ساخت دستگاه جديد براي مشاهده عفونت پشت پرده گوش



 

ساخت انواع دستگاههای پزشکی , عفونت پشت پرده گوش

 

پزشكان اكنون مي‌توانند با استفاده از دستگاه تصويربرداري پزشكي جديد محققان دانشگاه ايلينويز قادر به مشاهده پشت پرده گوش شوند و به تشخيص‌ها و درمان‌هاي بهتر عفونت‌هاي مزمن گوش دست يابند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ اين دستگاه كه جزئيات آن در مجله مجموعه مقالات آكادمي ملي علوم منتشر شده را مي‌توان در يك مجموعه جديد ابزار تصويربرداي تشخيص سه‌بعدي غيرتهاجمي براي پزشكان مراقبتهاي اوليه مورد استفاده قرار داد.

عفونت گوش يكي از رايج‌ترين بيماريها است. عفونتهاي مزمن گوش مي‌تواند به شنوايي آسيب زده و اغلب براي قرار دادن لوله‌هاي تشخيص در پرده گوش به جراحي نياز بوده و اين مشكلات ممكن است تا بزرگسالي باقي بمانند.

پژوهشها نشان داده كه بيماران مبتلا به اين عفونت‌ها ممكن است از يك غشاي باكتري يا ديگر ريزاورگانيسمها در پشت پرده گوش مشابه پلاك دنداني برخوردار باشند. يافتن و نظارت بر اين غشاهاي زيستي براي شناسايي و درمان اين عفونت‌ها بسيار مهم است.

اگرچه شناسايي اين غشاها بسيار مشكل است، با نگاه از طريق اوتوسكوپ تنها مي‌توان سطح پرده گوش را مشاهده كرد و ابن باكتري‌ها مشخص نيستند. آزمايشات تهاجمي مي‌توانند به ارائه شواهدي از آنها بپردازند اما براي بيمار نامطلوب بوده و معمولا استفاده نمي‌شود.

اين دستگاه جديد، کاربرد يك سيستم تصويربرداري غير تهاجمي موسوم به توموگرافي انسجام نوري است. اين شيوه از پرتوهاي نو براي جمع‌آوري تصاوير بافت وضوح بالا و سه بعدي پرداخته و از درون پرده گوش به جست‌وجوي غشاي زيستي پشت آن مي‌پردازد.

اين اسكن در كسري از ثانيه انجام شده و به تصويربرداري از چندميليمتري پشت پرده گوش مي‌پردازد.

اين پژوهش به نمايش اولين كاربري دستگاه توموگرافي انسجام نوري گوش براي شناسايي غشاي زيستي در انسان پرداخته است.

محققان در گام بعدي خود قصد دارند به بررسي آسیب شناسی مختلف گوش بخصوص مقايسه عفونتهای حاد و مزمن پرداخته و ارتباط اين غشاهاي زيستي را با از دست دادن شنوايي بررسي خواهند كرد.

اين دستگاه اكنون در مرحله پيش‌ساخت قرار داشته و محققان اميدوارند بتوانند آنرا كاملتر و ارزانتر كرده و به بازار ارائه كنند.... / خبرگزاری ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------