محققان: شمارش را با انگشتان به کودکان بیاموزید



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,فراگیری ریاضیات در کودکان

محققان با رد ذهنیتی که دانش آموزان را از به کارگیری انگشتان برای فراگیری ریاضیات منع می کند، تاکید کردند که استفاده از انگشتان به ویژه اگر با به کارگیری نمادهای عددی همراه باشد، بخش مهمی از فراگیری ریاضیات در کودکان است.

 به گزارش  ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه شفیلد هالام و بریستول در این مطالعه متوجه بهبود مهارت های ریاضی در کودکانی شدند که شمارش اعداد را با استفاده از انگشتان دست خود و بازی های دارای نمادهای مختلف عددی انجام می دادند.

 

آنها در این مطالعه 137 کودک شش و هفت ساله را در پنج گروه جداگانه با پنج شرایط فراگیری متفاوت، بررسی کردند.

 

یک گروه از کودکان شمارش اعداد را با استفاده از انگشتان دست و کمک آموزگار تمرین کردند، گروه دوم با کمک معلم از بازی های عددی مانند دومینو و مار و پله استفاده کردند، گروه سوم از ترکیب تمرین با انگشت و بازی عددی با کمک آموزگاران استفاده کردند، گروه چهارم نیز هم از شمارش با انگشت و هم بازی عددی با کمک محققان استفاده کردند و بالاخره گروه پنجم به عنوان گروه کنترل، از قوانین کلاس های معمولی ریاضی با کمک معلم استفاده کردند.

 

به غیر از گروه کنترل، سایر گروه ها برای مدت چهار هفته، دو بار در هفته هشت جلسه 30 دقیقه ای را گذراندند.

 

نتیجه بررسی ها این بود که گروه هایی که تنها تمرین با انگشت دست و یا تمرین با بازی های عددی داشتند، در قیاس با گروه کنترل در آزمون های ریاضی بهتر عمل کردند.

 

اما گروه هایی که در بازی های عددی و انگشتی شرکت کرده بودند، در قیاس با گروه کنترل، در آزمون مهارت های ریاضی به اندازه قابل توجهی بهتر بودند.

 

براساس نتیجه گیری محققان، در آموزش ریاضی به کودکان، انگشتان در واقع به مثابه پلی میان نمادهای کلامی، نوشتاری و یا سمبلیک اعداد باشد و درک بهتری از ارقام و اعداد به کودکان دهد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------