آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

حسن روحانی تنهاست؟ /نایب رئیس فراکسیون امید: کابینه دوم روحانی باید منسجم‌تر و همراه‌تر باشد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسن روحانی

نایب رئیس فراکسیون امید می گوید: اگر این دولت می خواهد کارایی بیشتر و خروجی عمل گرایانه بیشتری داشته باشد باید به تغییرات کیفی در خودش فکر کند.

عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید در مورد لزوم تغییر در کابینه دولت دوازدهم به خبرنگار نامه نیوز، گفت: ملت براساس سطحی از مطالبات مدنظر خودشان به دولت رای بالای 24 میلیونی را دادند که این رای می تواند بیانگر مسائل و موضوعات مختلفی باشد که یکی از آنها تغییر در کابینه است.

 

وی اظهار داشت: اگر این دولت می خواهد کارایی بیشتری داشته باشد، خروجی عمل گرایانه بیشتری داشته باشد باید به تغییرات کیفی در خودش فکر کند.

 

حسین زاده بیان کرد: موضوع دیگری که می تواند روی این تغییرات تاثیرگذار باشد خود آقای رئیس جمهور است به لحاظ قانونی رئیس جمهور بیش از چهارسال نمی تواند رئیس جمهور اجرایی این مملکت باشد و چهارسال فرصت داشته است و برای مانا و ماندگار کردن خودش در تاریخ سیاسی کشور و برای اجرایی و عملیاتی کردن تمام برنامه های که در حوزه مدیریت استراتژیک برای کشور دیده است باید تیمی به همراه خودش داشته باشد که به لحاظ گفتمان سیاسی و اجرایی باورپذیری بالایی نسبت به خواستگاه ها و مطالبات مردم و هم نسبت به خواستگاه ها و اندیشه سیاسی که رئیس جمهور با خودش دارد و طبیعی است که رئیس جمهور در دور دوم تیم بسیار منسجم تر و همراه تر و پای کارتری را با خودش داشته باشد که بتواند تحقق پذیری اهداف خودش و مطالبات ملت و برنامه های سند بالادستی کشور ،برنامه پنجساله ششم و سند چشم انداز را به حد مطلوبی از مسئله برساند.

 

وی تصریح کرد: من به عنوان یک نماینده قصد دخالت در تصمیم گیری های و امورات یک رئیس جمهور را ندارم اما پیشنهادم این است که رئیس جمهور براساس وضعیت رشد اقتصادی کشور ،اسناد بالادستی کشور و مطالبات مردم و اهداف خودش شاخص گذاری کند و وزراء خودش در جدول شاخص گذاری رتبه گذاری کند و کسانی که میانگین متوسط به بالا را آورده اند را حفظ کند و کسانی که میانگین متوسط به پایین را اورده اند را تغییردهد .

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: فقط تغییر دادن کافی نیست بلکه باید تغییرات کیفی باشد یعنی افراد کیفی تر و نزدیک تر به گفتمان خوذش و پای کارتر و متعصب تری باید انتخاب شوند در بسیاری از موارد در سالیان گذشته مردم گفتند و اذعان کردند که آقای روحانی تنها است و قطعا رئیس جمهور در بخش اعظمی از این فعالیت ها باید از حس تنهایی بیرون بیاید و این نیازمند این است که تیم قوی داشته باشد.

 

وی در مورد اینکه آیا تاکنون دولت مشورتی با نمایندگان مجلس و یا فراکسیون امید داشته است گفت:به صورت رسمی هیچ مشورتی نشده است ولی به صورت غیر رسمی از برخی از نمایندگان مشورت ها و پیشنهاداتی خواسته اند و احتمالا در روزهای آتی تعامل و مشورت سازنده ای بین دو قوه نه به عنوان دخالت در امور دولت بلکه به مفهوم ایجاد بستر همفکری برای انتخاب کابینه دوازدهم انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------