منتظر پیشرفته ترین هواپیمای فضایی جهان باشید



اخبارعلمی,خبرهای علمی,هواپیمای فضایی

در آینده نزدیک شاهد به پرواز درآمدن نسل جدیدی از هواپیماهای فضایی خواهیم بود که بدون شک افسانه شاتل های فضایی را در سطح پیشرفته تری تداعی می کنند.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به «دارپا» از برنامه جاه طلبانه ای موسوم به XS-1 خبر داده در آن تلاش می شود با ساخت پیشرفته ترین هواپیمای فضایی، دسترسی به زیرمدار زمین به مراتب راحت تر از قبل صورت گیرد.

درحقیقت این آژانس تحقیقاتی در پی آن است که سفر به فضا نه تنها به دفعات بیشتری صورت گیرد بلکه عملیاتی شدن چنین مأموریتهایی با صرف هزینه های کمتری محقق شود.

    دانشمندان به دنبال هواپیمای فضایی پیشرفته ای هستند که قابلیت 10 بار پرواز در یک دوره 10 روزه را داشته باشد.

در چشم انداز دانشمندان این مرکز استفاده از هواپیماهای فضایی به عنوان سیستم های فوق مدرن فضایی دارای سرعت چشمگیر و قابلیت مهم استفاده مجدد جهت رسیدن به زیرمدار زمین با جدیت دنبال می شود.

چنین هواپیماهایی به عنوان پرتاب کننده تجهیزات به زیرمدار در نظر گرفته می شوند به طوریکه پس از رسیدن به ارتفاع از پیش تعیین شده، بخش قابل بازشدن فوقانی آن از هواپیما جدا و محموله را راهی مدار پایین زمین می کند. هواپیما در ادامه به صورت خودکار راهی زمین شده و فرود می آید تا در مأموریتهای بعدی به کار گرفته شود.

فاز نخستین این پروژه با شتاب قابل توجهی دنبال می شود و دانشمندانی که در آن حضور دارند از تازه ترین پیشرفتهای فنی برای به صفر رساندن احتمال بروز هر گونه خطایی استفاده می کنند.

آنها به دنبال هواپیمای فضایی پیشرفته ای هستند که قابلیت 10 بار پرواز در یک دوره 10 روزه را داشته باشد.

 

اخبار علمی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------