امشب ماه راهنمای رصد ۴ سیاره می شود



اخبار,اخبار علمی

کارشناس نجوم از رصد ۴سیاره با چشم غیر مسلح خبر داد و گفت: امشب به واسطه وضعیت ماه می توان زحل، مریخ، مشتری و زهره را به راحتی رصد کرد.

علی آزادگان با بیان اینکه امشب ماه راهنمای خوبی برای رصد چند سیاره منظومه شمسی است، به مهر گفت:حدود ساعت ۲۱ امشب ماه تثلیث(حالت ماه بین بدر و نصفه) که کم کم به بدر نزدیک می شود را می توان به راحتی در آسمان رصد کرد.

 

وی افزود: کمی پایین تر از ماه در سمت چپ آن سیاره مریخ به زیبایی می درخشد که به راحتی می توان آن را رصد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اوایل مرداد ماه، مریخ به نزدیکترین فاصله خود از زمین رسیده بود که موجب می شد در درخشان ترین حالت سالهای اخیر خود دیده شود و با گذشت چند هفته مریخ کمی کم نورتر شده ولی هنوز به طرز چشمگیری درخشان است.

 

به گفته این کارشناس نجوم، درخشندگی مریخ تا اواخر شهریور به نصف حالت کنونی و تا اواخر مهر به یک چهارم حالت کنونی خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه امشب فرصت خوبی برای عکاسی است، بیان داشت: با عکاسی می توان  تفاوت مکان و درخشندگی مریخ را در ماههای آینده به ثبت رساند.

 

وی گفت:  اگر امشب نیز، کمی پایینتر از ماه و سمت راست آن را رصد کنیم سیاره زحل را خواهیم دید که نسبت به مریخ کم فروغتر است.

 

وی ادامه داد: آن سوتر در افق غربی زهره و مشتری هم به زیبایی می درخشند که می توان به راحتی آنها را رصد کرد. سیاره زهره به افق نزدیکتر و کمی بالاتر از آن هم مشتری قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------