قابل سکونت کردن مریخ با راه اندازی میدان غول پیکر مغناطیسی در فضا



خبار,اخبارعلمی وآموزشی,قابل سکونت کردن مریخ با راه اندازی میدان غول پیکر مغناطیسی در فضا

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) برای قابل سکونت کردن مریخ به راه اندازی یک میدان غول پیکر مغناطیسی در فضا می اندیشد.

به گزارش  ایرنا ، محققان ناسا طرح جسورانه ای پیشنهاد داده اند که می گویند می تواند اتمسفر مریخ را بازگرداند و این سیاره سرخ را برای نسل های آینده قابل سکونت کند.

 

این سازمان فضایی اعلام کرد که با راه اندازی یک سپر بزرگ مغناطیسی در فضا برای محافظت از مریخ در برابر بادهای خورشیدی می توان اتمسفر این سیاره سرخ را بازگرداند و محیط مریخ را به گونه ای همانند زمین ساخت تا بار دیگر آب مایع بر سطح آن جریان یابد.

 

مریخ این روزها مانند یک زمین بایر سرد و خشک به نظر می رسد اما تصور می شود که این سیاره قرمز زمانی یک اتمسفر غلیظ و متراکم داشت که می توانست از اقیانوس های عمیق پر از آب مایع و آب و هوای گرم و بالقوه قابل سکونت برخوردار باشد.

 

محققان تصور می کنند که مریخ تمام این خصیصه ها را میلیاردها سال پیش با فروپاشی حوزه مغناطیسی محافظ آن از دست داد و از آن پس، بادهای خورشیدی - ذرات پرانرژی که از خورشید پرتاب می شوند - اتمسفر این سیاره قرمز را به تدریج از بین بردند. 

 

اکنون شبیه سازی های جدید که توسط محققان ناسا صورت گرفته است، نشان می دهد که ممکن است راهی برای بازگرداندن طبیعی اتمسفر غلیظ مریخ وجود داشته باشد و برای این کار نیازی به بمباران اتمی مریخ به گونه ای که الون ماسک زمانی پیشنهاد داد، نیست. 

 

ناسا تصور می کند که راه اندازی یک سپر مغناطیسی به اندازه کافی قوی در فضا می تواند به عنوان یک جایگزین مگنوتوسفر از دست رفته مریخ عمل کرده و به این سیاره فرصت دهد تا اتمسفر خود را به صورت طبیعی بازیابد. 

 

این وضعیت سپس بسیاری از فرآیندهای فرسایشی بادهای خورشیدی را که در یونوسفر و اتمسفر فوقانی این سیاره رخ می دهد از بین می برد و در طول زمان فشار و دما را به اتمسفر مریخ بازمی گرداند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------