگهبان صلاحیت های لازم را اخذ کنند اما منابع نزدیک به احمدی نژاد شاید با یک ندانم کاری سیاسی باز هم نشان دادند که احمدی نژاد و مشایی جدا شدنی نیستند.
 اخبار سیاسی -  برنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------