چین لیزر قاتل پهپاد ساخت



   اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,لیزر قاتل پهپاد

متخصصان چینی موفق به ساخت نوعی سامانه لیزری شده اند که قادر است پهپادهایی را که در ارتفاع پایین پرواز می کنند، هدف قرار دهد.

 به گزارش ایرنا، پهپادها یکی از اصلی ترین وسایل برای جمع آوری اطلاعات محسوب می شوند و چین نگران است که افزایش این وسیله ها خطرهای امنیتی برای کشور به دنبال داشته باشد.

 

فیزیکدان های آکادمی علوم این کشور گفته اند که آزمایش هایی نیز روی این سامانه لیزری با موفقیت انجام شده است و می توان از این سامانه برای هدف قرار دادن پهپادها استفاده کرد.

 

تارنمای «مردم» ارگان حزب حاکم چین هم روز شنبه نوشته است که با استفاده از این سامانه لیزری تاکنون ۳۰ فروند از این پهپادهای کوچک ساقط شده اند.

 

اسلحه لیزری را که متخصصان چینی ساخته اند می تواند، این وسیله های بدون سرنشین را هدف قرار داده و علاوه بر سوزاندن سطح آنها، مانع ادامه پرواز آنها شود.

 

این گزارش می افزاید که سامانه تسلیحاتی لیزری ساخت آکادمی علوم فیزیک چین می تواند ظرف پنج ثانیه پهپاد را هدف قرار داده و بدون خسارات جانبی به محیط زیست آنها را از کار بیندازد.

 

«مردم» می نویسد که بر اساس شاخصه هایی که برای این سامانه تعریف شده، اسلحه لیزری که به آن «تفنگ لیزری چین» هم گفته می شود ۱۲ کیلومتر را زیر پوشش خود قرار می دهد.

 

ماه گذشته میلادی نزدیک به ۱۹ پهپاد به طور غیرقانونی در اطراف فرودگاه های چین به پرواز درآمده اند که حضور آنها در منطقه باعث لغو تعداد زیادی از پروازها شده بود.

 

به همین دلیل چین قانون جدیدی را از ماه جاری میلادی به اجرا گذاشته است که بر اساس آن پهپادهایی که بیش از ۲۵۰ گرم وزن داشته باشد باید در نهادهای ذی ربط مشخصات و نام آنها به طور رسمی ثبت و ضبط شود.

 

چین می گوید که این سامانه لیزری در نوع خود در جهان نادر است و می تواند مانع بسیاری از فعالیت های غیرقانونی پهپادها شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------