سوسک‌هایی با پاهای قلبی شکل + تصاویر



اخبار علمی,خبر های علمی,سوسک‌

محققان به تازگی گروه جدیدی از سوسک‌ها را در یکی از جنگل‌های بارانی منطقه «بلیز» کشف کرده‌اند که روی پاهای آنها شکلی شبیه قلب وجود دارد.

به گزارش آنا به نقل از دیلی‌میل، این گونه جدید از سوسک‌ها موسوم به Ivierhipidius مفصل پایی قلبی شکل و مغزی یک طرفه دارند. تنها کاری که از عهده این سوسک‌ها بر می‌آید، جفت‌گیری است و برای همین منظور خلق شده‌اند ولی برخلاف تصور، موجودات رمانتیکی نیستند و ارتباط نزدیکی با انگل‌ها دارند.

مکس بارکلی، مدیر مجموعه‌های سوسک‌های موزه تاریخ طبیعی لندن، بعد از مشاهده دو نمونه سوسک نر بال‌دار در میان یک نمونه از چند هزار حشره‌ای که در سفری به آمریکای مرکزی جمع‌آوری کرده بود، برای نخستین بار ویژگی‌های گونه Ivierhipidius را تشریح کرد.

روی بند دوم پای این حشره، زائده‌ای قلبی شکل به صورت برجسته قرار گرفته است که قسمت فوقانی پا را به شکم متصل می‌کند و کاملا متفاوت با سایر گونه‌های سوسک‌هاست. دکتر بارکلی، نمونه‌های بیشتری از این گونه را در مجموعه‌های معروف موزه لندن پیدا کرد.

این مجموعه سوسک‌های جمع‌آوری شده، شامل بیش از 400 هزار گونه سوسک است که بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مجموعه در نوع خود در دنیا به شمار می‌رود. نمونه‌های یافت‌شده از این گونه تاکنون نر بوده‌اند و محققان همچنان به دنبال ماده این نوع سوسک هستند. نزدیک‌ترین خویشاوندان این گونه، انگل‌هایی هستند که در بدن سایر حشرات رشد می‌کنند.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,سوسک‌


محققان تاکنون دلیلی برای قلبی شکل بودن مفصل پای این سوسک‌ها پیدا نکرده‌اند ولی به گفته آنها، گونه نر این سوسک‌ها حتی دهانی برای خوردن ندارند؛ بنابراین تنها کاری که انجام می‌دهند، جفت‌گیری است.

سوسک‌ها بزرگ‌ترین گروه موجودات زنده روی کره زمین هستند که نقش بسیار حیاتی را در اکوسیستم ایفا می‌کنند. از هر پنج موجود زنده روی زمین، یکی را سوسک‌ها تشکیل می‌دهند و محققان هر چند وقت یک بار گونه‌ جدیدی از آنها را کشف می‌کنند.

تغییراتی که روی بدن برخی از این گونه‌ها ایجاد شده است، راز تکامل و شیوه زندگی آنها را آشکار می‌کند. مجموعه سوسک‌های موجود در موزه تاریخ طبیعی لندن، بیش از نیمی از گونه‌های سوسک‌های روی کره زمین را دربرمی‌گیرد و همین امر، آن را بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مجموعه در دنیا تبدیل کرده است.

اخبار فرهنگی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------