الگوریتمی ویژه برای ثبت نخستین تصویر از یک سیاه چاله



اخبارعلمی,خبرهای علمی,سیاه چاله

به تازگی یک تیم تحقیقاتی از مرکز ام آی تی توانسته اند تا الگوریتم ویژه ای را ارائه کنند که می توان با کمک آن برای به دست آوردن نخستین تصویر واقعی از یک سیاه چاله فضایی اقدام کرد.

سیاه چاله های فضایی به عنوان ماهیت هایی ناشناخته در میان ستاره شناسان مطرح هستند و تقریبا هیچ کسی نمی داند که شکل واقعی این سیاه چاله های فضایی چیست. در این میان مشکلات متعددی برای ثبت تصاویر مربوط به یک سیاه چاله وجود دارد که انجام این کار را در شرایط عادی عملا غیرممکن می سازد.

این الگوریتم که CHIRP نام دارد، شامل استفاده از تصاویر کوچک و صله کردن آنها به یکدیگر است که همین امر نیز موجب می شود تا بتوان به تصویر یاد شده دست پیدا کرد. در این میان اطلاعات مورد نیاز برای تصاویر متعدد کوچک جهت ساخت این تصویر بزرگ نیز از آرایه تلسکوپی افق حوادث تامین خواهد شد

برای درک بهتر این امر کافی است بدانید که تمامی تصاویر مربوط به سیاه چاله ها که تا به امروز مشاهده کرده اید (به صورت بدیهی حتی تصویر موجود برای این خبر) را باید زاییده ذهن هنرمندان به حساب آورد زیرا ثبت تصویر از یک سیاه چاله به زیرساخت هایی فراتر از توانایی بشر نیاز دارد.

برای ثبت تصویری درست از یک سیاه چاله موجود در مرکز کهکشان ما، یک تلسکوپ فضایی با قطری برابر با کره زمین نیاز خواهد بود که عملا ساخت چنین تلسکوپی برای انسان غیر ممکن است. با این وجود گروهی از پژوهشگران ام آی تی توانسته اند تا یک الگوریتم ویژه را طراحی کنند که می توان از آن برای ثبت نخستین تصویر از یک سیاه چاله استفاده کرد.

این الگوریتم که CHIRP نام دارد، شامل استفاده از تصاویر کوچک و صله کردن آنها به یکدیگر است که همین امر نیز موجب می شود تا بتوان به تصویر یاد شده دست پیدا کرد. در این میان اطلاعات مورد نیاز برای تصاویر متعدد کوچک جهت ساخت این تصویر بزرگ نیز از آرایه تلسکوپی افق حوادث تامین خواهد شد. افق حوادث در حقیقت مجموعه ای از داده های به ست آمده از تلسکوپ های رادیویی متعدد در سراسر جهان است که این تیم پژوهشی قصد دارند تا از آن به عنوان یک تلسکوپ بزرگ در ابعاد برابر با کره زمین استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------