بازدهی ایمیل مارکتینگ خود را به حداکثر برسانید: راهکارهای انقلابی برای کسب‌وکارهای ایرانی



چکیده : استفاده از ایمیل مارکتینگ به یکی از ضروری ترین رویکردهای بازاریابی برای رشد و سودآوری کسب و کارهای ایرانی تبدیل شده است. از ارسال ایمیل های تبلیغاتی و تبدیل کردن سرنخ ها به خریدار گرفته تا ارسال ایمیل های تراکنشی، همه و همه از طریق بازاریابی ایمیلی ممکن گشته است. در این مقاله به چگونگی استفاده از ایمیل مارکتینگ و آشنایی بیشتر با آن می پردازیم.

 

ایمیل مارکتینگ یک ابزار قدرتمند بازاریابی است که تمامی کسب و کار ها می توانند از آن برای تقویت روابط خود با مشتری و افزایش فروش استفاده کنند.

 

ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ به عنوان سودآورترین و مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی مستقیم شناخته شده است که به ازای هر ۱ دلار هزینه شده در آن، میانگین بازگشت سرمایه ۳۶ دلار داشته است. همچنین ۶۸٪ از کسب و کارها ازعان داشته اند که از ایمیل برای ارسال محتوای خود به مخاطبین از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند.

 

اما در چند سال اخیر شاهد افزایش استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای ایرانی نیز بوده ایم که هنوز هم پتانسیل های زیادی برای استفاده از این ابزار قدرتمند وجود دارند که می توان از آن بهره برد.

 

ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یک کانال بازاریابی است که به شما اجازه می دهد محصولات جدید، به روز رسانی ها و هر چیزی که دوست دارید را با اعضای لیست ایمیل خودتان به اشتراک بگذارید. از آنجایی که آنها با رضایت ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند پس نسبت به کانال های دیگر احتمال خیلی بیشتری دارد که به خریدار تبدیل شوند. نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ آنقدر بالاست که آن را به اساسی ترین ابزار بازاریابی برای هر کسب و کاری تبدیل می کند.

 

ایمیل مارکتینگ مدرن چگونه است؟

در بازاریابی ایمیل مدرن، دیگر به تمام اعضا یک ایمیل مشابه ارسال نمی شود. در عوض لیست اعضای شما باید تقسیم بندی و شخصی سازی شود تا مخاطبان هدف را به طوری موثر تری درگیر کند. برای توسعه ی روابط بلند مدت لازم است تا علایق مشتری خود را درک کنید و ایمیل ها را بر اساس آن بفرستید.

اینجاست که اتوماسیون ایمیل به کار می آید . اتوماسیون ایمیل به شما کمک می کند کمپین های شخصی سازی شده که ساخت آنها بسیار زمان بر است را به راحتی بسازید و بیشتر کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد.

 

انواع ایمیل مارکتینگ

۱. ایمیل های تبلیغاتی

کمپین های ایمیل تبلیغاتی وظیفه ی تبلیغ پیشنهادات ویژه، محصولات جدید،‌ محتوای محفوظ مانند کتاب های الکترونیکی و وبینارها و به طور کلی برند شما را بر عهده دارد. یک کمپین ایمیل حتی می تواند شامل یک سری ایمیل (۳ تا ۱۰) باشد که طی چند روز یا چند هفته ارسال می شود.

 

ایمیل تبلیغاتی

 

۲. ایمیل های اطلاعاتی

خبرنامه ها یکی از محبوب ترین ایمیل های اطلاعاتی هستند. خبرنامه در واقع اخبار مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک می گذارد. این خبرنامه می تواند شامل قابلیت محصول جدید، محتوای ارزشمند مانند مطالعه موردی یا نقاط عطف جدید مرتبط با کسب و کار شما باشد.

ارسال خبرنامه ها در فواصل زمانی منظم - هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه - به حفظ ارتباط شما با مشترکین کمک می کند.

 

۳. ایمیل های نگهداری یا ریتنشن

این ایمیل ها هم مشتریان شما را راضی نگه می دارد و همیشه یک راه برای اطلاعات بیشتر است. ایمیل ریتنشن سنگ بنای ایمیل مارکتینگ است زیرا همیشه دستیابی به یک مخاطب جدید هزینه بیشتری نسبت به حفظ مخاطب فعلی دارد.

می توانید محصول خود را معرفی کنید، نکاتی در مورد نحوه استفاده از محصول خود به اشتراک بگذارید،‌نظرسنجی بفرستید یا مخاطبین بی علاقه را با کمپینی هدف قرار دهید تا آنها را دوباره به دست بیاورید.

 

چند نمونه ایمیل ریتنشن:

* ایمیل خوش آمد گویی

 * ایمیل روش استفاده از محصولات

 * ایمیل دستاوردها

 * ایمیل مراحل بعدی

 * ایمیل های اخبار و رویدادهای شرکت

 * مسابقات

 * محتوای ایجاد شده توسط کاربر

  

ایمیل ریتنشن

 

۴. ایمیل های تراکنشی

چهارمین دسته مهم در ایمیل مارکتینگ،‌ ایمیل های تراکنشی هستند. این ایمیل ها،‌پیام های خودکاری هستند که در پاسخ به اقدامات مشتریان مانند زمانی که مشتری کالایی را از فروشگاه شما می خرد،‌ایجاد می شوند.

 

چند نمونه ایمیل تراکنشی:

* تایید سفارش

 * ایمیل تشکر

 * بازنشانی رمز عبور

 * سبد خرید رها شده

 * درخواست امتیاز دهی محصول

 

چگونه سرویس ایمیل مارکتینگ انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کردن یک سرویس ایمیل مارکتینگ به این سوالات توجه کنید:

* قیمت: بودجه شما چقدر است؟ اگر خیلی کم است می توانید از سرویس های ارزان تر استفاده کنید. سرویس ایمیل مارکتینگ میلر اور طرح های مقرون به صرفه برای شرکت های کوچک تر دارد.

 

* حجم ارسالی: قصد دارید چه نوع ایمیل هایی ارسال کنید و هرچند وقت یکبار ایمیل بفرستید؟ این به شما ایده ای از حجم ایمیل مورد نیاز شما می دهد.

 

* تعداد مخاطبین: ایگر از قبل لیست مخاطبین خود را دارید، چند نفر هستند؟

 

* طراحی ایمیل: سطح مهارت شما در طراحی ایمیل چقدر است؟ اگر کاملا مبتدی هستید، یک ویرایشگر ایمیل با قابلیت درگ اند دراپ و قالب ریسپانسیو نیاز دارید. یا اگر می خواهید ایمیل ها را از صفر طراحی کنید به ویرایشگر HTML نیاز خواهید داشت که هر دوی این قابلیت ها را می توانید در پلتفرم ایمیل مارکتینگ میلراور داشته باشید.

 

* اتوماسیون: آیا قصد دارید دنباله ای از ایمیل های اتوماسیون شده ایجاد کنید؟ پس ایمیل مارکتینگی انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ورک فلو و اتوماسیون داشته باشد.

 

* مخاطبان هدف و تقسیم بندی: اگر در کسب و کارتان مخاطبینی دارید که می توانند به گروه های کوچک تر تقسیم بندی شوند، ببینید که سرویس ایمیل مورد نظر چه تقسیم بندی هایی را ارائه می دهد.

 

* ایمیل های تراکنشی: آیا کسب و کار شما نیاز به ارسال ایمیل های تراکنشی (تایید سفارش، بازنشانی رمز عبور ) دارد؟

همچنین خوب است که نیازهای آینده کسب و کار خود را نیز در نظر بگیرید. در ادامه چقدر ایمیل ارسال خواهید کرد و به چه ویژگی هایی نیاز خواهید داشت؟

پلتفرمی را انتخاب کنید که می تواند تمام نیازهای حال و آینده شما را در حالی که بیزنستان رشد می کند، برآورده کند. 

 

انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ

 

کدام پلتفرم ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای ایرانی بهتر است؟

در جواب این سوال یک پاسخ کوتاه این است که می توانید از چندین سرویس ایمیل مارکتینگ داخلی استفاده کنید. اما پیشنهاد ما به شما ایمیل مارکتینگ میلر اور است که یک پلتفرم بین المللی و جامع ایمیل مارکتینگ می باشد و مبدا آن در ایران است. شما می توانید علاوه بر فرستادن ایمیل ها و کمپین ها، از تمام امکانات لازم برای ساخت و ارسال ایمیل، کمپین های اتوماسیون، سفارشی سازی لیست ها و بخش بندی آنها و ده ها امکانات دیگر مانند آنالیز نتایج بهره ببرید در حالی که نسبت به دیگر ارائه دهندگان ایمیل مارکتینگ بسیار به صرفه است.

 

میلر اور علاوه بر پلتفرم ایمیل مارکتینگ، سرویس های دیگر همچون سرویس SMTP، ایمیل API، ایمیل سازمانی، ایمیل شرکتی و ایمیل سرور را به سازمان های ایرانی ارائه می دهد که به راحتی به شرکت ها امکان می دهد ایمیل های انبوه خود را با نرخ ۹۸٪ اینباکس به صندوق ورودی مشتری برسانند و بتوانند ارتباطات درون شرکتی و بیرون شرکتی خود را بهبود بخشند.

 

ایمیل سازمانی چیست؟

ایمیل سازمانی به ایمیل‌هایی اطلاق می‌شود که برای ارتباطات داخلی و خارجی یک سازمان یا شرکت استفاده می‌شود. این ایمیل‌ها معمولاً با دامنه‌ای خاص و متعلق به شرکت هستند (مانند employee@yourcompany.com) و به منظور تسهیل ارتباطات حرفه‌ای با کارکنان، مشتریان، شرکا، و سایر ذینفعان استفاده می‌شوند. ایمیل سازمانی نه تنها نشان‌دهنده حرفه‌ای‌بودن و اعتبار یک کسب‌وکار است، بلکه در بهبود مدیریت و سازمان‌دهی ارتباطات نیز نقش دارد.

 

با استفاده از قابلیت‌های پیشرفته ایمیل سازمانی میلر اور، ارتباطات درون گروهی و بین تیمی را بهبود ببخشید. این پلتفرم امکان مدیریت وظایف، تقویم‌ها و پروژه‌ها را در یک محیط متمرکز فراهم می‌آورد، به این ترتیب تیم‌ شما می‌تواند با هماهنگی بیشتری کار کرده و به اهداف مشترک دست یابد.

 

همچنین ایمیل سرور میلراور یکی از راهکارهای نوین و پیشرفته در زمینه مدیریت ایمیل‌های سازمانی است. با استفاده از این سیستم، به صورت موثرتری ایمیل‌های خود را مدیریت کرده و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی خود را تقویت کنید. سرور ایمیل مجهز به هوش مصنوعی میلر اور، امکان ارسال نامحدود ایمیل با 95٪ نرخ اینباکس را برای شما فراهم آورده است.

 

ایمیل سرور اختصاصی میلراور به شما این امکان را می‌دهد که با کنترل کامل و امنیت بی‌نظیر، تجربه ارتباطی بی‌نقصی را برای مشتریان خود رقم بزنید. با استفاده از سرور ایمیل شما از مزایایی چون سرعت بالا در ارسال و دریافت ایمیل‌ها، ظرفیت ذخیره‌سازی عظیم، امکان سفارشی‌سازی کامل و ادغام آسان با سایر سیستم‌های مدیریتی خود بهره‌مند می‌شوید. با انتخاب سرور اختصاصی ایمیل میلر اور، شما نه تنها در زمان و منابع صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه به سطح جدیدی از حرفه‌ای‌گری و کارایی در مدیریت ایمیل‌های خود دست می‌یابید. اجازه دهید کسب‌وکار شما با سرورهای اختصاصی ایمیل میلر اور به اوج برسد.

 

شما می توانید در کنار استفاده از ایمیل شرکتی برای کسب و کار خود، از پلتفرم ایمیل مارکتینگ نیز برای طراحی و ارسال کمپین های ایمیل خود استفاده کنید و با تقویت تصویر برند و ارتباطات کلی سازمان خود، یک استراتژی کامل بازاریابی ایجاد کنید.

 

ایمیل سازمانی

 

قیمت ایمیل مارکتینگ چقدر است؟

تعرفه ایمیل مارکتینگ می تواند بسته به اندازه لیست شما، تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید، سطح پشتیبانی مورد نیاز و مشخصات فنی مورد نظر شما بسیار متفاوت باشد.

برای برخی از کسب و کارها، استفاده از پلن های رایگان ایمیلی هم کافی است. اما برای برخی دیگر، ایمیل مارکتینگ می تواند ماهیانه صدها یا هزاران دلار هزینه داشته باشد.

همانطور که در حال بررسی گزینه های مختلف هستید، متوجه خواهید شد که بیشتر ارائه دهندگان ایمیل، قیمت ایمیل را بر اساس تعداد مخاطبین لیست شما تعیین می کنند. این مدل قیمت گذاری می تواند برای کسب و کارهای تازه جذاب باشد اما به محض اینکه لیست مخاطبین شما بزرگ شود هزینه ها افزایش می یابد.

 

از طرفی، میلراور قیمت گذاری ایمیل خود را به جای تعداد مخاطب، بر اساس حجم ایمیل انجام می دهد. به این ترتیب می توانید لیست ایمیل خود را تا بی نهایت افزایش دهید و این تاثیری بر قیمت گذاری نخواهد داشت.

 

در میلراور ارسال ایمیل تا 3000 عدد در ماه کاملا رایگان است. اگر به ارسال بیشتر ایمیل نیاز دارید می تواند پلن های بعدی با ویژگی های پیشرفته تر را خریداری نمایید. همچنین می توانید پلن مخصوص به خودتان را بسازید.

 

بازاریابی ایمیل را همین الان شروع کنید

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد پاسخ این سوال که "ایمیل مارکتینگ چیست و چطور می توانید از آن در کسب و کار خود استفاده کنید" را به شما داده باشد.

همین امروز با ثبت نام در طرح رایگان میلراور ، بازاریابی ایمیلی خود را استارت بزنید. مهم نیست که موضوع کسب و کار شما چیست، با امکانات میلرارو، کمپین های ایمیلی جذاب و موفق بسازید که مخاطبانتان دوست خواهند داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024